Macnick zegt ook hallo (18-1-2013) Super S interieur ingebouwd!)

Gestart door macnick, 15 november 2012, 11:06:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

macnick

Hallo, ik ben al een tijdje actief op het NCN forum en nadat ik dit forum had gevonden mezelf maar even snel aangemeld, wat aan schat aan info is er hier te vinden voor de micra! echt helemaal top :D

Ik ben dus Nick, 23 jaar jong en woonachtig in het altijd rustige (ahum) Venlo.
Sinds 3 weken heb ik dus een K11 Micra 1.3 uit feb '94, die nu 196.000 km op het klokkie heeft staan.

Hieronder wat fototjes...









In het begin geroepen dat ik hem redelijk standaard zou houden maar nu ik weet wat er allemaal mogelijk is voor niet teveel geld zijn er toch wat leuke plannen gekomen...

Eerst auto fatsoenlijk afstellen (loopt laag stationair, houdt af en toe in bij volgas, en verbruikt redelijk veel) Iemand tips hiervoor?
DIY luchtfiltermontage achter de grille
Uitlaat helemaal vernieuwen (Janspeed header, Katvv, Gewone tussenpijp en japstyle demper)
Brandstofregelaar vervangen door 1 die je zelf in kan stellen
gasklephuis vervangen door 1 van een GA15DE
Nokkenassen vervangen door een setje sportnokken (het liefste van Tomei of Rallynuts)

Van buiten wil ik hem wel redelijk standaard houden, het enigste wat ik wil aanpakken zijn de wielen (15 inch ofzo)
en verlaging 30-40 mm

Hopelijk kan ik hier veel info vinden over het hoe en wat op K11 gebied.

Leo

en ook hier welkom  ;) ik wist niet dat je uit Venlo kwam (ik zelf kom uit Geleen)

ik hou je project in de gaten  :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

2yellow4u

Welkom bij de club, Nick. Voor het vinden van info over de Micra/March en in het bijzonder het type K11 ben je hier aan het goede adres!

nismo

Welkom! Wellicht zie ik je dan eens rijden hier in de buurt, aangezien ik in Blerick woon.

Anti autostyle!!

Leo

ik vind die bovenste spoiler wel appart die zie je niet veel.
is die reflector rondom de nummerplaat niet gewoon een sticker ?
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Rob

Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

thieme

Welkom ik zal ook wel toeten als ik je ooit mocht zien. Woon zelf in Venray maar mijn broertje woont in Tegelen dus kom nog wel eens die richting uit.
Voor iemand die niks wou veranderen in het begin pak je het wel meteen groots aan. Vergeet niet dat het met veel aanpassingen wel verstandig is om ook de auto te laten chippen. Dit is ook best prijzig.

macnick

Thanks voor het hartelijke welkom hier, erg leuk om te horen dat hier nog veel leven is op het forum :)

@ xleonl
De spoiler is idd iets kleiner als van de facelift modellen, alleen is de lak er wat vanaf gebladderd, eerdaags even opschuren en opnieuw in de lak zetten.
De reflector is een grote plaat, iig geen sticker, kan wel zijn dat ie er opgekit zit.

@ Thieme
Een beetje aanpassen is altijd wel leuk, al moet ik zeggen dat ie nog precies doet wat Nissan in '94 beloofde, namelijk 172km/h per uur op de GPS en 185km/h op de teller, en dat valt me echt niet tegen...
Chippen zal sowiso al moeten met een andere brandstofdrukregelaar, aangezien de standaard mapping dit niet zal kunnen aanpassen in deze mate.

Alleen nog geen idee wie hierin handig is, moet overigens nog uitzoeken wat er allemaal aangepast moet worden met een paar andere nokkenassen, heb namelijk geen idee of de standaard klepveren dit aankunnen, al is dat allemaal wel iets voor op de latere termijn.

thieme

Zo dan loopt jou motor erg goed zeg die van mij was zonder de aanpassingen 160 op gps en 172 teller met gewoon nog de 13 inch wielen/banden
Nu is het geloof ik 178 op gps met 15 inch.



macnick

Bij mij is dat wel in de 4e versnelling, in de 5 haalt ie precies 170km/h op de teller en dat zijn dan 159km/h op de GPS.

Vandaag overigens de eerste onderdelen gehaald om de auto eens een goede basis te geven.
Olie (5W40 Castrol)
Oliefilter OEM Nissan
Brandstoffilter Nipparts
Bougies Bosch Super 4 (meteen ipv 1,1 mm Gap naar 2,0 gezet)
Soldeerstation (om alle contacten even te kunnen doorsolderen)
Luchtfilter Tenzo-R
Paar knietjes en stukjes regenpijp van de gamma (DIY Cold Air Intake)
Einddemper heb ik eraf gehaald, was sowiso afgebroken bij aansluiting middenpijp, wat een rammelend geluid gaf, dit laat ik nu even zo, tot ik over een maandje of 2 de hele uitlaat vervang ;)

Milo

Welkom hier en ook ik houd je topic in de gaten ;)
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Riesh

Welkom hier. Als ik me niet vergis is de standaard ecu niet te chippen
Goed afstellen kan natuurlijk wel, daar moet je Jeroen330 voor hebben
Micra Addict

Bunny

Welkom hier, witte micra's zijn altijd leuk :)

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

thieme

Bij mij is het gedaan ik weet niet precies hoe en wat maar mijn auto is wel degelijk gechipped op de originele chip.

Tango75

Welkom op het forum. Leuke plannen heb je ermee, ben benieuwd naar je toekomstige updates...

Citaat van: macnick op 15 november 2012, 17:09:37
De reflector is een grote plaat, iig geen sticker, kan wel zijn dat ie er opgekit zit.
Ik heb pas geleden ook die reflector plaat eraf gehaald, en hij zit niet gekit maar met dubbelzijdig tape langs de randen vastgeplakt. Je kunt hem er gewoon zonder veel moeite aftrekken, eventueel voorzichtig lossnijden met een scheermesje. Daarna met een föhn en HG sticker verwijderaar de restjes tape verwijderen. Vervolgens met polijst middel even keurig afwerken en je ziet er niets meer van... Wel zul je zien dat er nog een Micra sticker onder zit en de originele type aanduiding sticker.

En je moet geen pech hebben dat er roestplekken onder vandaan komen natuurlijk. Hoewel je hem natuurlijk ook prima weer terug kunt plaatsen in dat geval... Verder zou ik de rest van de stickers ook verwijderen, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk..