Thom-micra's 2.0 AWD micra

Gestart door thom-micra, 25 september 2012, 19:24:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

PW-performance

Ik denk dat je achter een micra verlagingsveer plaatst waar 1 a 2 windingen afgehaald zijn veel meer comfort overhoudt. Dit heb ik er nu ook onder zitten en rijd perfect.
Zal morgen eens een foto maken. Dit is ook met corsa demping.
www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

Riesh

Het blijft natuurlijk een 'hobbybob' oplossing om het maar even oneerbiedig zo te noemen.
na veel experimenteren ben ik zelf tot de conclusie gekomen dat als je goedkoop erg laag wil rijden je aan de achterkant micra verlagingsveren moet pakken. Die hebben een stuk of 4-5 platte windingen (afhankelijk van het merk) die je eraf kan slijpen. Het gevolg is dat je geen windingen hebt die op elkaar kunnen gaan liggen knarsen en door het verwijderen wordt het iets stugger eigenlijk alleen maar fijner is. Mijn groene heb ik nu voorzien aan de achterkant van corsa b schokdempers (ta technix), die zijn nagenoeg gelijk aan de micra dempers alleen een cm of 12 korter.  De achterveren zijn micra verlagingsveren(ook ta technix) waar ik nu 2 windingen afgehaalt heb. Is dit niet laag genoeg dan kan ik er zonder probleem nog een winding of 4 afhalen.

Die achterveren van Piet komen ook bij mij vandaan, dit zijn verlaginsgveren waar 4 ringen af zijn.
Micra Addict

thom-micra

ik ga straks ook weer lager, dus moet het zoizo aanpakken, maar ik ga niet in veren slijpen. en comfort maakt me zoizo niet echt veel uit, vind dit fk set iig al veelste stuk. morgen zodra de veerpoten er weer onder komen voor, komen er stuggere D2 veren bij tussen om te testen.

ik denk dat ik mij opnieuw weer een set vaste schroefpoten ga opzoeken en verbouwen.

en straks eerst maar eens opzoek naar een geschikte bandenmaat voor stretch op de 15" 7.5j zodat ik net even wat lager kan. nadeel is dat er vrij weinig maten zijn die een mooie en veilige stretch hebben op die maat :(



Milo

Of je spaart door voor een goed schroefset om fatsoenlijk laag mee te kunnen.
Als je dit echt wil doorzetten zou ik het aanraden, is denk ik wel het beste...
Kost miss wat, maar dan heb je ook spul waar je geen problemen (meer) mee gaat krijgen als het komt op klappen en veren gedoe etc.
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

ReSp4wN

Ben het hier met Milo eens, mijn goedkope corsa set is echt bagger ondertussen,
vering is zo slap geworden als maar kan, roest als de pest, plus je moet het pas maken allemaal.

Zit me toch niet lekker, dus ik ga gewoon een bc racing set halen binnenkort, en dan weg met die opel zooi  ;D

Jeroen330

Dan hoor je de windingen die op elkaar klappen tijdens inveren... dat resoneert enorm door in de auto...

vervelend...

thom-micra

Vind een bc set te prijzig voor zo'n auto. Voorkant is nu zoals ik wil, achterkant kan ik voor cheap ook goed maken.



MaStErTuNeR Q

Niet klagen maar dragen in dat geval thom.

Plus je wilt qel de motor flink aanpakken met allemaal custom spul maar niet een fatsoenlijk en degelijk schroefset aanschaffen?? 

Leo

thom probeer die D2 set pas te maken lukt het niet dan polo 6n schroefpoten achter.
een k11 verlagings veer plaatsen kan altijd nog he :)

wat voor banden zitten er nu onder ???
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Milo

Citaat van: MaStErTuNeR Q op 06 mei 2014, 12:50:52
Niet klagen maar dragen in dat geval thom.

Plus je wilt qel de motor flink aanpakken met allemaal custom spul maar niet een fatsoenlijk en degelijk schroefset aanschaffen?? 

Hier moet ik hem wel gelijk in geven, zeker als je ook je motor nog gaan aanpassen etc.
Dan is het helemaal een must imo.
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

thom-micra

Citaat van: MaStErTuNeR Q op 06 mei 2014, 12:50:52
Niet klagen maar dragen in dat geval thom.

Plus je wilt qel de motor flink aanpakken met allemaal custom spul maar niet een fatsoenlijk en degelijk schroefset aanschaffen?? 
klaag verder ook niet, baal er alleen van dat de achterveren nu al zijn ingezakt.

en ik ga er vanuit dat ik de vering wel net zo goed custom kan maken als dat ik een schroefset aanschaf waarvan ik ook eingine spul kan kopen ;)

als ik iets van een lexus had gehad, was ik echt niet zelf iets voor de vering gaan maken, maar wel gewoon een fatsoenlijk set gekocht.
maarja, ik vind een schroefset van dezelfde waarde als de auto gewoon niet waard.
en aangezien dit toch geen auto is waar ik jaaren in wil blijven rijden, moet het maar op deze manier

Citaat van: xleonl op 06 mei 2014, 14:32:11
thom probeer die D2 set pas te maken lukt het niet dan polo 6n schroefpoten achter.
een k11 verlagings veer plaatsen kan altijd nog he :)

wat voor banden zitten er nu onder ???
ik heb de veren van het d2 set al aan de voorkant zitten, ben hier en daar al aan het kijken naar nog 2 schroefpoten die ik weer kan pasmaken.

banden zijn 195/45r15 op 7.5j
maar een band met een mooie stretch op 7.5j is niet echt veel vindbaar..



Roadrunner

Snap je punt wel maar ach ja, een Lexus heb je ook voor een paar 100 :P

175-50 op een 7.5J is niets?
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

thom-micra

Citaat van: Roadrunner op 06 mei 2014, 17:40:20
Snap je punt wel maar ach ja, een Lexus heb je ook voor een paar 100 :P

175-50 op een 7.5J is niets?
achja, maar ik persoonlijk vind het ook veel mooier om iets zelf te maken, wat een ander dan weer niet heeft/kan.
ik heb veel meer plezier beleefd aan het draaien en frezen van die topschotels, als dat ik een dik schroefset zou kopen..

naar die band heb ik indd ook al zitten kijken, ook wel naar 160/50, maar dat is meer een vw stretch :)



thom-micra

Hier nog het eindresultaat van de topmounts!
van; uberbeun links, naar perfect rechts :)




Joske-ratK11

Groetjes doei

>- Nissan Micra K11 1.0LX -<