Leo's k11 luxury+

Gestart door Leo, 06 november 2012, 23:39:18

Vorige topic - Volgende topic

Leo

micra had een roestvlek aan de bovenzijde van de A stijl.

deze eerst in de brunox gezet

was vervolgens iets te enthousiast met de primer dus gelijk de hele A stijl meegenomen ;D

en afgelakt

helaas is de sierlijst rondom het raam nu gescheurd verweerd en versleten.
ga eens informeren bij de apk garage of ze deze kunnen vervangen
(heb daar ook al eens een sterretje laten repareren via de verzekering)

ben inmiddels bezig met interieurdelen spuiten

ook in de reserve wielkuip was beginnende roest, hier zit echt alleen flinterdunne lak of alleen primer.
Deze nu ook ingespoten met brunox.
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Herkieeee

Ik wil mijn sierlijst rondom mijn raam ook vervangen, maar heb mij laten vertellen dat dat niet kan zonder de ruit eruit te halen? (1e facelift)

Jeroen330

Citaat van: Herkieeee op 24 augustus 2015, 18:31:15
Ik wil mijn sierlijst rondom mijn raam ook vervangen, maar heb mij laten vertellen dat dat niet kan zonder de ruit eruit te halen? (1e facelift)

Lijst vervangen betekent altijd ruit vervangen

Leo

Citaat van: Jeroen330 op 24 augustus 2015, 19:02:03
Lijst vervangen betekent altijd ruit vervangen

Kan begrijpen dat de ruit eruit moet maar moet het glas dan echt vervangen worden ?
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Riesh

dat ligt eraan of ze de ruit er heel uitkrijgen. Dat lukt niet altijd
Micra Addict

Leo

zo zag de wielkuip eruit, beginnende roest aan de rechterkant en de rubberendop.

na wat brunox, primer en lak

interieur weer terug geplaatst

tijdje terug mistlamp kapjes gekocht van Me_Again. deze zijn opengemaakt, moet tzt een buis aan voor koeling van de remmen

maar eerst schuren en zwart spuiten

helaas ook minder leuk nieuws, heb ik net een paar roestplekken weggewerkt, krijg ik er een gat voor terug  :'(

formaat tennisbal, word binnenkort gelast gelijk met kleine beurt
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

PW-performance

Goed bezig Leo. Weer mooi in de lak. Jammer van die luchtgaten maar is op te lossen.
www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

Gekke Gerritje

Waar zijn die Nissan's van gemaakt??

Riesh

recyclede mini's volgens mij...
Micra Addict

Leo

Citaat van: Gekke Gerritje op 01 september 2015, 17:07:58
Waar zijn die Nissan's van gemaakt??

reserve renault onderdelen en idd engels staal

vorig jaar is aan de voorzijde van de linkerwielkuip gelast, dit is aan de achterkant.
de oude tectyl kan ik er zo af bikken en daarachter is het allemaal erg bruin.

na het lassen ga ik de wielkuipen goed schoonmaken oude tectyl eraf halen, voorzien van brunox en tectyl
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

chiba_kun

Het valt mij op dat jouw Micra wel behoorlijk veel roest heeft (gehad ook). Vervelend roestduiveltje!

Leo

Citaat van: chiba_kun op 02 september 2015, 06:38:34
Het valt mij op dat jouw Micra wel behoorlijk veel roest heeft (gehad ook). Vervelend roestduiveltje!

dat klopt echt een roestduiveltje, nou heb ik er op sommige plekken extra last van ivm de dunne lak

het is allemaal prima te behandelen maar grootste probleem is dat ik er gewoon weinig tijd voor heb om het allemaal in een keer te doen.
micra is echt een daily geworden die elke dag gebruikt :(
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Gekke Gerritje

Zo!!! Heb jij gewoon al wielkasten die helemaal door zijn??

Heb van de week een klacht ingediend bij Nissan Nederland, gelukkig heb ik niet zoveel roest, ze is van 2001 maar de lak op de achterklep en de dakdrager gootjes laat wel heel makkelijk los.

Leo

voor de 2e keer door ja

dit was november 2014, 4 weken na apk gewoon geen opmerking of niks over gekregen

het is inmiddels wel bekend dat de zilvere 2 facelift modellen een lakprobleem hebben.
ben benieuwd wat je te horen krijgt van nissan nederland.

ik heb al meerdere micra's gezien met deze loslatende plekken

en roestende dakgootjes heb ik ook.

Citaat van: Gekke Gerritje op 04 september 2015, 11:28:48
Heb van de week een klacht ingediend bij Nissan Nederland

ben benieuwd of ze daar op reageren, hou ons op de hoogte :)

even iets algemeens over mijn micra, ik heb hem 3 jaar terug gekocht voor € 1.700 met een km stand van 125.000.  derstijds was dat sportgoedkoop want de vraagprijs van een 1.4 was altijd rond de € 2.500. eerste wat ik toen aan onderhoud had waren kapotte chrome handgrepen, 4 kale banden, een frontbalk waar niks meer van over was, kapotte condensor en een leeg airco systeem

ook was snel duidelijk dat deze micra betrokken is geweest bij een lichte aanrijding, achterbumper krom, deuk in dorpel aan de rechterkant en een hele hoop kleine dingen.
tevens is het lastig controleren of de km stand bij aankoop wel klopt, het is maar 2 min werk om de tellerunit met andere km stand in te bouwen

natuurlijk is dat allemaal gemaakt en ben deze week de 167.000 gepasseerd.
is inmiddels een echte daily en maakt veel meer km's dan voorheen.

micra gaat daarom ook niet meer weg, ik bouw hem langzaam om tot circuit auto en koop er over 1 a 2 jaar een 2e auto bij (k12 160SR staat nog steeds bovenaan de verlanglijst :) )

maar nu eerst een grote onderhoudsbeurt en dan direct door naar de apk.
na de apk komt de 4-2-1 janspeed eronder en de GTI remmen zodra jeroen daar mee klaar is
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Gekke Gerritje

Pfff, ga die van mijn vrouw eens flink onder handen nemen voor de winter.

Mijn vrouw is wel helemaal weg van haar Micra, vind hem zelf wel leuk vooral door de cvt. Oudste knul is begonnen in een K10 Super S.

Ben persoonlijk meer van de Honda.

Ik ga het zeker melden, zullen het vast wel afschuiven omdat het buiten de garantie is.