Joery's Micra K12 OEM+ / Micra K12 Elle

Gestart door Joery-Joery, 17 april 2013, 22:35:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Luuukske

Zelfs ik had er geen ... (Haat opmerkingen incoming! )




Leo

Kon ik dan op de aanhanger stemmen ?
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Luuukske





Joery-Joery

Vandaag eindelijke een klusje geklaard waar ik me al een tijde aan ergerde.

Namelijk de xenon kabelbende onder de motorkap:



En ook een nieuw setje projectorkoplampen gemaakt omdat ik niet tevreden genoeg was met de 1e poging, ook zaten er 2 haren van de hond in 1 koplamp en had ik spijt van het gedeelte wat ik chroom had gelaten (het eitje bovenop de koplamp).
Deze 2e poging is veel beter gelukt, ik heb de behuizing veel minder beschadigd en alles ziet er daardoor meer OEM uit.




Eerst even een high tech lampen afstelmachine gebouwd:


Toen ik mijn xenon had gekocht wist ik niet echt een mooie plek kunnen vinden voor de ballasten en de aansturing daarvan.
Later bedacht dat er onder de koplampen echt zeeën van ruimte zit (andere ballast precies zo onder de andere koplamp verwerkt):


Overbelicht voor de duidelijkheid:



Omdat de ballasten nu wel een stuk verder van de koplampen zaten een verlengkabeltje besteld zodat ik niet hoefde te solderen  :P


Weer gemonteerd en afgesteld:


Totaalplaatje:




Weer helemaal tevreden zo  :cheer:

Nu op naar het volgende op het lijstje  >:D

Taxloss

I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

Riesh

Ziet er idd veel netter uit. netjes gedaan jayjay
Micra Addict

Conodihno


Kwarkieboy

K11 '95
K11 Aztek '00

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

PW-performance

Mooi gedaan. Staat echt veel beter die donkere binnenkanten  O0
www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Joery-Joery

#401
Vandaag tijd gemaakt om een ander stuur (Japanse 120SR) versie te monteren in de K12 van mijn vriendin.

Dat ging niet geheel vlekkeloos  :P

Een paar problemen waar ik tegen aan liep:

- De airbag overzetten.
- "speciaal" bitje nodig om 2 boutjes los te krijgen uit het 120sr stuur.
- Naaf van het stuur die anders is en dus niet past  :nocheer:

De airbag over zetten moest omdat de voorkant van het stuur (waar je op drukt om te toeteren) anders is van beide sturen. Het kostte ook gewoon allemaal wat tijd omdat je niets wil overhaasten of wil laten ontploffen haha.

Het bitje had ik al een keer eerder besteld dus dat was niet zo'n punt hoewel de loctite die af-fabriek gebruikt was er wel voor zorgde dat alles erg vast zat...

En dan heb je het bovenstaande gedaan en kom je er achter dat het stuur helemaal niet past omdat de naaf anders is.... Mooi leermomentje voor de volgende keer, eerst het stuur passen. Gelukkig had ik al 2 120SR stuurtjes in huis en had ik toch maar gekeken wat voor een naaf er op het andere stuurtje zat.
En ja hoor daar zat wel een goed type naaf op, dikke mazzelaar ben ik ook haha  ;D

Verkeerde naaf van het 120sr stuur:


Goede naaf van het andere 120SR stuur:


Originele plastic stuur:


Eindresultaat:


De reden dat ik eerst het stuur bij mijn vriendin haar k12 heb omgezet en niet bij mezelf is omdat ik ook nog stuurwielbediening heb en dus wel wat moet gaan ombouwen om dat straks ook op het 120sr stuur ook weer te hebben.
Ook was dit mooi oefenen zo!
En ik moet eerst nog maar even kijken wat voor een naaf er op mijn Micra zit...

Was een leuk klusje  :)

Jeroen330


Joery-Joery

Ja zeker! En dit leer vervormd niet zoals (helaas) zo'n beetje alle lederen sturen van Nederlandse k12's.

Jeroen330

Citaat van: Joery-Joery op 10 september 2015, 21:05:35
Ja zeker! En dit leer vervormd niet zoals (helaas) zo'n beetje alle lederen sturen van Nederlandse k12's.

Deze dingen maken iets uniek!