K11 1.3 SLX CVT

Gestart door mike5501, 07 januari 2013, 12:37:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mike5501

Onlangs kreeg ik met m´n oude wagen (Volvo s40) geen voorrang op de rotonde, gevolg dat de auto total loss verklaard werdt.

Van het verzekeringsgeld rondgekeken voor een kleinere auto, wat wel handig is in de vaste lasten. Mijn vriendin heeft al een tijd een kale K11 1.3 CVT, en ik wilde er ook een.

Toevallig kwam ik de micra op het spoor, via speurders. Goedkoop gekocht en ziet er van binnen nog netjes uit. Van buiten een stuk minder. KM stand is rond de 174dkm op het moment. Wel wat kraakjes en rammeltjes die ik nog moet gaan verhelpen. Motor zelf ziet er ook mooi droog uit, lijkt nergens te zweten.

Ook trekt de CVT bij het optrekken tot 20 km/h wat schokkender op dan die van mijn vriendin, kon aan de olie liggen las ik ergens. Misschien dat iemand hier wat over weet?

Verder is de SLX op de super s na de meest luxe uitvoering, dus op zich is de micra het wel waard om weer in nette staat te krijgen.
Voorlopig hou ik hem origineel, eerst maar eens alles na gaan kijken.

Wat ik op het moment wil gaan doen:

Schade voor / achter opknappen

Spatlappen achter

Achterdemper zit een schot los, nieuwe achterdemper (laten) monteren

Winterbanden kopen zodat ik de huidige velgen op kan knappen (Vorige eigenaren hielden van stoeprandjes)

Hieronder wat foto´s:













Milo

Beetje jammer van de (tog wel) flinke schade hier en daar naar mijn mening maar verder een hele leuke Micra!
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Bunny

Welkom op het forum! Wat voor opties heeft de SLX allemaal, ik zie op de foto's al een toerenteller en elektrische bedienbare ramen (heeft de super S niet) Veel plezier met je auto :)

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

mike5501

Klopt inderdaad van de schade, erg zonde. Maar daar was de prijs ook naar. Hij rijdt verder prima dus het is een leuk project waar ik rustig aan ga beginnen.

Qua opties: CV, inderdaad electrische ramen en een toerenteller, stuurbekrachtiging, raampjes achter kunnen op een kier open, en een trekhaak. Daar houdt het wel weer een beetje op  :P

nismic

Nissan Micra 1.4 Acenta Plus, automaat, wit, 5-deurs, 2006, 182.000 km.
Nissan Micra 1.2 Acenta, wit, 5-deurs, 2008, 140.000 km.
Nissan Qashqai 1.3 MHEV 158 XTronic, Tekna Plus, Pearle White Metallic, 2022, 31.000 km.

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Ries

welkom leuke opties! :)
succes met het herstel, ben benieuwd naar je aanpak dus post maar veel foto's haha :p

Rob

jeetje die is uhmmm.... uh... afgeleeft :( zonde hopen dat je hem lekker opknapt :)
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

thieme

Welkom! veel plezier met de auto

lurtz


Red Racer

Welkom op het forum en VEEL rij plezier met de SLX.

ZELFS windgeleiders op dit model ;)


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Riesh

windgeleiders en zelfs de achterspoiler zijnn niet standaard op een slx Red Racer.
Op een slx zitten idd wel standaard de rpm meter, elec ramen, cpv
Micra Addict

Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

TeSprouT

Welkom bij de club, je micra heeft zeker wat liefde nodig maar dat moet vast wel goed komen! O0
Love the potiential

Jeroen330

Welkom

Je had mij al een paar keer gemaild. Ik wacht nog op een telefoontje van je..
wat betreft je distributie, als je er geen problemen mee hebt, niet vervangen. Je hebt geen riem maar een ketting dus deze gaat een motorleven mee (mits je natuurlijk een beetje onderhoud pleegt)

Heb je geen ratels van de distributie dan hoeft er nog niet naar gekeken te worden..

Verder een keer een algemene checkup geven...