Hoofdmenu

The Red Fury

Gestart door dj-tronix, 17 september 2012, 17:11:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dj-tronix

#180
is het mogelijk om bijvoorbeeld zo'n setje van een Corsa B aan te passen voor mijn micra? www.fk-shop.de/Fahrwerk-Tuning/Gewindefahrwerk/Gewindefahrwerk-AK-Street-Opel-Corsa-B-Bj-03-1993-2000.html

Leo

dat is idd ook mogelijk. het is de goedkoopste schroefset mogelijkheid voor een k11.

het is al vaker langs gekomen en het forum en hebben ook af en toe te koop gestaan.

http://www.micrafanclub.com/index.php/topic,14188.15.html

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

ReSp4wN

Alleen is die van mij een ta techniks set, en die had een lager in de voorste veerpoten zitten, ik geloof niet dat dit bij alle sets het geval is, heb er hoop over gelezen en was er beetje huiverig voor geworden want iedereen had het over busje hier daar topschotels afvlakken of van een corsa gebruiken enzo maar bij die van mij was het pretty much bolt on dus had geluk denk

dj-tronix

#183
Kun je eens linken naar die set van jou dan, ReSp4wN? :)

Als je zo'n set koopt zoals in mijn link. Kun je van de schokbrekers vooraan de hoogte regelen. Hoe gaat dat in zijn werk achteraan?

Leo

Citaat van: dj-tronix op 31 januari 2013, 19:50:15
Als je zo'n set koopt zoals in mijn link. Kun je van de schokbrekers vooraan de hoogte regelen. Hoe gaat dat in zijn werk achteraan?

achter is deze set niet in hoogte verstelbaar. daar komen dus gewoon verlagingsveren :(
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

dj-tronix

Dat is wel erg k*t dan voor de Belgische keuring...
Dan sta je daar met je verlaagde auto
Zou het mogelijk zijn om je originele veren te combineren met de sport-schokdempers.
En zo de originele hoogte terug te hebben wanneer de wagen gekeurd moet worden?

Leo

Citaat van: dj-tronix op 31 januari 2013, 20:06:07
Zou het mogelijk zijn om je originele veren te combineren met de sport-schokdempers.
En zo de originele hoogte terug te hebben wanneer de wagen gekeurd moet worden?

dat is zeker mogelijk en wordt ook regelmatig toegepast hier op het forum.

http://www.micrafanclub.com/index.php/topic,13429.135.html

en de how to
http://www.micrafanclub.com/index.php/topic,14883.0.html
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

dj-tronix

In principe kan ik dus perfect deze set nemen en die simpelweg aanpassen voor mijn Micra K11. En dan wanneer ik naar de keuring moet, schroef ik hem vooraan omhoog, en steek ik achteraan de originele veren?

dj-tronix

#188
Wat ik graag nog wil weten: Is er een merkbaar verschild tussen deze set en deze set

Ik denk trouwens dat ik gewoon ga beginnen met een set verlagingsveren, en dan indien nodig steek ik later wel nieuwe schokdempers, of een eventuele schroefset.

Want als je in Belgiƫ een schroefset steekt moet je nog eens apart naar de keuring, moet je meer dan 100 euro toeslag betalen, en word je nog veel strenger nagekeken ook. En ik denk niet dat ik voorlopig daarvoor geld ga uitgeven :)

Een laatste mogelijkheid is deze set aanpassen voor mijn Micra, en deze eventueel herspuiten in 't zwart

De set is verkrijgbaar in verschillende verlagingen, dan kijk ik gewoon hoe laag ik kan gaan om toch nog 10cm vrij doorgang onder de auto te behouden :)

Riesh

van TS automotive is bijna alles met GOCA attest te leveren, scheelt een hoop gezeur
Micra Addict

dj-tronix

Een kleine maar leuke update....








Wat denken jullie? =)

Milo

Ziet er goed uit, al had ik zelf de decal op de motor iets verder (naar rechts) naar de gril geplaatst.
Dus meer over de lamp naar gril toe zegmaar, dat ie ook iets minder schuin valt.
Verder ziet het er toppie uit!
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Rob

nice alleen de ligt rode mis ik ;)
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Bunny

Dat is toch zijn auto :P Bij die andere rode Micra was het ook niet zo

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

dj-tronix

Ik wou het niet doen zoals op bijvoorbeeld deze foto
Omdat het rood te weinig zou contrasteren met de kleur van mijn auto... Vandaar het zwart, grijs en wit :)