Psydan's Intense Blue Metallic K11 1.3 16v

Gestart door Psydan, 08 juni 2013, 22:07:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ex streetlegal micra

If it has tires or tits
You're gonna have problems with it !

thieme

Ik heb toch maar even het een en ander opgezocht.
Je ziet op die websites die je linkte zelf aan de rechterkant al testresulaten dan kijk ik zelf vooral naar de autobandentest.com ADAC en ANWB scores dan zie je dat de Vredestein beter uitkomt.
Dan kijk ik zelf handmatig meestal ook nog even op tyrereviews.co.uk daar komt de vredestein ook beter uit. De Hankook's zijn ook meer tourbanden met waarschijnlijk een vrij zachte zijkant terwijl de Vredestein een sportversie is dus die heeft denk ik iets stevigere zijwanden.
Wat jij wilt is natuurlijk deels voorkeur maar een micra is een grote kart en zo gooi ik hem ook vaak de hoek om :P dan heb ik toch liever een sportievere band met stevigere wang.

Psydan

Dat klopt, maar er komt wel wat stretch want de velg is 7j. Is het dan wel verstandig om een harde wand te hebben? Of dat jĂșist?
Do not underestimate what you will never understand.

thieme

Ik ga ervan uit dat dat geen probleem oplevert maar dat weet ik niet zeker. Afgaande op waar de banden voor bedoeld zijn kan ik alleen zeggen dat de sportrac een hardere zijkant heeft maar hoe hard precies en of dat problemen gaat geven met stretchen heb ik geen idee van. Je zou het altijd even bij je bandenboer na kunnen vragen of die daar ervaring mee hebben. Of misschien weet iemand hier het antwoord.

Dinky

Zeker geen Nankang banden nemen!!
Net wat Riesh zegt Nanpang banden.
Hele slechte ervaringen mee (caravans) qua uitdrogen!

Verder is het een kwestie van geld, dus dan moet je zelf kiezen.
Maar ik kan als ik terug ben ook nog ff bij Ton vragen wat ze daar kosten.?!
Nissan Cube Z12
Nissan Micra K12
Volvo S60 Exclusive Edition
Nissan Primera P11-144
Nissan Almera N16
Nissan Almera N15
Nissan Sunny N14
Nissan Sunny N13
Nissan Sunny B11

Liever een tweedehands Japanse, dan een nieuwe Franse.

yes-n

70% van de VW rijders rijdt op Nankang banden omdat die heel veel maten hebben waarmee je lekker kan stretchen.

Mijn mening over Nankang ; het slijt niet, maar rijdt ook niet.
Verhouding rubber/siliconen is anders dan bij een kwaliteitsband.

Ik zou als je voor duurzame wegligging gaat zeker voor een kwalitatief goede band gaan.

Rob

nangpang... daarmee zeg ik niets verder over het merk zoveel slechts over gezien en gelezen
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Psydan

Na een paar bezoekjes bij de sloop heb ik nu ook:
- Rover 400 skirts
- Polo 6n voorlip
- Ibiza Cupra voorlip

Nu alleen nog de tijd vinden om ze mooi op maat te maken en spuiten en dan monteren.

Ook van Taxloss voor spatlappen gekocht. Deze moeten ook gespoten worden en dan bevestigen aan de Rover skirts.

Als cadeau omdat ik official member geworden ben gekozen voor de MFC kentekenhouder.

Witte zijknipperlichten besteld en Nissan decals voor de center caps van me nieuwe velgen besteld.
Do not underestimate what you will never understand.

Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

lurtz

klinkt goed ben benieuwd naar je skirts
en naar je vedere vorderingen

Riesh

Micra Addict

Luuukske

Citaat van: Psydan op 19 augustus 2013, 01:22:14
Na een paar bezoekjes bij de sloop heb ik nu ook:
- Rover 400 skirts
- Polo 6n voorlip
- Ibiza Cupra voorlip
Klinkt leuk, ben benieuwd!




TeSprouT

Ik ben ook erg benieuwd naar de vorderingen, zou je kunnen aangeven hoe je de sideskirts wilt gaan monteren, ik heb ze ook nog liggen in de schuur maar nog niet naar gekeken.. :P
Love the potiential

Psydan

Citaat van: TeSprouT op 21 augustus 2013, 20:54:53
Ik ben ook erg benieuwd naar de vorderingen, zou je kunnen aangeven hoe je de sideskirts wilt gaan monteren, ik heb ze ook nog liggen in de schuur maar nog niet naar gekeken.. :P

Ik wist eerst ook nog niet hoe ik dit ging doen. Maar ik had aan gamegang17 gevraagd hoe hij dit had gedaan. Ik ga het hetzelfde als hij. En dat ik aan de voorkant inkorten en aam de voorkant vastmaken aan de spatlappen. Ik heb dus ook voor spatlappen van Taxloss over gekocht.
Do not underestimate what you will never understand.

Psydan

UPDATE!

Van Taxloss heb ik spatlappen gekocht, helaas passen deze niet aangezien ze van een pre-facelift afkomen en beide wisten wij niet dat hier verschil in zou zitten bij spatlappen.
Dus deze moeten of aagepast worden of ik moet andere zoeken.

Ook van Taxloss een MFC kentekenhouder toegestuurd gekregen en deze is ook gemonteerd:


Ook clear witte zijknipperlichten besteld en gemonteerd:



En ik heb voor mijn nieuwe velgen (die nog niet gemonteerd zijn ivm dat ik nog geen banden heb) center cap stickers besteld met Nissan logo:



Woensdag a.s. komt Jeroen330 langs om de luchtfilter setjes op te halen van hem en Marco330 en dan gaat hij meteen mijn auto even afstellen!

Over een aantal weken hoop ik banden te hebben en dan me velgjes eronder te hebben!
Do not underestimate what you will never understand.