Ken's '95 Super S

Gestart door KenSuperS, 21 april 2013, 10:40:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Jeroen330

Blok had een mooie compressie toen deze de auto uit kwam hoor.. Deze was gemeten. .

Je hebt denk ik Door de wat warme ontsteking Door het arm lopen de kop gelift waardoor je verbranding een stuk koppakking weggevreten heeft..

Slechte zuigerringen kunnen nooit ineens zo'n compressie drop geven...

Jeroen330

Gat in de zuiger kan overigens wel... gebeurt ook veelal bij te arm turbo rijden

KenSuperS

aai daar zeg je me wat inderdaad jeroen, niet aan gedacht dat er mogelijk een gat in de zuiger zit.

hij zet niet het koelsysteem onder druk dus koppakking verwacht ik niet. en ineens zo een drop in compressie is wel erg groot.

lopen doet hij nog iig
haas en co.

Jeroen330

Een arm mengsel of toevoegingen aan brandstof als Lachgas zorgen altijd voor een warmte toename van het zuigeroppervlak..

Standaard zuigers kunnen hier makkelijk door smelten..

Extra brandstof inspuiten zorgt niet alleen voor de extra pks. . Het geeft eveneens koeling..


thieme

Balen Ken :(
Ben wel benieuwd wat het veroorzaakt

chiba_kun

Ai...!! Auto staat er mooi bij, maar dat van je motorblok is geen goed nieuws. :(

Bunny

kan het dan toch dat er wat meer stuk is gegaan toen je benzine slang gescheurd was?

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

MaStErTuNeR Q

1.0 zuigahs der in en weer gaan!  Haha

Riesh

Citaat van: MaStErTuNeR Q op 18 april 2014, 17:25:09
1.0 zuigahs der in en weer gaan!  Haha

niet doen in een turbo
Micra Addict

Jeroen330

Citaat van: MaStErTuNeR Q op 18 april 2014, 17:25:09
1.0 zuigahs der in en weer gaan!  Haha

Juist geen 1.0 zuigers (wat Riesh zegt)

Deze verhogen de compressie (einddruk) voor de ontsteking.. Hoe hoger de compressie, des te eerder het mengsel uit zichzelf ontbrand door de druk. Te vroege verbranding zorgt ervoor dat de zuiger niet door- maar terugslaat (pingelen) Dit levert lagerschade op.

De vulling die de turbo geeft zorgt al voor een hogere compressie (meer lucht + meer brandstof = meer vulling in dezelfde ruimte = hogere einddruk = hogere compressie)

daarom werken ze bij turbomotoren vaak met lagere compressie zuigers.. Deze zorgen voor het stukje extra veiligheid. het verschil in compressie tussen standaard en lager wordt dan mooi opgevuld met de extra vulling.. Uiteindelijk is je compressie met turbo altijd hoger dan OEM, maar je wilt het niet TE hoog hebben...

MaStErTuNeR Q

1.3 zuigahs dan maar ! haha

KenSuperS

heb inderdaad gelijk rondgebeld voor revisie onderdelen en de prijzen daarvan zijn niet eens zo verkeerd.

koppakkingset 68,50.
zuigers + zuigerveren 4 x 39euro (geen originele nissan zuigers uiteraard)
kopbouten 37euro.

drijfstanglagers waren niet leverbaar, via hofland iig
haas en co.

KenSuperS

vreemd ook trouwens dat mijn oliedruk wel nog steeds hetzelfde is en niet weggevallen of juist heel hoog.

ach ik laat m lekker stilstaan nu tot ik een blokje heb, dan kan ik deze gaan open maken en dan komen we er vanzelf achter
haas en co.

Jeroen330

Oliedruk valt pas weg als je lagers eruit gelopen zijn of de pomp kapot is..

Gat in je zuiger zou niks te maken hebben met je oliedruk in je systeem..
Ik zou overigens wel uitkijken wat voor zuigers je terug zet.. goed alles op (laten) meten..

Eigenlijk moet je gaan kijken naar turbo zuigertjes.. ze bestaan zelfs van Nismo!!
En als je blok open ligt, check de cilinderwand tussen cilinder 2 en 3 op scheurtjes... dat willen deze blokken ook wel eens gaan doen

thieme

Wat mij nog te binnen schoot van de tijd dat ik nog een turbo wilde (en al vrij veel research gedaan heb) dat er mensen zijn geweest die hun "ringlands" kapot hadden.
Nu heb ik daar nooit compressie ratio's van gezien dus het kan alsnog wat Jeroen zegt dat de compressie te laag is voor zoiets maar ik dacht ik meld het even, zeker weten doe je het toch niet totdat de motor open is.
Wat foto's uit het thread van SirChris op het Engelse forum:
My little "Knitting Needles SW7672" 1.3 turbo

Stukje daaronder staat ook een mooi Lijstje van Pollyp met mogelijk oorzaken van detonatie
Citaat van: Pollyp
How to avoid DET

high octane fuel
high boost could max out the stock MAF and cause dangerous lean-out so may require bigger MAF to cope
anything to keep inlet air temps low (big intercooler, insulated inlet components)
upgraded fuel pump & injectors to supply enough fuel upto max load to prevent dangerous lean out
maintain a suitable AFR by richening fuel map and retard timing as boost & load increases (done various ways such as ecu remapping)
correct cooler spark plugs for the specific setup so its not too hot to pre-ignite and not too cool that it fouls up