Ken's '95 Super S

Gestart door KenSuperS, 21 april 2013, 10:40:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Milo

Genoeg keus zo ondertussen! :P
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

thieme

#256
Citaat van: KenSuperS op 21 maart 2014, 12:11:18
volgende week wil ik 2 nieuwe voorbanden gaan bestellen (195-45-15).
Vallen de toyo 1r1 en de Dunlop bluerespons al af, of je zou 195/50 nog willen overwegen.
Maar Ken aangezien er niet zo heel veel micra's zijn met veel PK, heb je al eens geprobeerd wat info te zoeken op andere forums?
Een band die ik ook veel tegenkom is de toyo t1r. Lijkt me echt een band voor jou want ze schijnen het veel beter te doen als je ze goed warm rijdt en je ze flink "misbruikt".
Ben normaal niet van de reclame maar kreeg net toen ik bij profile was deze info:
+-300 euro voor 4 banden incl. montage als je nog deze maand via internet besteld. Maar als jullie bij Cas Lamens een bandenmachine hebben zal je het nog wel wat goedkoper kunnen.

Leo

Gewoon semi slicks nemen :P
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

MaStErTuNeR Q

Citaat van: xleonl op 22 maart 2014, 15:14:29
Gewoon semi slicks nemen :P

en dan in de regen geen grip hebben :D

Kwarkieboy


Citaat van: MaStErTuNeR Q op 22 maart 2014, 15:37:26
Citaat van: xleonl op 22 maart 2014, 15:14:29
Gewoon semi slicks nemen :P

en dan in de regen geen grip hebben :D

Beetje spanning in het leven :D
K11 '95
K11 Aztek '00

thieme

Heb gister zelf nog even wat rond gekeken en de T1R lijkt me meer voor een hobby auto die je rijdt als je weet dat het droog is.
Dus sluit me bij de andere aan en zeg Vredestein Sportrac 5, Falken Ziex 914 of de Uniroyal Rainsport 3

Het is moeilijk om die 3 banden goed met elkaar te vergelijken maar de uniroyals slijten volgensmij wel iets sneller en voor de rest zal het niet veel uitmaken.

De goodyear eagle F1 zie je ook vaak goed uit testen komen maar je hebt daarvan een symmetrische en a-symmetrische band. De 195/45/15 maat is symmetrisch terwijl de a-symmetrische overal vrij goeie reviews krijgt.

Kwarkieboy

Ik heb zelf de falken ziex 912
Super bandje !
Ik heb 1x gehad net hevige regen dat de auto begon te zweven, aquaplaning. Verder geen problemen mee gehad. Ik heb de 195/45/15.
K11 '95
K11 Aztek '00

Jeroen330

ZIEX912 heb ik ook eens gehad..

Ik vind deze heel anders dan de 914.. Reviews zeggen dat ook..
Maar Falken staat wel voor kwalitatief goede bandjes hoor!

Riesh

ik heb ooit ook eens ziex912 gehad, dat heeft me doen besluiten geen Falken meer te kopen....
Micra Addict

yes-n

Moet je ook de FK452 kopen, en niet die Ziex... :P

MaStErTuNeR Q

naam zegt et al Zie-X van die band ga je sterretjes zien

KenSuperS

thnx voor het meedenken mannen, volgende week waarschijnlijk bestellen!

gister stap ik in de auto om naar mn werk te gaan en na 50meter rook ik een flinke benzinelucht..

dacht nog 'jezus dr heeft dr eentje gemorst hier op de weg' maar t was nog te vroeg om helder na te denken waarschijnlijk.
kilometer verder en lucht nog steeds niet weg (wel een halve tank euro98  ::) ) en k ging toch maar eens onder de motorkap kijken..

slangetje van de brandstoffilter naar de brandstofrails gescheurd en stond álles onder te spuiten!!!
hahaha mooi klote dus de rest maar gelopen, slang en klemmen bij lamens meegenomen en na t werk gefixt 8)

verder is er helaas nog geen f*ck gedaan aan t micratje haha ik moet weer even zin/financien/tijd/ideeen krijgen....
haas en co.

chiba_kun

Zonde van de Euro98 man!

Maar gelukkig geen brand gekregen en was het redelijk simpel te verhelpen. ;)

thieme

geluk bij een ongeluk dat het niet erger is dan dat maar alsnog klote.

KenSuperS

het zit me allemaal niet mee jongens... hahaha


vond hem al wat raarder lopen en kwam een aantal dagen geleden erachter dat hij behoorlijk wat olie en beetje rook uit de rechter carter ontluchting gooide...

dit werd steeds erger dus vandaag maar eens de olie vervangen voor 10w40 ipv de 10w30 die mij aangeraden werd..
ook gelijk een compressie test gedaan omdat hij niet zomaar een hoge carterdruk krijgt en wat blijkt, 1 cilinder heeft nagenoeg geen compressie meer!! :'(
volgens de monteurs bij lamens kan dit niet zijn door de turbo, dan zouden de overige cilinders ook een optater gehad hebben. deze cilinder was dus al gaarder toen ik het blok van riesh kocht, voordat hij erin ging zegmaar


en nog een paar mooie plaatjes om het enigzins positief af te sluiten




zoektocht word nu dus naar een goed motorblok!!!
iemand die wat moois heeft? moet zo vers mogelijk zijn, met zo min mogelijk km's
haas en co.