Jeroen330's Project "Smoothy" --> K11 SRI

Gestart door Jeroen330, 02 september 2013, 17:53:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

PW-performance

Dat is jammer. Maar je kan het zelf vervangen dus valt de schade mee... ;)
Alleen moet je nu tijd vrijmaken om het uit te voeren.
www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

lurtz

jammer maar idd wat piet zegt grlukig kannje het zelf

Jeroen330

Tijd is mijn grootste probleem... waar haal ik dat toch vandaan...

Volgende week zaterdag gaat er een nieuwe voorbalk voor! Kan deze weer een jaar tuffen!

PW-performance

Citaat van: Jeroen330 op 14 maart 2014, 15:58:06
Tijd is mijn grootste probleem... waar haal ik dat toch vandaan...

Bij jou ook al Jeroen...? Soms lig ik in mijn slaap nog te sleutelen... :)
www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

Jeroen330

Als ik nou een jaar lang geen slaap nodig zou hebben, dan komen al mijn plannen tot leven..

Maarja, tijd teveel hebben is vaak geen geld teveel hebben..
Tijd te weinig betekent vaak goed voor de portemonnee, maar slecht voor de hobby

Jeroen330

We zijn weer een beetje bezig met auto's! Eindelijk!

Smoothy had wat APK aandacht nodig. De volgende puntjes gaf de inspectie aan:
- Remblokken versleten (Advies)
- Lichte olie lekkage (Schoonmaken)
- Frontbalk vervangen
- Ruitenwisser vloeistof pomp vervangen
- Uitlaatbeugel maken

De laatste drie punten waren afkeur.. Dus hup, aan de slag!


Slechte telefoon foto's, maar je kunt als je goed kijkt zien dat we deze keer enkel de balk hebben vervangen! De rest van het front blijft in plek!




Achteraf de boel netjes behandeld en weer in elkaar gezet!
De ruitenwisser vloeistofpomp was direct mee te vervangen, deze doet het weer!
Ook even een uitlaatbeugeltje er onder gelast en we kunnen weer!

Was het front vervangen nodig? JA
Je ziet het deel zonder gat... de andere kant was compleet weg..




Gister de auto afgemeld.. APK tot 24 maart 2014!


Volgende week:
- Mooie velgen er onder
- Verlaging opsturen zodat deze geperst kan worden
- shortshifter er onder
- GA15 TB erop
- Open intake erop
- multiriempjes vervangen
- begin maken met de audio!

Het wordt tijd weer wat te doen!

Leo

lekker bezig jeroen O0

maar ik neem aan dat je nu apk hebt tot 24 maart 2015 ;)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Riesh

Weer goed bezig. Mijn veertjes zijn ondertussen onderweg naar de perser.
Micra Addict

thieme


Roadrunner

Die frontbalk kun je inmiddels met je ogen dicht :P
Maar weer lekker bezig hoor. Zal nu ook wel iets beter te harden zijn wat temperatuur betreft :P
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

Jeroen330

Temperatuur is idd beter!!!

We gaan nu weer lekker sleutelen!

Jeroen330

Afgelopen weekend even de compressie van Smoothy gemeten...
Gezien het wat onregelmatig stationair lopen was ik bang voor compressieverlies vanwege verbrande kleppen oid...

Compressie kwam prima uit:

Cilinder 1: 10,9 bar
Cilinder 2: 11 bar
Cilinder 3: 11 bar
Cilinder 4: 11,4 bar



Zijn natuurlijk geen nieuw waardes, maar ook zeker niet slecht..
Ook even een cold air erop gezet (oude van Ken) voor het geluid.. de echte cold-air inlaat die ik aan het bedenken ben komt later.. Dit is even grappig voor nu

Dit weekend maar even veren wisselen zodat de verlagingsveren geperst kunnen worden.. Ook hoop ik vrijdag mijn velgen op te kunnen halen!

Taxloss

I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

Jeroen330

Zeker zeker!

Ik ga mij nu verdiepen in het kleppen stellen, gezien dit voor de K11 een behoorlijke klus schijnt te zijn...

Had de garage gebeld: €260,- minimaal... voor het stellen van kleppen?!?!
Juist ja, ik ga het zelf uitzoeken..

Leo

nu heeft smoothy meer POWER :D

anyway ga zo door ben benieuwd naar je velgen en veren :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2