Micra Aztek 37/180 !

Gestart door Kwarkieboy, 28 september 2013, 12:50:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Riesh

zwart plakbandje is voldoende
Micra Addict

Kwarkieboy

Kun jij mij dat precies uitleggen waar dat plakbandje moet ?
K11 '95
K11 Aztek '00

MaStErTuNeR Q

Rotor open maken daar zit een soort van stalen schijf in,,  en dan moet je een voerkant gat afplakken,,  dacht dat ken wel een paar fotos in zijn project had staan ervan

Kwarkieboy


Citaat van: MaStErTuNeR Q op 28 september 2014, 18:21:18
Rotor open maken daar zit een soort van stalen schijf in,,  en dan moet je een voerkant gat afplakken,,  dacht dat ken wel een paar fotos in zijn project had staan ervan

Oke.
Dan ga ik eens even dat topic door spitten 
Thnx !
K11 '95
K11 Aztek '00

Riesh

Micra Addict

Leo

wat da f*ck dat is echt geniaal :D
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Kwarkieboy

En heel simpel Xd.
Deze week maar eens even kijken :D
K11 '95
K11 Aztek '00

lurtz

Had ik ook op mijn rode werkt prima 8000 toeren no probleemo

ReSp4wN

Zit er nog een extra beveiliging op dan dat je het blok niet om zeep helpt? of moet je gewoon dan heel erg opletten dat je hem niet te hoog in toeren trapt?

lurtz

Nee je kan tot 8000 gaan dan slaat hij in ze beveiliging daarna kwakende bij mij klappen en vlammen

Jeroen330

Plakband ideeen en zo zou ik nooit aan beginnen.. Helemaal niet met je toekomstplannen voor NOS..

Ik ken het principe en het idee wel, maar heb het je expres niet uitgelegd omdat dit niet de weg is om betrouwbaar hoge toeren te draaien.. sterker nog, jij kan met jouw modificaties eerder je blok om zeep helpen..

Je motor is begrensd aan de hand van een weerstand. Deze zit op de printplaat van je ECU. Vervang je deze weerstand met een weerstand die bijvoorbeeld 10% groter is, dan verhoog je de toerenbegrenzer ook met 10%. Je blijft dus ten alle tijdens een begrenzer houden en dat lijkt mij wel een veilige optie..

Je wilt immers niet elke maand een nieuwe motor bij mij komen kopen lijkt me....

PW-performance

Kijk ook eens via een testbank waar je max koppel ligt... Als dat bijvoorbeeld bij 6400 toeren is heeft het helemaal geen zin om verder door te trekken.
www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

Kwarkieboy


Citaat van: PW-performance op 30 september 2014, 16:48:59
Kijk ook eens via een testbank waar je max koppel ligt... Als dat bijvoorbeeld bij 6400 toeren is heeft het helemaal geen zin om verder door te trekken.

Bij de gele SRI banaan van Jordy/Psydan gaf Dick van Loon aan dat hij meer toeren moet draaien om er meer uit te halen.
Dit werd gezegd na de eerste dyno run.
Vandaar dat ik mijn toerental omhoog wil hebben.
K11 '95
K11 Aztek '00

Leo

Citaat van: PW-performance op 30 september 2014, 16:48:59
Kijk ook eens via een testbank waar je max koppel ligt... Als dat bijvoorbeeld bij 6400 toeren is heeft het helemaal geen zin om verder door te trekken.

je bedoelt maximum vermogen

max koppel zal rond de 3000 rpm liggen

ik ben wel benieuwd naar wat meer uitleg hoe met een weerstand de toerenbegrenzer te verhogen is  :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

thieme

#644
Piet heeft gelijk hoor Leo
Alle aanpassingen zoals spruitstuk en vooral de nokkenassen hebben een erg groot effect op het gebied waar je max koppel ligt.
Bij mij ligt dat ook ergens rond de 6000 toeren.
Daarom zijn er ook maar weinig echte performance benzine motoren zonder turbo want je zit constant zo hoog in de toeren wat voor de gemiddelde mens teveel ongemakken meebrengt door onder andere het geluid en de brandstofkosten.

Edit: je zal het ook vast wel kunnen zien op de dynoprintout die nog ergens in het topic van mijn groene staat. Toen had ik de nokkenassen er nog niet in maar lag volgens mij max koppel al ergens rond de 5400-5600 toeren.