Ken's '95 Super S

Gestart door KenSuperS, 21 april 2013, 10:40:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

thieme

#300
Ik heb het Frank wel eens zien schrijven als tijdelijk middel als je een turbo nog niet kan mappen maar hij had het dan over -10 graden dacht ik. Wordt de auto onderin wel een stuk slomer van.

ParaChris

Ik vind het geen nette oplossing iig.. Sorry :p

KenSuperS

hahaha oke dan zijn wij dat dus met elkaar eens, zo is het geen ideale oplossing 8)

ik volg het advies van degene die er zelf al mee gestoeid hebben en ga het volgende uitproberen.:

-cga rails met sr20 topfeed injectors (stationair schroef moet dan wel wijken)
-luchtmassameter achter de filter, voor de turbo plaatsen.
(niet perse nodig, wel aan te raden)
-nistune. dit wil ik hoogstwaarschijnlijk wel bij skye engineering laten doen. gezien de eerdere projecten heb ik wel vertrouwen dat zei dit in goede banen kunnen leiden.

haas en co.

Bunny

Nistune is te verkrijgen bij Ed van Fusionsport in de UK, hij kan er ook gelijk een basis mapping op zetten geschikt voor turbo Micra's.

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

KenSuperS

#304
klopt inderdaad. ik had hem ook al gemaild maar nog niets terug gehad helaas. dat zou natuurlijk wel het mooiste zijn als ik een board met een goede base mapping zou krijgen maar ik geloof dat Ed het erg druk heeft.

Frank van micra.com.au rijd met zijn turbo micra met cga rails, sr20 injectoren en nistune met base mapping van Ed al 20 maanden zeer tevreden rond :cheer:
haas en co.

thieme

Gewoon 1 keer goed laten mappen hebt helemaal geen basemap nodig
Die 5/10 graden lagere ontsteking is naar mijn mening ook geen goede permanente fix maar je kan het wel tijdelijk gebruiken om rustig naar sky-engineering toe rijden.
Dan de ontsteking terugzetten op 15 graden en fatsoenlijk laten mappen.
Heb je gewoon een keer kosten ipv 2 keer en omdat het bij sky-engineering toch een vaste prijs is maakt het voor jou toch niet uit hoe lang ze er werk aan hebben.

Jeroen330

Klinkt als goede plannen!

Maf verhuizen is idealer en een goede mapping is echt een pre! Zorgt niet alleen voor een veiliger blok, het geeft tevens een mooier verloop van je vermogen, en MEER vermogen! !

KenSuperS

thnx mannen!! ik had even mn twijfels over hoe en of ik verder moest maar we gaan er gewoon weer vol tegenaan en maken er dit keer wat moois van.

zoals het er nu voor staat ga ik het blok uit jeroen zn oger kopen, deze cleanen en spuiten waar nodig.
dan inbouwen, netjes dit keer, en als het even kan zoveel mogelijk uit t zicht wegwerken.

wil de accu ook naar achter plaatsen om meer ruimte te creëren voor een goede cold air intake. .
haas en co.

thieme


Roadrunner

Citaat van: KenSuperS op 02 mei 2014, 18:49:28
wil de accu ook naar achter plaatsen om meer ruimte te creëren voor een goede cold air intake. .
Dat doe je toch niet :P

Soms duurt het even voordat je de motivatie/inspiratie weer gevonden hebt.
Mooie plannen weer, ben benieuwd O0
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

Jeroen330

Is een ncvt blok dus de basis is het beste..

Hoop wel dat je het heel houdt!

MartinAir

Citaat van: Jeroen330 op 02 mei 2014, 19:44:01
Is een ncvt blok dus de basis is het beste..

Hoop wel dat je het heel houdt!
Dat hopen we allemaal ;)
Monsterlijk aanwezig (A)
Wanneer het goedschiks niet wil lukken, dan maar nog een keertje.

ReSp4wN

Wie niet waagT blijft maagd  ;D,

Maaruh, wat heb je nou aan een 5e injector op je inlaat? er zitten er toch al 4 op die brandstof met lucht vermengen, wat voegt een 5e op een andere plaats daaraan toe dan? ongecontroleerde brandstofnevel extra?

KenSuperS

Die 5e injector zou dan via een druksensor pas in gaan spuiten wanneer de turbo druk creëert. Daaronder blijven de 4 stnd injectoren dus gewoon hun normale werk doen.

Wil weer supergraag rijden met dat hok, maar motivatie is ver te zoeken helaas.

Vorige zaterdag een feest gegeven en na afloop bleek dat mijn vriendins telefoon en mijn portomonee en zonnebril gestolen waren.... van vrienden moet je t hebben he...

Maargoed juni ben ik 3weken op vakantie en heb besloten om het daarna weer op te pakken en rustig aan dit keer gewoon alles te doen wat k wil, zoals netjes inbouwen, accu naar achter etc etc
haas en co.

lurtz

echte vrienden noemen ze dat die bergen het alvast voor je op nee echt heel kamsloos en klote voor jullie

wel super dat je ermee veder gaat