Jeroen330's Project "Smoothy" --> K11 SRI

Gestart door Jeroen330, 02 september 2013, 17:53:43

Vorige topic - Volgende topic

Jeroen330

Tank is weggewerkt op plek van het reservewiel.. Kortom; je ziet geen tank als je de kofferbak opent!

Riesh

Citaat van: Riesh op 03 oktober 2013, 18:57:41
in principe is er achter het tankklepje nog ruimte om het vulnippel bij te plaatsen

:P  mooie oplossing zo !
Micra Addict

Leo

slim bedacht O0

en nu snel die nieuwe ruitjes plaatsen :D
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Roadrunner

Erg netjes hoor. En een beetje perfectie mag best met zulke bedragen :P
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

Jeroen330

Citaat van: Roadrunner op 07 oktober 2013, 20:28:00
[..] En een beetje perfectie mag best met zulke bedragen :P

Zat zeker.. Toch ben je heel blij als alles er netjes in zit!

Citaat van: xleonl op 07 oktober 2013, 20:25:22
[..] en nu snel die nieuwe ruitjes plaatsen :D

Ik wil ze eerst opnieuw doen.. even die afwerking 100% maken!

Heb al wel de witte knippers gemonteerd! Ook al een hele verbetering!

Citaat van: Riesh op 07 oktober 2013, 20:25:11
Citaat van: Riesh op 03 oktober 2013, 18:57:41
in principe is er achter het tankklepje nog ruimte om het vulnippel bij te plaatsen

:P  mooie oplossing zo !

Jij bent zo gek nog niet Riesh!

Dinky

Nissan Cube Z12
Nissan Micra K12
Volvo S60 Exclusive Edition
Nissan Primera P11-144
Nissan Almera N16
Nissan Almera N15
Nissan Sunny N14
Nissan Sunny N13
Nissan Sunny B11

Liever een tweedehands Japanse, dan een nieuwe Franse.

Fin San

Goede (en groene) investering Jeroen, als je een beetje kilometers maakt heb je 'm al snel terugverdiend juist bij kleinere auto's (= bijna geen bijtelling bij de wegenbelasting).
Ik ben benieuwd naar het lange termijn brandstofverbruik.

Rob3600

Groeten Rob & Zn

Joery-Joery

Lijkt me ook heerlijk bij het tanken dat het bedrag niet meer zo hoog is  O0

chiba_kun

Ben benieuwd naar het verbruik op LPG. Het is in ieder geval erg netjes ingebouwd achter het klepje. ;)

Jeroen330

De eerste werkweek op LPG zit erop!
Ik heb even een paar daagjes de tijd genomen om te kijken hoe het gaat.

Geen complicaties of opmerkingen!

Om te beginnen de inbouw:

Kofferbak:
De 42 litertank durfde de jongens niet aan. Ze zouden dan zoveel moeten uitkloppen dat ze bang waren dat het niet netjes werd. Nu hebben ze een 33 litertank gemonteerd en de vlotter daarvan iets aangepast dat hij verder leeg gaat dan de gebruikelijke 80%. Ik heb dus wat extra liters rek op de tank

Onder de motorkap:
De inbouw van het systeem is zo onopvallend mogelijk gedaan. Het resultaat vind ik erg mooi! Naast de verdamper en injectieverdeler is er een Flashlube systeem zichtbaar. Deze geeft de kleppen de nodige extra smering. Hoewel de Micra niet veel last schijnt te hebben van LPG heb ik het systeem voor de zekerheid gewoon laten inbouwen. Dit samen met een extender die de olie verdeelt over de 4 cilinders.

Tankaansluiting
De aansluiting van de tankslang zit achter de tankklep. Dit is vastgezet met metalen beugeltjes en tegen roest behandeld met ML. Op de nippel draai ik een verlengstuk waar de slang op ge koppeld kan worden

In de auto:
De aansturing van de LPG heb ik links onder de tellerbak laten plaatsen. Hiervoor was een mooie plek beschikbaar. Het systeem heeft met geluid aan wanneer de tank leeg is en hij overschakelt op benzine. Overschakelen doet hij cilinder voor cilinder, zodat je geen overgang voelt tussen LPG en benzine. Onder de LPG aansturing zit een led lampje van het valve saver vloeistof. Als deze leeg is dan gaat het lampje branden en moet ik bijvullen.

Verbruik:
Hoewel ik veel snelweg rij merk ik aan het verbruik dat de auto even moet wennen aan de nieuwe brandstof. Vanmorgen heb ik de tank volgegooid, 218km gereden en weer helemaal volgetankt aan dezelfde pomp.. resultaat, 16,64 liter LPG op 218km! Dat is 1:13,10 aan verbruik!!!

Heerlijk, 218km rijden en tanken voor €11,13

Esso 'de Vrolijkheid', daar wordt je vrolijk van!
Ik heb nog geen moment spijt gehad van de aanschaf, al kost het een hoop!

Milo

Ik wilde precies hetzelfde gaan zeggen: "daar wordt je vrolijk van" ^^
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

thieme

Jeroen330

Nu lekker cosmetisch aan de gang en wat roest dingetjes aanpakken voor de winter..

Moet een nieuwe voorbalk zetten en de rechter dorpel heeft wat beginnende roest onderop.. dit wil ik gewoon direct aanpakken voordat het erger wordt.

Ook weer negatief bericht over de 40/30 veren.. de derde set die ik besteld heb is wederom geannuleerd vanwege het niet kunnen leveren.. Ik neig nu echt te gaan kijken naar een BC Racing set voor deze auto omdat ik dat gedonder met veren leveren enzo zat ben..

Verder wat andere cosmetische plannen op stapel. Ook wat motorische aanvullingen/wijzigingen op het plan!

KNALN!

Riesh

Ik vind de lpg set ook netjes ingebouwd. Ging het overal maar zo.
Micra Addict