Thom-micra's 2.0 AWD micra

Gestart door thom-micra, 25 september 2012, 19:24:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

thom-micra

#1260
1e spanner klaar, niet voor mij maar voor een andere swap hier uit de buurt
als iemand hier teovallig ook naar zoiets op zoek is, kun je even een pb sturen  O0



thom-micra

Dit weekend weer flink bezig geweest met het passen en meten van het blok.
Auto als eerste compleet waterpas gezet op 4 dikke steunen met vulplaatjes.
Daarna hebben we het blok erin gehangen, gekeken waar iets aangepast moest worden voor ruimte.
Dat gedaan, het blok er opnieuw in gehangen en daarna het blok tov de auto ook waterpas gezet.

Heb nog wel even een vraagje over het stuurhuis.
Ik ga de stuurbekrachtiging compleet elimineren, en nu is mijn vraag als er verschil zit tussen een stuurhuis met of zonder bekrachtiging.
Dus is deze gewoon om te zetten?



Jeroen330

Je kunt gewoon een stuurhuis zonder stuurbekrachtiging plaatsen

thom-micra

en zitten die ook op facelift model?
of alleen pre?



Jeroen330

beiden, zelfs de second facelift is er zonder stuurbekrachtiging, ga je de motor zonder stuurbekrachtigingspomp gebruiken?

thom-micra

Oké, dank.
Ik ga indd zonder pomp ivm gewicht, ruimte etc.



thom-micra

Weer lekker bezig geweest.
Op school wat dingetjes gemaakt voor de swap.

Waaronder deze balk (naam even kwijt)
Voorkant zal nog worden aangepast zodra ik met de radiateur bezig ga.



Ook alvast begonnen met het weghalen van die kit rommel.
Aangezien alles keihard word in het onderstel e.d. en omdat het gewoon een circuit auto wordt die nog net op straat kan, ga ik het hele chassis doorlassen. Dit om het scheuren en breken van het chassis tegen te gaan door de trillingen.


Verder nog 2 motorsteunen van een AW11 MR2 gekregen van m'n maat.
hiervan ga ik 1 voor de voorste kantelsteun gebruiken en 1 voor de custom baksteun.


Plaatje hoe het er nu bij staat



Leo

Mooi balkje ga je aerocatches monteren zodat je geen slot meer nodig hebt ?
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

thieme

Wat zijn de voordelen van het doorlassen van het chassis Thom? en zitten er ook nadelen aan?

thom-micra

Citaat van: Leo op 11 februari 2015, 19:14:19
Mooi balkje ga je aerocatches monteren zodat je geen slot meer nodig hebt ?
yep ;)
Citaat van: thieme op 11 februari 2015, 20:11:51
Wat zijn de voordelen van het doorlassen van het chassis Thom? en zitten er ook nadelen aan?
Omdat ik 90sha bussen krijg, en ook wat unibal lagers, overal braces e.d. wordt het chassis veel harder en gaat het ook trillen als ik bv over klinkers rijdt e.d.
Omdat je chassis fabrieks af alleen maar is gepunt last en wat kit prutje, kunnen de puntlassen gaan scheuren. Dit is natuurlijk iets wat je niet wil.
Dus door lasjes te leggen van 1cm met ruimte van 1cm er tussen wordt alles dus veel sterker.
Ook wordt je chassis zelf er super sterk en strak van.

Dit kan overigens niet zomaar even worden gedaan.
Als je auto ook maar een klein beetje getordeerd staat, en hem dan gaat lassen, dan blijft je chassis in dezelfde stand staan. Voor dat je gaat lassen moet je dus zeker zijn dat de auto goed staat.

Nadelen zijn er eigenlijk niet echt, alleen wordt het chassis natuurlijk iets zwaarder + je kreukelzone verandert.
Maar aangezien ik ook een kooi e.d. ga ontwerpen, is de originele kreukelzone van mij toch al niet meer standaard.



thieme

Nou ik ben benieuwd verwacht je ook echt zoveel PK te gaan draaien dat je hier baat bij hebt of is het zo'n ik ben eigenwijs en ga voor 200% geval?

Leo

De carrosserie extra las naden geven is wel hardcore maar ik begrijp de toegevoegde waarde wel. Zolang je de hele auto maar niet doorlast komt het wel goed.
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Jeroen330


PW-performance

www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

thom-micra

#1274
Citaat van: thieme op 11 februari 2015, 20:37:31
Nou ik ben benieuwd verwacht je ook echt zoveel PK te gaan draaien dat je hier baat bij hebt of is het zo'n ik ben eigenwijs en ga voor 200% geval?
nja, gaat niet persé om het vermogen waarvoor ik dit doe.
Maar ik heb samen met m'n maat en z'n evo nog wel plannen  ::)
En dit is ook iets wat voor circuit auto wel een goed punt is.

Citaat van: Leo op 11 februari 2015, 20:57:26
De carrosserie extra las naden geven is wel hardcore maar ik begrijp de toegevoegde waarde wel. Zolang je de hele auto maar niet doorlast komt het wel goed.
Waarom zou het niet goed komen als ik de hele auto doorlas?
Dat gaat namelijk wel gebeuren ;)

De rest, thanks :)