Red Devil-S

Gestart door v6gek, 19 februari 2013, 08:38:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

v6gek

Hoi, ik ben de nieuwe eigenaar van `The mini R` van Har.

De naam verander ik in `Red Devil-S`

Zondag de auto goed gewassen, en later nog met clay aan de slag en mc guiyars dus de auto staat er weer glimmend bij.

vandaag check up remsysteem gedaan, en remdruk verdeler vervangen, en achter het complete remleiding gebeuren vervangen.

remt weer top.

morgen de radio eens aansluiten.

zaterdag de speling links voor en rechts achter bij veren en draagarm aanpakken.

waterstof systeem word nagekeken, en mogelijk verwijderd om plaats te maken voor een beproefd en werkzaam systeem.




























2yellow4u

Gefeliciteerd! Super mooie Micra en bedankt voor de foto's. Nu nog ff official clubmember worden en eens naar een meeting komen ;)

v6gek

Eergistere het waterstof systeem in gebruik genomen, na er uren en uren over gelezen te hebben.

het hele systeem eens nagelopen, doorgemeten en zekering er in gedaan, electrolyt toegevoegd 10 gram op 1.4 liter gedestyl.water en 400 cc alcohol er bij.

het systeem draait op circa 14amp. en geeft stationair 720 ml hho. per minuut.

heb aan de slang een lab.brandertje gehangen en eens aangestoken, mooie fel gele vlam met veel blauw in centre.

heb er nu 50 km mee gereden en vind de auto soepeler lopen en beter op het gas reageren.

ga maandag de tank helemaal vol gooien en 100 km rijden met systeem aan en  dan aftanken en berekenen wat het verbruik was.

zonder systeem loopt ie 1liter op 12,15 km snelweg en binnenwegen bij relatief rustig rijden.

vele voor en tegenstanders van het systeem te vinden op internet, ik ga het wel zien of het wel of niet werkt.




v6gek

ik zal lezen Riesh

maar onmogelijk is het niet, deze rijd volledig op waterstof

http://ieahia.org/pdfs/Task18_HydroGEM_CaseStudy%28Netherlands%29.pdf

ik ga na laten rekenen hoeveel gas er nodig is voor resultaat, want de berekening van amp en gas op de site die jij toonde klopt niet.

mijn systeem produceert te weinig, dat weet ik, maar het produceert genoeg gas qua volume gelijk aan verbruik lpg gas bij auto 1 km op 8,9liter tot 1km op 9 liter
heb er net n volume meter tussen gehad bij 2500 rpm en dan produceert het setje 1275,23 cc gas per minuut (systeem heeft 14 platen x2.1 volt en draait nu op 14 tot 16 amp)

en ach werkt het echt niet...heeft het me ook niks gekost, behalve een beetje water en wat NaOH en medische alcohol.

want de set zat al in de auto

v6gek

Dat lid worden zie ik nog wel, ben al lid van de NcN., meetings komt goed

de 1e waar ik heen ga is Bots 2013.

v6gek

Hoe zit dat eigenlijk met de versnellingsbak van de micra, ik merk dat ik in zn 4 door kan tot 150 km op teller en in zn 5 kom ik niet verder dan 160 a 165 km/u op teller

in 1,2,3 e versnelling kan ik doortrekken tot 7240 rpm in zn 4 tot 5900en in 5 kom ik niet boven de 5400 rpm

is het zo dat er een toerenbegrenzer tussen zit die in 4 en 5 ingrijpt, of is de bak zo dat de 5 een overdrive is..

vermogen heeft de auto genoeg dus snap niet waarom ik in de 4e en 5e minder toeren krijg.

wie kan er licht in de duisternis brengen wat dit betreft.

Jetske_Dobma

Ik vind hem retevet  :cheer:
Padom tsssss...

Leo

Citaat van: v6gek op 19 februari 2013, 09:06:21
of is de bak zo dat de 5 een overdrive is..

overdrive als ik me niet vergis

Citaat van: v6gek op 19 februari 2013, 09:00:30
de 1e waar ik heen ga is Bots 2013.

leuk dat je naar Bots gaat, wil ik misschien ook nog heen gaan :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Riesh

Citaat van: v6gek op 19 februari 2013, 09:06:21
Hoe zit dat eigenlijk met de versnellingsbak van de micra, ik merk dat ik in zn 4 door kan tot 150 km op teller en in zn 5 kom ik niet verder dan 160 a 165 km/u op teller

in 1,2,3 e versnelling kan ik doortrekken tot 7240 rpm in zn 4 tot 5900en in 5 kom ik niet boven de 5400 rpm

is het zo dat er een toerenbegrenzer tussen zit die in 4 en 5 ingrijpt, of is de bak zo dat de 5 een overdrive is..

vermogen heeft de auto genoeg dus snap niet waarom ik in de 4e en 5e minder toeren krijg.

wie kan er licht in de duisternis brengen wat dit betreft.

Moet veel verder door kunnen trekken, je hebt toch andere nokken en een sportspruit ?
Micra Addict

v6gek

ja max 7900 dan houd t op in 1,2,3.. begrenzer  dat red ik in 4 en 5 niet

ga de ontsteking maar eens openen en kijken naar het plaatje met het gaatje

idd janspeed uitlaat, inlaat vergroot en open luchtfilter, snellere nokkenassen.


thieme

Zou idd veel harder moeten kunnen ik kan zelf op 15" 195/45 banden de 180 op teller in de 4 5 is idd iets minder omdat het overdrive is.

Jeroen330

Ik haal in z'n vier ruim de 190 (GPS 179)... in z'n 5 de 180 op de teller

dus het moet sneller kunnen

v6gek

zal dat dan toch de begrenzer zijn ??

Riesh

nop.  Ik denk eerder je luchtfilter
Micra Addict