Micra Aztek 37/180 !

Gestart door Kwarkieboy, 28 september 2013, 12:50:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Leo

#645
Citaat van: thieme op 30 september 2014, 20:06:16
Edit: je zal het ook vast wel kunnen zien op de dynoprintout die nog ergens in het topic van mijn groene staat. Toen had ik de nokkenassen er nog niet in maar lag volgens mij max koppel al ergens rond de 5400-5600 toeren.

gevonden :)


je hebt 2 koppelpieken 1 bij 3000 en 1 bij 5500 dat is best gaaf :D

het maximum vermogen blijft redelijk gelijk vanaf 6000 rpm
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

PW-performance

#646
Het heeft ook wel met je max vermogen te maken bij welk toerental. Bij een ongeblazen motor zal dit niet heel ver uit elkaar liggen. Bij een geblazen motor wel die heeft vaak al een max koppel wanneer de turbo inkomt... Al met al heeft het weinig zin om door te trappen als je vermogenskromme daalt zeg maar. Waar dit het hoogst is is dat een mooi moment om te schakelen.. :)

Op de grafiek te zien zou ik rond de 6000 toeren schakelen.
www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

chiba_kun

Citaat van: PW-performance op 30 september 2014, 16:48:59
Kijk ook eens via een testbank waar je max koppel ligt... Als dat bijvoorbeeld bij 6400 toeren is heeft het helemaal geen zin om verder door te trekken.

Precies, als je ziet dat het vermogen vanaf bijvoorbeeld dat toerental minder wordt dan heeft het toerental verhogen geen zin.

Kwarkieboy

Het rollerbank verhaal komt even op een laag pitje. Ik ga eerst eens even in ons huisje aan de gang.
Wel nog even de Oger deur panelen opgeknapt en geplaatst met de deurbakken en armsteun van de "oude" panelen.
Ook de tellerbak een ander kleurtje gegeven. De zelfde kleur als de strip op de deurpanelen en het hemeltje.







K11 '95
K11 Aztek '00

thieme

Nogmaals echt gaaf Mark
Ziet er goed uit

Psydan

Do not underestimate what you will never understand.

Jeroen330


PW-performance

Dat ziet er sjiek de friemel uit hoor... O0
www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

Taxloss

I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

chiba_kun

Mooi gedaan hoor die deuren en het biesje.

Dwarfnl


Riesh

vind het wel wat hebben zo
Micra Addict

TeSprouT

Staat heel gaaf zo! Doet gewoon luxe aan! O0
Love the potiential

Kwarkieboy

Thnx iedereen !
Kan niet wachten om het te showen op een meeting !
K11 '95
K11 Aztek '00