Macnick zegt ook hallo (18-1-2013) Super S interieur ingebouwd!)

Gestart door macnick, 15 november 2012, 11:06:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

TeSprouT

Welkom hier, leuke auto! O0

Eens met Tango75 wat betreft de reflectorplaat, de mijne laat ik er op zitten omdat ik bang ben dat er lelijke plekken onder de plaat zitten en daarbij komt dat ik de plaat op een rode auto wel wat vind hebben (smaak kwestie).

Bij iedere andere kleur zou ik ook de plaat eraf halen, dan zijn ze vaak schreeuwerig aanwezig.
Love the potiential

macnick

@ Tango 75

Die plaat wil ik morgen even gaan verwijderen, maar aangezien de kentekenplaat hier ook op vastzit en helaas met popnagels erop is gezet moet ik deze eerst uit gaan boren.

Sowiso weet ik niet welke boerenpummel aan de auto gesleuteld heeft, vandaag de olie ververst en het oliefilter zat er zo strak opgedraaid dat ik er een dikke schroevendraaier doorheen moest rammen om hem los te kunnen krijgen :(

Eigenlijk wilde ik ook meteen de koelvloeistof meepakken, maar die onderste slangklem is helemaal verroest dus daar moet ik eerst een andere voor gaan halen....
Probeerde hem los te draaien maar de klem bleef op zijn plaats , alleen de stelschroef kwam eruit.
Het spul ziet eruit als gewoon vies water dus de vorstbescherming zal ook niet meer helemaal in orde zijn denk ik, dus vervangen doe ik hem sowiso.

Kevertje-SYS

Oliefilters horen nu eenmaal vast te zitten.
Slangklem even goed inspuiten met wd40 en volgende dag weer proberen ;)

www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level

macnick

@ kevertje
Slangklem heb ik al een nieuwe gekocht vanmorgen.
Op het oliefilter stond 11-14 nm vastzetten, maar het filter was zelfs met de filtertang niet los te krijgen, drukte dan gewoon het filter in elkaar :(

Riesh

sommige mensen snappen dat ook niet. er zit een goede ring tussen voor de afdichting dan hoeft het allemaal niet zo asociaal vast.
Micra Addict

macnick

@ Riesh

Inderdaad die ring even insmeren met wat olie en gewoon handvast erop draaien, voor mij altijd meer als voldoende gebleken.
Morgen zal ik wat foto's erop zetten van het DIY project voor het luchtfilter systeem, heb vandaag de ontbrekende kniestukjes en het filter gehaald en ga het morgen allemaal monteren.

macnick

Vandaag bezig geweest met het inbouwen van de nodige audio in de Micra, De 2 standaard luidsprekers waren nodig aan vervanging toe en aangezien ik wel van een goed stukje muziek houd, ben ik maar eens aan de slag gegaan:

Zo zag het standaard deurpaneel eruit voor ik de matjes erin ging plakken:


de volle deur, ik heb de buitenplaat ook volgeplakt, en de tussenplaat.


Hiervoor heb ik geen bitumen gebruikt maar iets anders, namelijk Alubutyl matten van Dietz.
Voordelen zijn dat het makkelijker te bewerken is, aangezien ik het er gewoon op kon plakken zonder warm te maken (10 graden buiten) en lichter is dan de standaardmatten (2,92 kg per m2)

En zo ziet het eruit met de MDF ring en de kickbass al ingebouwd:


Het is een composet van MTX die ik al heb gebruikt in de Prelude (mijn 2e auto) en waar ik erg over te spreken ben vanwege de hoge belastbaarheid (120wrms) en de geluidskwaliteit.

De scheidingsflters heb ik op 2 verschillende plaatsen weggebouwd, die van de de linker set heb ik gemonteerd in het bakje wat onder het stuur zit, en de rechter zit op zijn kop tegen het ventilatorhuis achter het dashboardkastje.

De tweeters heb ik weggebouwd op de originele plek, in de A stijlen (die had ik van een '00 micra GX gehaald) alleen mijn tweeters zijn net te diep om achter de roostertjes te passen, daar zal ik dus TZT maar iets op gaan maken met poly ofzo, als het weer wat warmer wordt, op dit moment zit het voor mij iig prima.



Morgen ga ik verder met het vastzetten van de versterker (die gaat onder de passagiersstoel komen, het aansluiten van de woofer, en misschien ook nog de hoedenplank speakers als ik dat allemaal ga redden.

Dinky

Nissan Cube Z12
Nissan Micra K12
Volvo S60 Exclusive Edition
Nissan Primera P11-144
Nissan Almera N16
Nissan Almera N15
Nissan Sunny N14
Nissan Sunny N13
Nissan Sunny B11

Liever een tweedehands Japanse, dan een nieuwe Franse.

Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Riesh

Ik wist niet dat Dietz ook alubutyl heeft. Maar je hebt wel gelijk, het is beter dan gewoon bitumen.
Heb je nog een versteveging gemaakt achter de gaten waar je de alubutyl overheen geplakt hebt? Dat kan ook no best schelen in kickbas weergave.

Kijk ook eens bij Milo in zijn topic hoe we zijn a-stylen gedaan hebben voor de tweeters. (De stof zorgt er ook voor dat er veel minder hinderlijke reflecties zijn)
Micra Addict

macnick

 @ riesh

Achter die grote openingen heb ik 2 strips aluminium gemaakt, die ik boven en onder gewoon met m5 boutjes heb vastgezet, nu heb ik dus maximaal een opening van ongeveer 5-6 cm waarvan het mij lijkt dat het wel genoeg is.
Er staat tenslotte maar 100 watt rms op ;)

Ik zal eens kijken hoe het dan bij milo zit, ik zat er zelf al aan te denken om de originele kapjes gewoon in te zagen zodat de tweeters er precies inpassen en dan verhitten zodat ik het middelste gedeelte ongeveer 4-5 mm naar voren kan halen, dan past de tweeter er precies in.

Riesh

Die strips zullen zeker wel helpen, dat was precies wat ik bedoelde.

(ik zal maar niet zeggen hoe ik het in mijn Hyundai had gedaan)
Micra Addict

macnick


Riesh

Micra Addict

macnick

Holy crap on a cracker, dat is wel serieus werk zeg :O

Zal ook wel de nodige tijd in zijn gaan zitten denk ik dan ;)