Thom-micra's 2.0 AWD micra

Gestart door thom-micra, 25 september 2012, 19:24:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

thom-micra

het liefst wel, maar wil de auto niet zo heel lang kwijt, dus ga eerst alle delen verzamelen die ik nog nodig ben, en zoals bv de assen en naven alvast draaien zodat die ook direct passen.

Blok ga ik nu wel mee bezig. alles wat eraf kan gaat eraf, bv airco pomp.
kachel ga ik dan ook uit de auto halen, dus wat daarvoor nodig is aan slang gaat ook weg.
blok wordt gestraald en mischien in de lak gezet, net als de bak



PW-performance

Goed bezig. Lekker bouwen straks...

Wat heeft je blok gelopen Thom? Bij 2 ton ongeveer zijn je drijfstanglagers aan de beurt.
Dit wordt meestal niet gedaan helaas.....
www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

thom-micra

Citaat van: PW-performance op 01 augustus 2014, 19:52:15
Goed bezig. Lekker bouwen straks...

Wat heeft je blok gelopen Thom? Bij 2 ton ongeveer zijn je drijfstanglagers aan de beurt.
Dit wordt meestal niet gedaan helaas.....
blok heeft net 2 ton gelopen.
ben laatst bij een sr20 (en meer) tuner geweest en die heeft zijn oor even op het blok gelegd.
Blok klinkt nog perfect, zonder getik e.d. maar ik ga ze wel vervangen. wellicht direct wat beter spul in het blok doen.



PW-performance

Vaak halen ze wel een hogere stand maar voorkomen is beter dan genezen...
www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Jeroen330

Citaat van: PW-performance op 01 augustus 2014, 19:52:15
Goed bezig. Lekker bouwen straks...

Wat heeft je blok gelopen Thom? Bij 2 ton ongeveer zijn je drijfstanglagers aan de beurt.
Dit wordt meestal niet gedaan helaas.....

Klopt..

Ik ben ze momenteel ook aan het vervangen bij een P11-144 SR20.. drijfstanglagers waren al hoorbaar.. het wph adviseert vervangen tussen 185.000 en 200.000.. wel gradings aanhouden

thieme


thom-micra

vandaag laatste aanbouwdelen van het blok gedemonteerd, gelabeld en alles ontvet zodat de delen straks kunnen worden geglaspareld.

dan deze week het blok zelf uit elkaar halen en ff de internals checken.
kijken welke lagers ik nodig ben en dan die even halen.

heb ondertussen ook al sunny gti assen en sunny naven gescoord, nu alleen nog een setje micra fusee's.



ReSp4wN

Glasparelen slim ja haha, ik heb alles met staalborstels en borsteltjes op de boormachine gedaan haha  ;D

thom-micra

Hele blok is nu eindelijk gedemonteerd.
meeste kleine delen zijn al ontvet, en de groten breng ik aankomende week weg.

En ben mooi optijd om de krukas en drijfstanglagers te vervangen!:



PW-performance

Wees maar blij dat je er op tijd bij bent... :)  Zijn al ver heen... :o
www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

Jeroen330

Die zijn op..

Kon je de rod knock voelen voordat je de drijfstangen loshaalde?

thom-micra

nop, helemaal nog niets.
toen hij nog reed hoorde ik ook totaal niks, ook niet met motor stethoscoop



Riesh

Micra Addict

Jeroen330