De micra van Beenius

Gestart door Beenius, 26 februari 2013, 21:25:38

Vorige topic - Volgende topic

Beenius

Hallo,

Ik ben Ronnie en ik rijd sinds deze week een Micra'tje 1.0 uit 1994. Leuk autootje voor het "woon/werk verkeer", maar ik ben nog steeds zoekende naar wat de zuinigste manier van rijden is. Dus als iemand tips heeft hoe hard je op de snelweg het zuinigste rijd dan hoor ik het graag :) en zowiezo algemene tips heeft voor het zuinig rijden met de micra. de trucjes als laten uitrollen op de motor etc die ken ik uiteraard. tis meer het toerental gebeuren etc.

Mijn hobby is sowieso de auto. 

Als hobby/luxe auto rijd ik een Gereviseerde Honda Prelude 4WS 2.2 VTEC '94. Waar ik heel veel plezier mee beleef en iedere keer weer een smile op mijn gezicht tovert als de VTEC erin tikt :)

De Honda Prelude is inmiddels verkocht! Dit omdat ik het nu een Nissan 350Z bezit.
foto's van mijn vriendinnetjes:
Micra

Honda

Groetjes,
Ron

Kevertje-SYS

Ik ben eigenlijk meer geïnteresseerd in die 350z dan in die Honda haha

Welkom op het forum ;)

www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level

Leo

welkom op het forum, kan niet wachten op een 350z :D

tips om zuiniger te rijen, koop 98 dan is ie zuiniger ;D

(woont zelf bij de Belgische grens ...)

maar goed even serieus, onderhoudsbeurt uitvoeren helpt altijd
en eventueel kun je hem laten uitlezen en beter laten afstellen :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Bunny

Welkom op het forum! 90 op de snelweg is heel erg zuinig :P heb 1:20 behaald

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Riesh

Citaat van: xleonl op 26 februari 2013, 21:46:34
.......tips om zuiniger te rijen, koop 98 dan is ie zuiniger ;D

nope
Micra Addict

thieme

Beenius

Dank u, Dank u :)

En Bunny, 90 is prima. maar op de snelweg van eindhoven naar Tilburg is dat niet prettig als de vrachtwagens je dan willen inhalen :P

Ofwel minimaal 100/110 KMH voor mij.

Leo

als he zuiniger wilt rijden zou ne eerder op toeren moeten letten ipv snelheid.
bv proberen 3.000 toeren vast te houden je hoeft dan veel minder gas te geven om snelheid te corigeren :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Tango75

En om hem eens door Jeroen te laten uitlezen en indien nodig afstellen kan ook zeker geen kwaad... Daar zou best nog wel eens wat winst te behalen kunnen zijn. Want een LMM/MAF of Lambda sonde die niet meer naar behoren functioneert heeft veel invloed op het verbruik van de auto heb ik uit ervaring ondervonden...

http://www.micrafanclub.com/index.php/topic,11233.0.html

Kwarkieboy

Welkom,

Wat Tango zegt hem laten afstellen door Jeroen.
Die van mij liep 1 op 14 en nu 1 op 16 dus ik heb een goede ervaring mee.
K11 '95
K11 Aztek '00

Beenius

Ah ok! Bedankt voor de tip Tango.

Ik heb er nu een paar weken mee gereden. en de laatste keer tanken heb ik het een keer door laten spoelen met V-power, ff alles flink schoon laten fikken. Wat toeren maken etc. Volgens mij is het autootje lui geweest en tijd stilgestaan, in de eerste week reed ik namelijk maar 1 op 12,5!!

Sterker nog. ik heb met 31 Liter brandstof - 533 KM kunnen rijden. een zo goed als mooie 1 op 17 dus. Ik voel gelukkig al snel aan hoe een auto zich gedraagd. Als het afstellen dan nog meer voordelen mag opleveren dan zou het helemaal geweldig zijn. ik ben iig al erg blij met de prestatie van 1 op16,8 (17) :)

Beenius

Mijn klokje werkt niet meer van de micra, weet iemand hoe dit werkt?
zekering?  nieuw klokje halen? enige tips zijn welkom.

Alvast bedankt :)

Beenius

Hello People!

Ik kom weer met een kleine update en vraag! :)

Allereerst heb ik mijn nieuwe aanwinst voor de deur staan. Zie, kwijl en huiver! ;) :cheer:

Wat een genot is dit apparaat! Die 3,5L V6 laat je gewoon continue kwijlen ;) Kennelijk valt deze ook goed in de smaak, ik moet telkens mannetjes van de auto afslaan die ermee op de foto willen, foto's van maken of deze compleet bewonderen van onder tot boven. Erg leuk natuurlijk, maar af en toe wel slikken met hoe dichtbij ze komen  :o ;)

De Prelude krijgt een goed baasje iig.

Ik had voor de Nissan Micra nog een vraagje.
Heeft iemand enig idee waar ik goede kwaliteits stoelhoezen kan kopen? of als alternatief voor niet al te veel geld de stoelen kan vervangen? De gescheurde bekleding stoort mij akelig :)

Verder mag ik zeggen dat de Micra zich boven verwachtingen presteert! Van de 1:12,5 in de eerste week, rijd de Micra inmiddels standaard 1:18 / 1:19 met een gemiddelde van 1:18,5. En dan kachel ik voornamelijk op de snelweg met een snelheid van 110/115KM/H, Super goed dus!

Tevens mooi alle audio van de prelude omgebouwd in de micra, wat het ook weer erg lekker maakt om ermee naar het werk te rijden.

Ik hoop iig dat iemand mij ook kan en wil helpen met mijn vraagje!

mvg,
Ronnie

Kwarkieboy

K11 '95
K11 Aztek '00

Leo

:o kwijl  :D

prachtige wagen zeg O0

mag ik er mee op de foto ? :P
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4