Het groene performance gebakje

Gestart door thieme, 14 juni 2012, 21:49:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

ReSp4wN

Mooi man, hopen dat het vandaag bij jou droger is dan hier dan..
en dat je maar weer snel mag rijden!

MaStErTuNeR Q


thieme

Net weer even verder geklust en weer wat dingen gedemonteerd en verder de motor dit keer fatsoenlijk op tijd gezet. Dat was schijnbaar maar een paar keer extra draaien van de stand waar we de vorige keer vanaf hebben gewerkt dus een eventuele versprongen ketting moeten we dat nu makkelijk kunnen zien.

Riesh

Micra Addict

Jeroen330


ParaChris

Motor inbouwen zijn meerdere adresjes voor ;)

thieme

Klopt Chris. Gezien Jeroen's nette werkwijze en omdat hij zelf precies dezelfde swap wil maken in zijn oger wil/wou ik het door hem laten doen maar mijn GA16 stond in Engeland schijnbaar al een paar maanden in een vochtig schuurtje en ik weet niet of het dan verstandig is de motor hier nog lang te laten staan aangezien Jeroen zich wilt storten op zijn eigen projecten.
Dus wat mij betreft mag je me wel een PB'tje doen als je geïnteresseerd bent. Je woont in ieder geval al lekker dichtbij dat scheelt ook.

Jeroen330

Ik zou wel ff dat blok goed (laten) bekijken Thieme...

thieme

Ja dat is wel verstandig. Ik vind het zelf wel interessant om te doen maar weet niet of ik er genoeg kennis voor heb. De motor staat nu op mijn werk in een grote schuur en daar mag ik ook werken als ik dat wil. Dan zou ik wel even op zoek moeten naar een motorbok en dan heb ik alle tijd om alles uit elkaar te halen en te controleren.

Aangezien de motor nog niet in de auto zit heb ik hier dan eindelijk rustig de tijd voor om het 100% goed te doen maar ik vraag me toch af hoe zeker is zeker en wanneer doe ik dubbel werk? Wat zou ik dan uit elkaar moeten halen en eventueel controleren?
Voor zover ik uit de buildthread heb kunnen halen is bijna alles professioneel gedaan en de motor heeft +- 16.000 km gelopen sinds de full rebuild.

De motor gebruikt wel wat olie bij veel hoogtoerig rijden maar hij heeft daarvoor nog 2 sets hastings zuigerringen erbij gedaan dus dat is wel handig als ik die laat vervangen maar voor de rest is input welkom.


thieme

Auto zit weer in elkaar zometeen ff testrijden. Die pakking die er op zat was echt rotzooi, was echt klote om ervanaf te schrapen zonder al teveel in de olie/water kanalen te laten vallen.

MaStErTuNeR Q


Jeroen330

Citaat van: thieme op 19 april 2014, 15:54:34
Auto zit weer in elkaar zometeen ff testrijden. Die pakking die er op zat was echt rotzooi, was echt klote om ervanaf te schrapen zonder al teveel in de olie/water kanalen te laten vallen.

Stofzuiger erbij helpt!

thieme

Ik had niet zo'n lange verlengkabel ^^

thieme

Klein testritje ging goed, koelsysteem goed ontlucht. Daarna samen met mijn broertje wat frietjes gepakt en nu net ook even me broertje naar huis gebracht. Nog steeds alles goed dus het lijkt geslaagd. Ik ben in ieder geval weer blij.

PW-performance

Mooi om te horen. Goed bezig iig.  O0
www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods