Nissan Micra K10 1992

Gestart door Tamiya2000, 16 april 2013, 12:45:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tamiya2000

Hallo

Laat ik me eerst even voorstellen, ik ben Sander, woonachtig uit Belgie maar import uit Nederland :p
26 lentes jong en heb net mijn 2de auto aangekocht, de Micra. Erg leuke auto en rijd lekker. Volledig roestvrij en 167.000km op de teller. Nieuwe banden, nieuwe remmen, nieuwe koppelingskabel en nog het een en ander. Dit was allemaal gedaan door de vorige eigenaar. Hij is volledig door de keuring en de auto heeft me maar 350 gekost. Er zijn alleen nog enkele negatieve kanten:
-startmotor is wss bijna naar zen grootje (soms als ik wil starten hoor ik precies tandwielen over elkaar ratelen en moet ik een paar keer proberen)
-linker deur, zijscherm linksvoor en koffer zit vol deuken, alsook links achter de deur onder het raam
-Windgeruis en bewegende deuren als ik over de 100kmu rij
-kachel blaast alleen warm als hij op het voorraam blaast
-piepende v snaar
-andere radio die ik ingebouwd heb lijkt geen stroom te krijgen

verder zal ik hem best eens groot onderhoudje geven.

fotos toen hij nog bij de eigenaar stond, was op dat moment een rijdende vuilbak, heb hem ondertussen grote beurt gegeven, die fotos volgen nog:









Vriendin druk aan de slag:


Milo

#1
Wauw, wat een geweldig mooi dingetje. Ziet er nog top uit! O0

Kachel blaast enkel warm als hij op de ramen staat had ik in mijn oude K10 ook, nooit ondervonden waar dat nou precies aan lag helaas...

Geruis langs de ramen/deuren @ of boven 100km/h kun je een heel eind verminderen dmv raamgeleiders/spoilers te plaatsen.

Rest van de punten weten anders leden vast wel iets op! ;)

Verder: van harte welkom hier en hoop dat je een leuke tijd hebt hier.
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Tamiya2000

Hoi Milo

Dank je voor het bericht. Dit zijn alleen fotos van de mooie kant, de andere kant is wat om te huilen :p

Dat van die kachel stoort mij niet echt zo, als hij op het raam blaast vind ik dat het zoiezo al redelijk snel opwarmt in de auto. Nieuwe deurrubbers zullen niet goedkoop zijn neem ik aan? Zal zoiezo kijken voor raamgeleiders.  Het belangrijkste is voor mij momenteel de startmotor.
Ik moet zoiezo ook nog zeggen dat het voor een oude auto nog erg veel pit in zit :D

Wat ik vergeten te melden ben zijn nog 2 minpunten, het eerste is als ik bij stilstand optrek, dan hoor ik een raar geluid, alsof er metaal op metaal glijd en het is alleen als ik mijn koppeling loslaat, als mijn voet van de koppeling is is het geluid weg. gebeurd alleen in eerste versnelling, als ik ruw optrek ook in 2de versnelling, maar dat ruw optrekken die ik haast nooit, wil er wat zuinig op zijn.

nog een klein minpuntje is dat er vanalles rammelt, de kofferklep en iets van een beugel onder het chassis, maar dat stoort me niet helemaal. Zal ik met tijd wegwerken.

Mijn eerste wagen was een Ford Fiesta kloon (Mazda 121) uit 1996, erg leuke en degelijke auto tot de koppeling begaf, ging me evenveel geld kosten als de auto zelf, dus naar de sloop, hoewel ik die auto wel mis


Leo

welkom op het forum :)

1. over het starten, trap voordat je hem koud start eens 2 keer flink het gaspedaal in.
dat hielp altijd bij mij oude K10

2. windruis is idd het makkelijkste op te lossen met (heko) zijwindschermen die moet je nieuw voor ongeveer 30 a 35 kunnen vinden via ebay (of 25 2e hands via marktplaats) nieuwe raamrubbers zijn idd erg duur :(

met de rest kunnen anderen je waarschijnlijk verder helpen :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Tamiya2000

Hoi Xleonl

Zal het eens proberen met dat starten, dank je voor de tip. ik zal eens uitkijken naar die windschermpjes.
het windgeruis komt deels ook door de naad van de deur heen. Is het normaal bij die Micratjes dat je de deuren voelt bewegen bij hogere snelheden??

Fotos net gemaakt:







Deuk in de rand:


Kleine deuken in kofferklep, moeilijk te zien op foto






Grille zwart of zilvergrijs of rood spuiten???????????????????????????????????

Leo

ik zou het grilletje zwart spuiten :)

hetzelfde voor je kentekenplaat verlichting op je kofferklep
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Tamiya2000

Matzwart of glanzend??
Is die kentekenverlichting makkelijk te verwijderen??

Leo

#7
Citaat van: Tamiya2000 op 16 april 2013, 14:33:22
Matzwart of glanzend??

hooglans :)

ter inspiratie


(en ja ik had ook nog de onderste spoiler zwart willen spuiten maar vervolgens was ie al verkocht ::))

misschien ook nog n leuk idee een simpel sierstukje die kun je ook al vanaf 5 euro vinden op ebay :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Tamiya2000

hmmmm ziet er gelikt uit. Met sierstuk bedoel je uitlaatstukje?

Die 2 spoilers zouden bij mij welkom zijn tussen haakjes :p

Leo

Citaat van: Tamiya2000 op 16 april 2013, 14:37:10
hmmmm ziet er gelikt uit. Met sierstuk bedoel je uitlaatstukje?
Die 2 spoilers zouden bij mij welkom zijn tussen haakjes :p

idd een uitlaatsierstukje,

bovenste spoiler is een Super S spoiler die moet je voor 2 tientjes wel van een sloop af kunnen halen
onderste is n ms design spoiler en die zijn zeldzaam in NL
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Tamiya2000

Dat zal dus zoeken worden.

trouwens, de olievuldop, is het normaal dat die er erg moeilijk af en op gaat? Ik heb mogen al men kracht gebruiken en zitten rukken aan die dop om hem eraf te krijgen en zitten rammen om hem erop te krijgen. en nou ben ik niet bepaald een slapjanus

Joery-Joery

Hee Sander welkom op het forum  O0

Om even antwoord te geven op je vragen:


-startmotor is wss bijna naar zen grootje (soms als ik wil starten hoor ik precies tandwielen over elkaar ratelen en moet ik een paar keer proberen)
Bekend micra kwaaltje, probeer eens te starten zonder dat de Micra in een versnelling staat dan zou dat veel minder voor moeten komen.


-Windgeruis en bewegende deuren als ik over de 100kmu rij
Inderdaad zoals leo aangeeft kan je hiervoor zijwindschermen kopen, die werken erg goed tegen windruis.


-kachel blaast alleen warm als hij op het voorraam blaast
Hiervoor zou je eigenlijk het dashboard los moeten halen om te kijken of er buizen of wat anders los zit.

-piepende v snaar
Waarschijnlijk bedoel je de multiriem van je dynamo. Of deze staat niet goed op spanning maar waarschijnlijk is deze oud en moet hij vervangen worden.


-andere radio die ik ingebouwd heb lijkt geen stroom te krijgen
Even met de multimeter kijken op welke draden altijd spanning staat en welke geschakeld (hier staat spanning op alleen als het contact aan staat. Wat ook nog kan is dat de massakabel niet goed vast zit.

Succes  O0

Tamiya2000

Hoi Joery

Ik start de auto altijd in neutraal ;)

Dashboard loshalen, zal eens zoeken op het forum hoe dat in zijn werk gaat

ik bedoel idd de multiriem v d dynamo, mijn fout :p die zat ik zoiezo vervangen. Is zo duur nog niet.

Kan de radio die niet werkt ook niet aan een kapotte zekering liggen??

bedankt voor de tips ;)

thieme

Welkom en veel succes met het gebakje

Riesh

Sander,

1. startmotor is niet stuk, het is de bendex die niet volledig uitslaat waardoor deze niet pakt. is een kwaaltje wat ik bij meerdere K10 al gehad heb.
2. deuk in het zijscherm is er redelijk eenvoudig grotendeeels van binnenuit uit te drukken.
3. windgeruis bewegende deuren, yep heb ik ook. zijschermpjes helpen daar wel iets mee.
4. diverse rammeltjes: is ook een ouderdoms kwaaltje, met een beetje zoeken zijn de meeste wel op te lossen.


Ik weet niet vanwaar in Belgie je zou moeten komen, maar je bent altijd welkom om eens langs te komen (Hellevoetsluis NL) dan kunnen we samen wat punten aanpakken en oplossen.
Overigens heb ik binnenkort een complete motor met versnellingsbak etc over om onderdelen af te halen mocht dat nodig zijn.
Micra Addict