Ken's '95 Super S

Gestart door KenSuperS, 21 april 2013, 10:40:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen330

Citaat van: KenSuperS op 28 oktober 2013, 12:55:38
hahaha goeie vraag leon. hij zorgd voor een wat hogere druk in de brandstofrail, zodat de injectoren geen moment moeite krijgen met het leveren van de benzine wanneer de turbo begint te drukken bijvoorbeeld. (als ik t goed begrijp hoor!)
eigenlijk is dit overbodig, maar aangezien het er op zat, ga ik hem zelf ook gebruiken.

De drukregelaar zet idd meet druk op de brandstofrail. Deze druk zorgt ervoor dat de duty cycle van de injectoren (hoever de injectoren open staan) laag blijft. Injectoren hoeven korter en minder ver open te staan als de brandstofdruk hoger is. Hiermee spaar je de injectoren, geef je ze hogere capaciteit en voorkom je dat de over hun maximale leverkracht gaan op standaard brandstofdruk

KenSuperS

kijk, duidelijk! thnx jeroen aka micrapedia O0
haas en co.

eigenbilzen

@KenSuperS,

Een brandstofdrukregelaar is alleen positief voor zwaar aangepaste motoren, alleen dan heb je een hogere brandstofdruk nodig. Een hogere duty cycle (80%) kan maar liever niet met standaard injectoren, deze kunnen het dan niet meer bijhouden.

Een mooie uitleg over de duty cycle :
http://injector-rehab.com/shop/idc.html

Wat ik in de praktijk vaker ben tegen gekomen bij dit soort regelaars is dat mensen gewoon niet weten waar ze mee bezig zijn, en dan gaat het mis.
Zo had iemand zijn brandstofdrukregelaar verkeerd afgesteld (te laag) waardoor de auto niet door de co meting kwam en hij voor 1000+ euro aan onnodige reparaties heeft gedaan voordat hij even advies vroeg aan iemand die er wel verstand van heeft. 

Grtz,
Eigenbilzen

KenSuperS

hierbij nog een paar foto's van hoe het turboHOK eruit zag..





dit tellerhuis, stuurnaaf en stuurtje zijn dus nog te koop
haas en co.

Riesh

leg dat tellerbakje maar ff apart tot zondag
Micra Addict

KenSuperS

haas en co.

KenSuperS

we komen steeds dichter bij het monteren van de turboooo

Riesh heeft een mooi blokje gebracht, welke flink compleet is.

van Jeroen heb ik een Helix 3puck koppeling en drukgroep overgenomen. eerst de standaard koppeling maar eens opbranden, dan de Helix erin!

ben nog heel erg aant twijfelen hoe ik het met de ecu ga oplossen.
zal ik genoeg hebben aan een SAFC om lucht en brandstof te regelen, of zal ik toch naar een nistune ecu of een stand alone management moeten kijken... ik weet t nog niet.

iig hoop ik over een week of 3 een keer vrij te kunnen krijgen om het blokje (met jordy) over te hangen en lopend te krijgen met de turbo eraan. dan kijken of er veilig mee gereden kan worden (niet te arm oid), anders zal ik hem toch stil moeten laten staan tot het computerwerk geregeld is.
haas en co.

Jeroen330

Als je een wideband lambda plaatst kun je het wel met een Apexi af..
De oude eigenaar van Lurtz zijn auto (the Legend) reed op NOS en later een turbo kit, beiden met een Apexi SAFC als ecu..

Apexi kun je leuk zelf doen, Nistune moet je laten doen..
Ik was toen voor nistune afstellen (dagje banken 600 a 700 euro kwijt)

Gaat heel wat tijd in zitten

thom-micra

wat voor een turbo is het eingelijk? t04 ofzo?



KenSuperS

turbo is een garret T20. ar.48 dus komt wel redelijk in de buurt van een t04 geloof ik
haas en co.

thom-micra

ohh oké.
een T20 komt indd overeen met een t04



KenSuperS

gewoon omdat het kan.... nog even 2 fototjes...



haas en co.

Milo

Ziet er wel cool uit hoor, ben benieuwd hoe het strax bij jou gaat lopen!
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

thom-micra

ga je het blok ook uit je micra halen en dan opbouwen? of gewoon er in laten zitten?
anders kun je je motorruimte mooi tucken :P



KenSuperS

er komt een ander blokje in, deze ligt al thuis te wachten op de ombouw.

aan het blok zelf ga ik niets doen. in eerste instantie nog niet iig.

ik zal t onder de kap best een beetje netter maken, maar daar wil ik niet al teveel werk van maken, gaat mij erom dat het ding goed loopt. hoeft geen showcar te worden 8)

eigenlijk alle upgrades die ik heb gedaan en nog van plan ben te doen, zijn bedoeld om prestaties of wegligging te verbeteren. mooi zijn geef ik niet veel om haha ;D
haas en co.