K11 1.3 SLX CVT

Gestart door mike5501, 07 januari 2013, 12:37:37

Vorige topic - Volgende topic

chiba_kun

Die kan wel wat liefde gebruiken. Maar komt vast goed! Ongelooflijk wat sommige mensen met hun banden/velgen doen, als ze stoeprandjes in de buurt zien.

N-CVT olie zou wel wat kunnen helpen. Hoe ziet de olie er nu uit?

GTIMAN

Hallo
CVT bakken zijn een mooi stukje teckniek maar als er wat mee is erg duur te repareren.
Je kunt sowieso een keer resetten zodat ie weer opnieuw inleert.
Mijn vriendin heeft er 6 jaar mee gereden en ik zelf rij nu bijna 5 jaar met een Micra CVT
Je KM stand is aan de hoge kant dus de bak zal wel wat slijtage hebben.
Dat schokken kan komen door de poederkoppeling/borstels.
Google maar eens op deze termen.
Grtz Rooie

mike5501

Bedankt voor alle reacties,

Roozie, het schokken is nog niet zodanig erg dat ik er wat aan laat doen in een garage, maar die tips kunnen wel van pas komen tegen die tijd. Bedankt.

Het resetten is wel iets wat ikzelf kan proberen, ik kwam dit tegen:

"je kan de accu polen 5 min er af halen dan contact aan zetten 5seconde gaspedaal in duwen 5 seconden los laten en dan starten is de pc geriset en de automaat op nieuw ingeleerd  "

Werkt dit inderdaad zo?

Ook had ik nog een vraagje over de achterlichten van het facelift model, verschillen die qua pasvorm van het oude k11 model?
Staat er een op de sloop met beide achterlichten, voor een leuk prijsje.

GTIMAN

Klopt van het resetten dat komt van AMT forum.
Achterlichten weet ik niet
Het is wel zo dat de originele echt goed vastgekit zitten en je snel kans krijgt op lekkage als je andere erin zet.
Grtz

mike5501

Aha dat het vastgekit zit wist ik niet. Dan laat ik ze lekker zitten.

Resetten ga ik van de week eens proberen. Ik laat wel weten of het effect heeft.

gamegang17

je kan ze los krijgen als je netjus en (voorzichtig) met een stanley mesje er langs ga maar pas op voor je lak !!

Rob

achterlichten zitten met een soort pasta kan je het eerder noemen... beetje duwen en ze zijn los hoor

de lichten zijn uitwisselbaar alleen de aansluit polen zitten getwist qua remlichten knippers etc maar daar is een how to van ;)
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

mike5501

Bedankt voor alle info.

Ik heb een vraagje over de verschillen tussen de pre-facelift en facelift modellen.

M'n bumper ziet er sowieso al niet meer uit, de grille begint de verf los te laten en in het linker zijscherm zit een flinke deuk.

Nu kan ik via via in het bezit komen van een micra uit '99, facelift model. Van achter geraakt en is ook niet meer rijdbaar, maar van voren ziet ie er nog netjes uit.

Nu voel je het misschien al aankomen, kan het voorfront overgezet worden?

Daar bedoel ik mee, bumper, zijschermen, motorkap en koplampen.
Of hebben deze andere maten?

Ook over het dashboard, is deze ook overplaatsbaar?

Ik kan de auto schorsen en op een landgoed kwijt tot van de zomer, dus dat is geen probleem. Ook heb ik nog wat kennisen die de onderdelen kunnen spuiten dus het kleurverschil is ook niet zo'n probleem.

Voorlopig heb ik andere dingen aan de micra te doen, en moet hij nog eens naar jeroen voor een check-up.

Dus dit is vooral informatie inwinnen of het te doen is, als het te doen kan ik de sloop micra op het landgoed neerzetten en ga ik daar in de zomervakantie mee aan de slag.

Natuurlijk kan ik ook een facelift model kopen, maar dat is geen uitdaging ;)

Leo

dat klinkt idd als een leuke uitdaging.

ik weet dat de bumpers gewoon overgezet kunnen worden.

de rest is afhankelijk van de zij schermen dat weet ik namelijk niet :(
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Rob

voor front over zetten zou mogelijk moeten zijn ;)
je hebt het voor frame (plus bumper steunen) nodig de zij schermen motorkap bumper grill koplampen denk dat je dan een heel eind al bent

zit hier zelf ook al jaren mee in me hoofd vind de pre k11 altijd nog het mooiste namelijk

I have a need for speed

Leo

Citaat van: Rob op 14 januari 2013, 16:15:05
zit hier zelf ook al jaren mee in me hoofd vind de pre k11 altijd nog het mooiste namelijk

de pre k11 ? je bedoelt de facelift ?
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Bunny

Nee Rob wilde een nieuwe facelift 1.4 micra met de pre facelift voorkant

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Leo

Citaat van: Bunny op 14 januari 2013, 17:01:02
Nee Rob wilde een nieuwe facelift 1.4 micra met de pre facelift voorkant

azo anders om dus. dat is ook wel stoer ja :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Rob

princiepe is het zelfde wat je nodig hebt ;)

I have a need for speed

Riesh

Een facelift met oude neus is al vaker gedaan. kwam er een paar tegen in Uk en kangeroeland.
Je zou dus zeggen dat het te doen moet zijn.
Micra Addict