K11 Twello

Gestart door smookstool, 12 april 2013, 11:12:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

smookstool

Hallo,

Ik zal me even voorstellen, ik ben Tom van der Liende, 20 jaar en woonachtig in het plaatsje Twello. Inmiddels rijd ik alweer iets meer dan 2 jaar met mijn k11.

Helaas heb ik in deze 2 jaar nogal wat pech gehad met de auto.
Die pech drukt zich uit in krassen en deuken, motorisch zijn ze toch nauwelijks kapot te krijgen  8)

Het begon toen ik hem een half jaartje had. Ik moest mijn vriendin ophalen van schiphol en had mijn auto bij mijn schoonouders staan. Toen we terug kwamen zat er een gigantische deuk rechtsachter in de auto. De desbetreffende persoon heeft geen briefje oid achtergelaten. Wel hebben we een vermoeden wie het geweest kan zijn. Die dag is er een autoambulance in de straat geweest. Geen aanhanger maar zo'n  vrachtwagen. Waarschijnlijk is het te krap geweest want mijn spiegel zat ook dicht geklapt. Vervolgens ben ik naar dat bedrijf gegaan en heb ik aangegeven dat ze tegen mijn auto zijn aangereden. Hier wilden ze echter niets van weten want dat kon helemaal niet met de afmetingen van de vrachtwegen etc. Ik heb dit nagekeken maar het kan dus degelijk wel want die vrachtwagens hebben aan de achterkant een lange ijzeren buis die voor bescherming van de vrachtwagen dient. Deze buis zit precies op de hoogte van de deuk in de auto. Maar goed dat was dus het einde van dit verhaal.

Paar maandjes later ben ik met een vriend naar Eindhoven gegaan om een wedstrijdje van PSV mee te pakken. Toen ik uit het parkeervak wilde draaien zag ik 2 mensen aanlopen en dacht als ik een beetje gas geef kan ik er mooi voorlangs. Gelukkig hebben ze die betonpalen daar allemaal in een dode hoek gezet zodat je er mooi tegenaan kan rijden. Gevolg: mooie deuk linksvoor en knipperlicht kapot. Einde verhaal 2.

Afgelopen najaar moest ik naar school en had het geregent. Voor mij reed een peugeot en die moest plotselings remmen omdat er een fietser uit het niets overstak. Hierdoor moest ik ook remmen alleen door het natte wegdek ben ik doorgegleden. En toen zat ik in de achterkant van de peugeot. Smiddags onderdelen bestel en de volgende dag gemonteerd. Kosten: 100€ voor nieuwe bumper, grill, koplamp en bumpersteun.

Op dit moment is mijn homokineet aan vervanging toe, heb hem al thuis liggen, want hij ratelt al een paar maanden. Omdat de monteur die dit zou doen door zijn rug is gegaan moet ik nog even geduld hebben.

Daarnaast ben ik bang dat ik op den duur problemen moet roest ga krijgen. De onderkant van de auto ziet er helaas niet al te best meer uit. De eerste keuring die ik meegemaakt heb moesten ook meteen de dorpels aan beide kanten worden gelast. Dit hebben we gelukkig zelf kunnen doen dus kost niet zoveel.

Afgelopen week ook maar even nieuwe wieldopjes besteld aangezien er al 2 kapot waren. Daarnaast de nissan logo's zwart gespoten. In de kofferbak van de auto ligt uiteraard een fijne woofer.

Genoeg geluld eerst maar wat foto's:







Vorige week heb ik ook nog de stabilisatorstang vervangen want deze was doormidden gebroken.

Bunny

Welkom hier! Je heb wel veel pech met je auto!

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Dinky

Welkom!

Hoeveel pech kan een mens hebben?!

Vanaf nu succes!! en schade vrij!
Nissan Cube Z12
Nissan Micra K12
Volvo S60 Exclusive Edition
Nissan Primera P11-144
Nissan Almera N16
Nissan Almera N15
Nissan Sunny N14
Nissan Sunny N13
Nissan Sunny B11

Liever een tweedehands Japanse, dan een nieuwe Franse.

smookstool

Achja je leert er mee leven haha :P
Ik heb met de auto net zoveel pech als dat ik met scooters gehad heb dus ben er wel aan gewend. Als iemand interesse heeft om daar nog naar te kijken is de projectpagina hier te vinden:
http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=368211

Leo

welkom op het forum, jammer van al die pech :(

ik vind je grill - grill combie erg leuk :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Dinky

Citaat van: smookstool op 12 april 2013, 11:32:26
Achja je leert er mee leven haha :P
Ik heb met de auto net zoveel pech als dat ik met scooters gehad heb dus ben er wel aan gewend. Als iemand interesse heeft om daar nog naar te kijken is de projectpagina hier te vinden:
http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=368211

Net even je projectpagina bekeken.
Dat belooft wel iets over je auto!
Wat een werk maak je ervan!

Succes en ik blijf het volgen!
Nissan Cube Z12
Nissan Micra K12
Volvo S60 Exclusive Edition
Nissan Primera P11-144
Nissan Almera N16
Nissan Almera N15
Nissan Sunny N14
Nissan Sunny N13
Nissan Sunny B11

Liever een tweedehands Japanse, dan een nieuwe Franse.

smookstool

#6
Haha dankje.
Heb ik alleen 1 verrassing:
De auto zal niet zo onder handen worden genomen als dat ik met de scooter gedaan heb.
Op dat moment had ik namelijk nog alle tijd om naast school wat te werken dus dat geld ging rechtstreeks naar de scooter. Het geld dat ik nu bij elkaar sprokkel is net genoeg om de vaste lasten van te kunnen betalen. Student zijn is geen pretje.

Wel ben ik van plan om wat racegaas aan te brengen. Dit is niet zo duur en lekker makkelijk te doen. Daarnaast zoek ik nog dat voorscherm waar nu tape op zit. Die deuk rechtsachter is helaas niet met een simpel paneeltje op te lossen. Op die foto die hier staat is die zelfs al wat uitgedeukt..

Heb nog wel een opel corsa staan, als jullie daar foto's van willen zien hoor ik het wel. Die corsa zal hier wel voor verbazing zorgen en wat blije gezichten bij de opelhaters :P

Dinky

Ik zeg, kom maar op met de fotos!
En je kan hier vast nog wel wat leuke dingen voor je auto vinden die niet al te duur zijn.
En anders Ebay, daar heb ik zelf goede ervaringen mee!
Nissan Cube Z12
Nissan Micra K12
Volvo S60 Exclusive Edition
Nissan Primera P11-144
Nissan Almera N16
Nissan Almera N15
Nissan Sunny N14
Nissan Sunny N13
Nissan Sunny B11

Liever een tweedehands Japanse, dan een nieuwe Franse.

smookstool

Ja, ik houd alle sites ook wel in de gaten voor wat mooie koopjes  >:D

Hier de foto's:





Milo

Citaat van: smookstool op 12 april 2013, 11:46:08
Haha dankje.
Heb ik alleen 1 verrassing:
De auto zal niet zo onder handen worden genomen als dat ik met de scooter gedaan heb.
Op dat moment had ik namelijk nog alle tijd om naast school wat te werken dus dat geld ging rechtstreeks naar de scooter. Het geld dat ik nu bij elkaar sprokkel is net genoeg om de vaste lasten van te kunnen betalen. Student zijn is geen pretje.

Wel ben ik van plan om wat racegaas aan te brengen. Dit is niet zo duur en lekker makkelijk te doen. Daarnaast zoek ik nog dat voorscherm waar nu tape op zit. Die deuk rechtsachter is helaas niet met een simpel paneeltje op te lossen. Op die foto die hier staat is die zelfs al wat uitgedeukt..

Heb nog wel een opel corsa staan, als jullie daar foto's van willen zien hoor ik het wel. Die corsa zal hier wel voor verbazing zorgen en wat blije gezichten bij de opelhaters :P

Ik weet er alles van, ik zou het liefst ook meer geld in mn auto steken want zit nog vol met ideeen en meer meets bijwonen.
Alleen wordt het financieel niet toegestaan.

Maar goed los van dat: Welkom hier op het forum en veel plezier!
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Dinky

En wat ga je precies doen met de corsa?
Nissan Cube Z12
Nissan Micra K12
Volvo S60 Exclusive Edition
Nissan Primera P11-144
Nissan Almera N16
Nissan Almera N15
Nissan Sunny N14
Nissan Sunny N13
Nissan Sunny B11

Liever een tweedehands Japanse, dan een nieuwe Franse.

Leo

dat zijn leuke project foto's :)

ik heb nog racegaas, deze nieuw, nog verpakt, helaas nooit gebruikt :(

http://www.carfantasy.nl/aluminium-racegaas-120x20-dc-black-p-62503.html

mag je voor paar euro hebben :) stuur maar pm bij interresse
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

smookstool

Die corso staat na 13 augustus op de sloop met veel deuken en mankementen extra. Ga mee doen met de plaatselijke rodeo! (Wilp achterhoek)

Dinky

Heb je al een keer een aanvraag op www.onderdelenlijn.nl gezet voor het voorscherm.
Dat moet volgens mij wel lukken.
Nissan Cube Z12
Nissan Micra K12
Volvo S60 Exclusive Edition
Nissan Primera P11-144
Nissan Almera N16
Nissan Almera N15
Nissan Sunny N14
Nissan Sunny N13
Nissan Sunny B11

Liever een tweedehands Japanse, dan een nieuwe Franse.

smookstool

Bedankt voor de tip! Zal hem er even op plaatsen!