Hoofdmenu

The Red Fury

Gestart door dj-tronix, 17 september 2012, 17:11:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Riesh

#195
deze nog ff doortrekken op het spatscherm:
Micra Addict

ReSp4wN

Citaat van: dj-tronix op 31 januari 2013, 19:50:15
Kun je eens linken naar die set van jou dan, ReSp4wN? :)

Als je zo'n set koopt zoals in mijn link. Kun je van de schokbrekers vooraan de hoogte regelen. Hoe gaat dat in zijn werk achteraan?

http://www.hottuning.nl/shop/ta-technix-schroefsets/schroefset-ta-technix-opel-corsa-b.html
deze heb ik, en achter zit er ook een schroefding bij waar je de veer op zet kan je wel zien op dat plaatje daar, alleen zou je dan boven een busje moeten lassen waar de veer overheen schuift, zodat hij nergens heen kan, en eventueel onder ook voor het schuiven van dat schroefding. maar ik weet niet of ze daar bij de keuring blij van worden..

Leo

Citaat van: xleonl op 30 januari 2013, 21:45:35
verlagings veren zijn hier het goedkoopste (35/35mm), 66.90 euro
http://www.fk-shop.de/Fahrwerk-Tuning/Tieferlegungsfedern/Tieferlegungsfedern-High-Tec-fit-for-NISSAN-Micra-K11.html
ik weet niet wat de staat is van je schokdempers achter maar misschien is het handig om tegelijk fk schokdempers mee te bestellen, 29.24 euro per stuk
http://www.fk-shop.de/Fahrwerk-Tuning/Sportstossdaempfer/Stossdaempfer-einzeln/Sportstossdaempfer-High-Tec-Nissan-Micra-K11-Daempfer-Sportdaempfer-Hinterachse.html

EDIT:

Schokdempers kosten nog maar 19.60 per stuk
en de verlagingsset kost nog maar 46.20

lijkt me gewoon handiger als je hier mee begint en daarna voor verdere verlaging een corsa set aanschaft voor je voor as
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

dj-tronix

#198
xleonl: Heb je dan ook een link naar de schokdempers voor de vooras? :)

ReSp4wN: Kun je nog wat meer uitleg geven over de set, tussen welke hoogte je omhoog en omlaag kan, wat allemaal aangepast moet worden; en of er een attest bijgeleverd kan worden voor de Belgische keuring? :)

Leo

#199
Citaat van: dj-tronix op 03 februari 2013, 20:21:18
xleonl: Heb je dan ook een link naar de schokdempers voor de vooras? :)

dan zou je deze bv moeten aanschaffen, maar doordat deze erg prijzig zijn zou ik deze alleen aanschaffen als je last zou hebben van aanlopen op de vooras

http://www.stroevemotorsport.nl/Schokdempers/191900/8750-1042--Nissan-Micra-Koni-Schokdempers/

maar hiervoor wil je toch jouw schroefset nemen als ik het goed begrijp ?
zal wel idd beetje ingewikkeld worden ivm keuring in belgie enzo :(
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

lurtz

netjes die stickers :wave:

dj-tronix

Misschien is dit wel interessant voor me. Een Corsa B set voor maar 219 euro, inclusief GOCA- en montage-attest. Dus geldig voor de Belgische keuring....

dj-tronix

Update: Ik heb wat verder geïnformeerd en gemaild. Als ik in orde wil zijn voor de Belgische keuring kan ik enkel een officiële schroefset voor Nissan Micra laten plaatsen. Of zelf een set verlagingsveren zonder nieuwe schokdempers steken, deze zwart verven en hopen dat 't niet opvalt!

Leo

Citaat van: dj-tronix op 06 februari 2013, 19:27:45
Update: Ik heb wat verder geïnformeerd en gemaild. Als ik in orde wil zijn voor de Belgische keuring kan ik enkel een officiële schroefset voor Nissan Micra laten plaatsen. Of zelf een set verlagingsveren zonder nieuwe schokdempers steken, deze zwart verven en hopen dat 't niet opvalt!

ok dat is al duidelijker :), een officiele set zal wel buiten jouw budget vallen neem ik aan :P
want een BC Schroefset kost al snel 800 euro, dus ik denk dat je het beste voor gewone verlagingsveren kunt gaan :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

thom-micra

waarom ga je niet met normaal set door de keuring, en daarna het set eronder bouwen?



dj-tronix

Omdat ik dan ieder jaar weer moet wisselen, thom-micra; en als ik een ongeval heb ben ik niet verzekerd met die set zonder keuring eronder!

Zal idd eerder een gewone set veren worden, xleonl :)

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

dj-tronix

Ik zou echt zo graag een schroefset zetten eh >.<
zodat ik m'n wielkassen strak op m'n wielen kan zetten
majaa... stomme Belgische wetten ook!
Snap niet dat voor een Corsa je die sets allemaal zo goedkoop kan vinden, en dan voor een micra moet je er niet aan denken -_-'

Kevertje-SYS

Maar die corsa sets zijn toch goed gekeurd ?
Mag je die dan niet op een ander merk auto monteren ?
Verlagingsveren zijn wel betaalbaar in elk geval voor de micra

www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level

Riesh

nee mag niet, zijn enkel gekeurd voor het type auto waar ze voor gemaakt zijn. staat ook op het attest.

ook aan een BC set heb je niks, hier zit nl geen goca bij
Micra Addict