Nissan Micra Super S K10

Gestart door Gekke Gerritje, 14 augustus 2013, 22:40:57

Vorige topic - Volgende topic

Gekke Gerritje

De oudste knul heeft de Super S van Marktplaats gescoord voor 250 euries, en wat een leuk wagentje zeg. Heb zelf een BMW 525eA van 86 en een Honda Accord 2.0 automaat van 86 maar dit is ook heel leuk,
Zit natuurlijk wat werk aan maar dan hebben we wat te doen. Heb alleen nog maar de MP foto's want meneer is gelijk zijn eerste tank aan het leeg rijden.

Binnenkant auto is echt als nieuw en zeker de sportstoelen zitten super en helemaal heel, zwart hemeltje ook erg mooi.
Wijzer van snelheidsmeter is wel krom, moet nog uitzoeken hoe ik alles loskrijg.
En het linker deurpaneel moet er even af voor de speaker, wat voor maat zit hier standaard in?
Onder de motorkap ziet het er niet uit zo goor maar zo zag ik wel meteen dat er een nieuwe radiateur, accu en lamdasonde in zitten.

Roest?  Dorpels zo waar keihard, paar kleine plekjes aan de ramen en 1 grote plek onder de achterklep net boven de bumper.
Originele lichtmetalen velgen moeten weer gepolijst worden.

1200cc motortje wil nog best van zijn plek, loopt beetje onregelmatig stationair maar dat kan zomaar vuil zijn uit de tank, laatste jaren heel weinig mee gereden. 5-bakje schakelt best aardig en drukt heerlijk de toeren bij 120.

Kevertje-SYS

www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level

Bunny

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Dinky

Nissan Cube Z12
Nissan Micra K12
Volvo S60 Exclusive Edition
Nissan Primera P11-144
Nissan Almera N16
Nissan Almera N15
Nissan Sunny N14
Nissan Sunny N13
Nissan Sunny B11

Liever een tweedehands Japanse, dan een nieuwe Franse.

Riesh

Ik ben blij dat ie bij iemand terecht is gekomen die hem netjes wil houden/maken.
Micra Addict

Gekke Gerritje

Tanx!!

Kan iemand me vertellen hoe ik de tellerunit en deurpaneel los maak.??

Rob3600

Supergaaf!! Veel plezier ermee.
Groeten Rob & Zn

Riesh

Citaat van: Gekke Gerritje op 14 augustus 2013, 23:38:55
Tanx!!

Kan iemand me vertellen hoe ik de tellerunit en deurpaneel los maak.??

tellerbak:
2 schroeven aan de onderkant links en rechts van het stuur, dan kan de kap eraf
Tellerbak zelf zijn ff uit mijn hoofd 4 schroeven voorkant en 3 stekkers aan de achterkant, ook ff voorzichtig de km teller kabel loshalen. dan pak je hem er zo uit

deurpaneel:
de raamslinger loshalen, deze zit met een metalen ringetje vast, kan je zien als je de bekleding iets induwt, ringetje (in de vorm van een omega teken) lostrekken met bv iets in de vorm van een haaknaald of duwen met een plat schroevedraaiertje (pas op ringetje kan wegschieten)
speaker ff loshalen met 4 schroefjes
spiegeldriehoek, 1 schroef en daarna lostrekken
snorlijst/raamlikker lostrekken
in het handvat zitten ook 2 of 3 schroeven
ff goed zoeken of er niet nog ergens verborgen schroef zit
dan voorzichtig paneel lostrekken, deze zit met drukkers
bovenkant zit geplakt op de plak waar de snorlijst eroverheen valt, voorzichtig loshalen

als het goed is heb je hem nu los

suc6
Micra Addict

Kevertje-SYS

Welkom
Echt een gaaf bakkie voor echt een hele nette prijs.

www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level

Gekke Gerritje

Tanx, binnenkort eens aan de slag want de linker speaker doet niks.

Is het trouwens een bekende kwaal dat de tellernaald blijft hangen of moeten er een paar druppeltjes olie in de tellerkabel??

Oh ja, ik zoek nog een schema voor de bedrading achter de radio, kon het niet zo snel vinden op het forum!

Luuukske

waarschijnlijk moet je een verloopstekker ertussen zetten, omdat de k10 verouderde kabels heeft..

Riesh

Dat heeft niks met verouderd te maken, elk automerk hanteert zijn eigen stekker.

Hangen vd tellernaald zegt mij niks, heb het nog niet meegemaakt in ieder geval

Als ik vanavond tijd heb zal ik eens kijken naar de bedrading en er een howto van maken
Micra Addict

Gekke Gerritje

Dat klopt, de originele stekker zit nog aan de draden maar de Pioneer radio/cd speler die er nu aan zit heeft ook nog geen iso dus dat is een beetje doorgeknutseld dus ik vroeg me gewoon af waarom er zoveel draden liggen voor zo weinig radio/speakers.

Een how to zou leuk zijn, we willen het allemaal toch wel zo origineel mogelijk houden met desnoods een verloopstekker voor een nieuwere radio of deze goed aansluiten.

Gekke Gerritje

Zo, auto stond eindelijk voor de deur, zag dat de ruitenvloeistof tank leg was en het pompje naar achteren kapot en dat de steker van de fan achter de radiateur loshing???

Machinekamer is een zooi, zag dat er onder het vuil van het luchtfilterhuis gewoon letters op het deksel staan, haha

Rob

Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed