The Red Fury

Gestart door dj-tronix, 17 september 2012, 17:11:37

Vorige topic - Volgende topic

dj-tronix

Vandaag op Discovery Channel in How It's Made:
Hoe worden schokdempers gemaakt, wat is de functie ervan?
Schokdempers zijn gekeurd voor één model auto omdat de eigenschappen ervan verschillen voor iedere auto.

Lekker ironisch, aangezien ik op geen legale manier mijn auto op een schroefset kan zetten zonder daarvoor meer dan 1000 euro te leggen.

Iemand een idee of er wel verlagingsveren en schokdempers zijn voor mijn auto, MET Goca-attest?

Tango75

35 mm verlagingsveren met goca attest (op aanvraag) voor €99,-

Voor de goca attest zal er wel wat bijkomen, ergens anders zag ik dat een extra goca attest €25,- extra kost...

ReSp4wN

Belgie is geloof ik maar een lastig land voor auto's wel jammer

smeck

Citaat van: dj-tronix op 06 februari 2013, 20:17:30
Omdat ik dan ieder jaar weer moet wisselen, thom-micra; en als ik een ongeval heb ben ik niet verzekerd met die set zonder keuring eronder!

Zal idd eerder een gewone set veren worden, xleonl :)

Wisselen van je ophanging kost nog geen uur werk dus dat zou de reden niet moeten zijn.
Ik weet niet hoe specifiek je verzekering zou kijken als je er een setje van een corsa onder zou hebben tenzij et er specifiek op staat.
what's that...can't hear you over the sound of the scraping!

Leo

a das mooi bij een ongeluk ff snel je ophanging wisselen. dat werk toch niet :(

belgie heeft nou eenmaal andere eisen aan autotuning.
daarom wordt het zo weinig gedaan in belgie en koopt iedereen er gewoon een andere auto ipv te tunen
autos zijn tevens goedkoper in belgie.
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Kevertje-SYS

Het leuke is dat in België de tuning juist extremer is dan in nl.
En dat met de APK auto's verschijnen met geleende delen van standaard wagens

www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level

smeck

^ dat dus
Beste optische getunede autos komen juist uit België. En rond de keuring idd alles weer ombouwen naar stock.
what's that...can't hear you over the sound of the scraping!

Leo

hmm ik kom toch echt elk weekend in lanaken/bilzen en zie daar echt vrijwel nooit getunede autos :P (wel veel met grote velgen, geblindeerde ramen en vooral veel dure autos etc :P)

maar back on topic kom je 31 maar ook naar de meeting in Mechelen ?

http://www.nissanclub.nl/oud/index.php?topic=47532.new;topicseen#new

dichterbij komen we niet echt :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

dj-tronix

Misschien een schok voor sommigen. Maar ik ben begonnen aan het terug OEM zetten van mijn Micra.
Voorlopig blijven enkel velgen, stickers en getinte ruiten behouden. Het ganse interieur wordt weer standaard gezet, en de koffer is ondertussen uitgebroken en weer vervangen door tapijt en hoedeplank.

Ik zal ook niet aanwezig zijn op de meting. Dit jammer genoeg door gebrek aan tijd ivm school...

Hopelijk tot in de toekomst nog!

Leo

Citaat van: dj-tronix op 05 maart 2013, 13:02:21
Misschien een schok voor sommigen. Maar ik ben begonnen aan het terug OEM zetten van mijn Micra.

Het ganse interieur wordt weer standaard gezet,

:o huh ??? kun je dat een beetje toelichten ?  :(

en je hebt toch echt een paar leuke mods aan je micra gedaan,

zelfs inspiratie voor mijn eigen interieur  :'( dingen als deurkaarten stoelhoezen etc
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Milo

Ik snap prima dat je weinig tijd hebt omdat je het druk hebt met school, maar dan hoef je alles er tog niet uit te slopen?
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

dj-tronix

De koffer heb ik gesloopt uit gebruiksgemak. Voor het werk moet ik soms kisten meenemen, en dan moest ik die altijd op m'n achterbank gaan sleuren. En dit was ik beu.
Het stuur, de uitlaat en de vloerplaten zijn puur voor de Belgische keuring eruit gehaald. Deze zaken waren nu eenmaal niet reglementair met de wetgeving.
De dag van de keuring zal ik ook mijn originele wielen moeten bevestigen, omdat de nieuwe wielen en banden opnieuw ook niet reglementair zijn.

Jammer van die strenge wetgeving in combinatie met het tijdsgebrek, anders was ik er graag mee doorgegaan.

Milo

Balen man... Maar die kofferbakaudio shizzle, heb je dat GESLOOPT of eruit gehaald?
Anders heb ik er miss wel interesse in ^-^
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

dj-tronix

ben t niet direct gaan slopen, maar de bodemplaat heb ik hergebruikt om een dubbele bodem in mn koffer te maken. En de kist waar de versterker op bevestigd hing is wel gebroken... Dusja, echt bruikbaar voor iemand anders lijkt het me niet echt. :)

Milo

Citaat van: dj-tronix op 05 maart 2013, 18:25:48
ben t niet direct gaan slopen, maar de bodemplaat heb ik hergebruikt om een dubbele bodem in mn koffer te maken. En de kist waar de versterker op bevestigd hing is wel gebroken... Dusja, echt bruikbaar voor iemand anders lijkt het me niet echt. :)

Hmm oke, want vond je install wel erg vet zo.
Tog bedankt :)