Tango's Tango75 :p

Gestart door Tango75, 06 augustus 2012, 17:37:45

Vorige topic - Volgende topic

Tango75

Hallo allemaal!

Even voorstellen is wel zo netjes dus bij deze. Ik heet Geert, ben 31 jaar en woon in Rotterdam. Ik had nog een account (geertmicra) gemaakt hier maar dat email adres ben ik kwijt dus vanaf nu ga ik onder de veelzeggende naam Tango75 verder. Een naam die ik vanzelfsprekend deel met mijn Micra! Ik zeg mijn Micra, maar eigenlijk is het onze Micra. Het is namelijk de auto van mij en mijn vriendin. Het is onze enige auto en dus vanzelfsprekend ons hoofdvervoersmiddel, naast de NS  :P

Maar genoeg over mij, nu even over mijn auto. Het betreft een donker groene Tango75 1.3 uit 1994 met zonnedakje (de enige luxe)...

Omdat ik tegenwoordig voor mijn werk een auto nodig heb waren we al wat aan het rond kijken. De keuze is op deze auto gevallen om meerdere redenen. Ten eerste en vooral omdat hij zo goedkoop is in onderhoud, verbruik en vaste lasten! Daarnaast heb ik altijd al een voorliefde gehad voor Japanse wagens vanwege de betrouwbaarheid en grote beschikbaarheid van onderdelen. Toen we heel toevallig deze zagen staan zei ik tegen mijn vriendin: zo'n autootje is nou precies iets voor ons. En toen zei mijn schoonmoeder dat die van haar buurman was die op het punt stond om te verhuizen naar Londen dus dat die hem vast wel wilde verkopen.

Dat wou hij inderdaad wel, alleen na de proefrit bleek dat de auto heel erg stotterde en haperde (echt héél erg) en toen ben ik gaan zoeken op internet waar dat nou aan kon liggen. En toen kwam ik  dus hier op jullie forum terecht!
:wave:

Ondertussen staat de Tango al drie weken voor mijn deur en heb ik volgens de handleiding die ik hier vond de luchtmassameter opnieuw gesoldeerd en nu rijd hij weer als een zonnetje! Dit is mijn 7e auto (Opel kadett, Citroën BX, Mazda 626, Citroën AX, weer een Mazda 626, Opel Vectra) maar de eerste waarbij ik van plan ben om zelf het onderhoud te gaan doen.

En wie weet allemaal wat nog meer. Ik ben al een paar weken druk aan het lezen geweest hier op het forum en zeer 'geïnspireerd' geraakt om er nog veel meer aan te doen. Alleen deelt mijn vriendin die mening nog niet en vind zij dat ik er niet veel geld in mag steken... :-X
Ze wil liever op wintersport namelijk.

We zullen zien... Ik zal binnenkort eens wat foto's plaatsen van 'het gebakje' (zoals Riesh het noemde) dan kunnen jullie zien dat er nog heel wat liefde aan gegeven dient te worden voordat het echt een leuk wagentje is... Ze is nu nog in zeer slechte staat, helaas!

Als jullie tips voor me hebben zijn die van harte welkom!

Wie weet zien we elkaar binnenkort wel op een meeting!

Riesh

auw  :-[
Was niet negatief bedoelt hoor  (A)

Kom maar op met de foto's en de vragen
Micra Addict

Milo

Welkom hier!
Ben benieuwd naar de foto's :)
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Tango75

Citaat van: Riesh op 06 augustus 2012, 18:36:24
auw  :-[
Was niet negatief bedoelt hoor  (A)

Kom maar op met de foto's en de vragen
Ik had het ook niet als zodanig opgevat!  O0  Vond het eigenlijk wel schattig klinken, en eerlijk is eerlijk, het de K11 is van zichzelf ook een schattige auto!

Tango75

Oh, en nu ik toch bezig ben... Hier gelijk wat foto's!

Hier is duidelijk te zien dat er nog heel wat aan kan/moet gebeuren voordat deze klaar is om te showen op een eventuele meeting!

13" velgen in een staat om van te janken!

en dat geld ook voor de armsteunen, lichtschakelaars, deurgrepen, zonnedak en dashboard!

Verder heb ik rondom nogal wat schade in de vorm van roest, krassen en deuken:

nismic

Nissan Micra 1.4 Acenta Plus, automaat, wit, 5-deurs, 2006, 182.000 km.
Nissan Micra 1.2 Acenta, wit, 5-deurs, 2008, 140.000 km.
Nissan Qashqai 1.3 MHEV 158 XTronic, Tekna Plus, Pearle White Metallic, 2022, 31.000 km.

Micra1.3E3HBSuperSE2

Rob3600

Welkom hier, wat hebben ze met die richtingaanwijzerschakelaar en armsteun gedaan? :-X
Het lijkt wel of het raam jaren open gestaan heeft , zo verweerd.
Groeten Rob & Zn

Rob

welkom op ons forum leuk verhaal...
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Kevertje-SYS

Hendels en armsteunen vervangen voor exemplaren vanaf de sloop.
Velgen beetje opschuren en spuiten
Goede poetsbeurt.
En het is al heel ander karretje

www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level

TeSprouT

Welkom hier! Leuk karretje, dat met die armsteunen en lichtschakelaar had ik ook toen ik hem kocht. Zijn vrij eenvoudig te vervangen.

Goed om te horen dat de wagen weer goed rijd, ik had zelf ook problemen met de LMM.

Succes en veel plezier op het forum! O0
Love the potiential

Tango75

Bedankt allemaal voor het warme welkom!

De armsteunen en lichtschakelaars word inderdaad het eerste dat ik ga aanpakken. Dat heeft best een prioriteit even als de velgen, en beide zijn dingen die ik eenvoudig en voor weinig geld zelf kan aanpakken. Zodra ik eens wat vrije tijd heb ga ik daar ook meteen werk van maken.

En als ik dan toch een ritje naar de sloop doe ga ik ook eens kijken voor wat andere onderdelen die ik zou willen aanpakken zoals de deurgrepen en het mechanisme van het zonnedak.

Mijn uiteindelijke ambitie is toch om hier een mooi 'gebakje' van te maken dat nog 18 jaar mee kan! Graag wil ik meer leren over het restaureren van auto's en zo'n klein en simpel autootje als de micra is een mooi begin. De lijst met dingen die ik zou willen doen is lang, maar het is dan ook een meer jaren plan! Zolang dit mijn dagelijkse vervoersmiddel is ben ik toch beperkt tot kleinere klusjes. En er moet niet ineens grote mankementen zoals roestig onderstel de kop opsteken om roet in het eten te gooien natuurlijk.

Maar hier is de To-Do list korte termijn:
- mechanisme van mijn ruitenwissers nakijken (geen interval, blad blijft staan op mijn ruit)
- armsteunen, lichtschakelaars en overige kapotte interieur delen vervangen
- mechanisme van zonnedak repareren (iemand hier ervaring mee??)
- onderste achterspoiler opnieuw vast maken (zit los)
- velgen opknappen (iemand nog één afdekkapje voor me? zie foto 1 en 3)
- nieuwe grill

To-Do list lange termijn:
- winterbanden onder deze 13" velgjes
- nieuwe 15" velgen met zomerbanden (8 spaaks mat antraciet)
- goed audio systeem
- toerenteller inbouwen
- led verlichting binnen en buiten
- elektrische ramen inbouwen
- centrale deurvergrendeling inbouwen
- achter gedeeltelijk blinderen
- monroe schokdempers en verlagen
- RVS uitlaat eronder
- opnieuw spuiten (met nieuwe bumbers, handgrepen, spiegels etc meegepoten)
- stuurbekrachtiging inbouwen

Alsjeblieft, een flinke lijst en erg ambitieus voor iemand die tot voor kort alleen maar aan fietsen sleutelde! :p Maar mijn handen jeuken om te beginnen. Nu alleen nog wat financiële middelen een zee van tijd. Ik weet nog niet waar ik die twee vandaan moet halen maar de motivatie is er in ieder geval al en dat is mijns inziens het belangrijkste!

Diana

welkom en veel plezier van je micratje :D
Be yourself because life's too short to be someone else.

Tango75

Ik heb zojuist 2 dingen van mijn To-Do lijstje geschrapt!
Namelijk de handgrepen en licht en ruitenwisserschakelaars en de toerenteller!

Voor de handgrepen en licht/ruitenwisser schakelaars was ik naar de sloop gegaan, alleen maar om er achter te komen dat blijkbaar alle micra's hetzelfde euvel hebben... Ze waren allemaal minstens even verweerd en kaal als die van mijn eigen auto (zie eerste post). Dus die heb ik helemaal kaal geschuurd en gespoten. Handgrepen in (ongeveer) dezelfde kleur grijs als de rest van het interieur en de schakelaars in mat zwart. Ik ben er alleen nog niet helemaal tevreden over dus ik zal blijven zoeken naar vervanging... Maar voor nu ziet het er in ieder geval een stuk beter uit!

Het tweede dat ik van mijn lijstje kan schrappen is de toerenteller! Ik was er nog niet echt naar op zoek, maar ik vond er heel toevallig eentje op marktplaats dus die heb ik maar gelijk besteld omdat ik vermoed dat het zo'n onderdeel is dat je nooit kunt vinden als je er wel naar opzoek bent! Alleen doet het digitale klokje van het nieuwe tellerhuis het niet  :'( Dus nu moet ik die uit mijn oude tellerhuis halen in in het nieuwe tellerhuis solderen... Nou ja dat doe ik wel zodra alles er weer uit moet. Dat zal zijn als ik de T5 Ledjes binnen heb die ik op ebay heb besteld....

Hier even een paar foto's:

Schakelaars die liggen te drogen met een nieuw laagje verf...

Tellerhuis met toerenteller en mijn originele KM stand...

Misschien moet dit topic verplaatst worden naar Show your car in plaats van show your face....
Moderator?!?

Bunny

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic