Luuukske's K11 : Green Widow : TOTAL LOSS

Gestart door Luuukske, 29 juli 2013, 14:51:25

Vorige topic - Volgende topic

MaStErTuNeR Q

Citaat van: xleonl op 27 oktober 2013, 17:11:13
een bc set past op alle modellen

ik vind alleen de vraagprijs gewoon te hoog. als zn set nou € 250 koste dan had ik het er zo voor over.

persoonlijk vind ik verlagen puur cosmetich.

ik ben wel tegen het afslijpen van veren.

als je de BC set in je handen hebt dan kom je erachter waarom er geen 250 euro voor gevraagd is .
Kwaliteit ligt dermate hoog dat 800 euro een prima prijs is .
misschien denken mensen van tja mijn auto was 1600 dus dan is zo'n setje de helft van me auto .
TJa daar kan ik maar 1 ding over zeggen : Hobby hé !

Jeroen330

Citaat van: TeSprouT op 27 oktober 2013, 17:02:31
Mooi lijstje luukske, en BC zal zeker merkbaar zijn. Zijn die BC setjes trouwens ook bruikbaar op de faceliftmodellen? Dat je ze van pre-facelift overzet/meeneemt naar facelift? Vroeg ik mij gewoon af.

Citaat van: Jeroen330 op 27 oktober 2013, 16:31:11
Je bent altijd vrij advies te vragen! Als ik het weet wil ik het best delen

Jeroen, wat is jouw ervaring met de GA15 throttle body op een Micra? Ga je hier veel verschil in merken? Ik loop al een tijdje met de gedachte ook iets aan performance te doen en dan kom je al snel op nokkenassen 1.3, GA15 throttle body en uitlaatspruitstuk.

Een GA15 Throttlebody zorgt voor minder restrictie op je gasklep dus een hogere luchtflow. Op lage toeren, waarbij de motor moeite heeft atmosferisch lucht aan te zuigen zorgt de hogere flow voor meer luchtverplaatsing. Kort door de bocht: de motor krijgt op lage toeren makkelijker en meer lucht wat je extra koppel zal geven. Op hoge toeren kan de motor makkelijker lucht aanzuigen en zal de vermindering in restrictie ten opzichte van een 1.3 gasklephuis zorgen voor wederom meer vulling..

Merk je dus verschil? Ja..

Ik heb op de dynomeeting een GA15 Throttlebody gemonteerd op die van Bunny.. zijn run ten opzichte van zijn run met 1.3 gasklephuis viel 2 PK lager uit. Dat is ook niet gek, want de ECU moet opnieuw gaan inleren op de hoeveelheid lucht die de motor in de nieuwe situatie krijgt.. Na 50km rijden moeten de prestaties al meer vorm gaan krijgen want deze tijd heeft de ECU nodig opnieuw in te leren. Je moet dus na monteren van een gasklephuis de ECU uitlezen, resetten en selflearn clearen.

Wat levert het je op? een PK of 2 tot 4 denk ik zo..
Vooral iets meer koppel onderin wat wel fijn is

Leo

Citaat van: MaStErTuNeR Q op 27 oktober 2013, 18:35:58
als je de BC set in je handen hebt dan kom je erachter waarom er geen 250 euro voor gevraagd is .
Kwaliteit ligt dermate hoog dat 800 euro een prima prijs is .
misschien denken mensen van tja mijn auto was 1600 dus dan is zo'n setje de helft van me auto .
TJa daar kan ik maar 1 ding over zeggen : Hobby hé !

is ook kwaliteitsspul maar het is idd n halve micra dus daarom vind ik het te duur
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

thieme

Citaat van: Jeroen330 op 27 oktober 2013, 19:10:34
Merk je dus verschil? Ja..

Wat levert het je op? een PK of 2 tot 4 denk ik zo..
Vooral iets meer koppel onderin wat wel fijn is
Ik vraag me af of dat verschil bij een 1.0 ook nog zo groot is?
Het is in ieder geval een erg fijne en niet zo'n super dure upgrade maar het werkt het beste met een goed luchtfilter en een 421 spruitstukje gecombineerd.

TeSprouT

Thnx voor de info Jeroen, hier kan ik zeker wat mee! Voor mij persoonlijk vind ik die koppel wel erg interessant zeker in de lage toeren. De Pk winst zal denk ik voornamelijk met 1.3 nokkenassen en 421 spruitstuk moeten komen. Helaas is een spruitstuk niet zo gemakkelijk te verkrijgen.

Ik zal nu verder stoppen Luukske's topic te vervuilen met mijn vragen. :P Als ik vragen heb app ik je wel even Jeroen, goed?
Love the potiential

Jeroen330

Appen kan altijd.. mijn nummer is beschikbaar!

Luuukske

Dat wordt dus zoeken naar een 421 spruitstuk.. En 1.3 nokken, maar die zijn hier al heel veel aanwezig zag ik alweer

TeSprouT

Citaat van: Luuukske op 28 oktober 2013, 11:50:58
Dat wordt dus zoeken naar een 421 spruitstuk.. En 1.3 nokken, maar die zijn hier al heel veel aanwezig zag ik alweer

+1 Ik doe mee ;D
Love the potiential

Jeroen330

Bekend probleem.. Zowel bij pre facelift als bij facelift..

Luuukske

Iemand een vervanging liggen toevallig?

Riesh

Micra Addict

lurtz

Luuukske

Weet je wat het erge is, het lijkt wel een bodemloze put die auto, elke keer als ik een probleem verholpen heb, stuit ik op het volgende. Maar ach, het houd je van de straat toch

Riesh

wees blij dat het geen vw of een renooit is
Micra Addict