[groupbuy] GT Cupline producten

Gestart door Riesh, 28 december 2013, 01:34:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Micra1.3E3HBSuperSE2

#105
@ thieme: welke schotels bedoel je? Bovenste neem ik aan? Onder passen ze iig heb ik al geprobeerd.

@riesh: hoe kom je daarop? Met minder windingen heb je toch minder weerstand dus sneller dat de veer inveert en dus soepel veergedrag.

Leo

jongens het staan gewoon op de veer hoor

ik plaats zo fotos
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Marco330


Leo

het moet dus zo



links is voor, rechts is achter


VA = voor as


HA = Hinterachse = acheras


Lowering it will be fun they said >:D
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Marco330

Jeroen had het dus weer eens bij het rechte eind?

Bedankt voor de foto's (en overtuiging)!

Riesh

#110
Citaat van: Micra1.3E3HBSuperSE2 op 18 januari 2014, 16:21:00

@riesh: hoe kom je daarop? Met minder windingen heb je toch minder weerstand dus sneller dat de veer inveert en dus soepel veergedrag.

Verkeerd om redenatie, dacht ik vroeger ook.
Minder windingen is minder lengte buigend materiaal.
De veer is gemaakt van verenstaal welke een bepaalde kracht nodig heeft om in te veren.
Heb je meer windingen en dezelfde kracht dan veert de veer verder in.
Doe maar eens een test door 2 windingen aan elkaar te zetten dmv een klem, deze 2 windingen kunnen nu niet bewegen tov elkaar wat als resultaat heeft dat de veer stugger wordt.
Als je me niet geloofd moet je maar even zoeken op de wet van Hooke

[edit]
Nog een klein stukje uitleg over veren en progressieve veren:
http://www.autoonderdelenwebshop.nl/productinfo/Hulpveren/11
Micra Addict

thieme

Opgelost!
Foto's van Leo zijn ook een stuk duidelijker nu zie ik het ook goed want had zelf geen setje dus kon alleen via foto kijken

Micra1.3E3HBSuperSE2

Riesh bedankt.

Maar achterste veer moet dan wel omgedraaid worden ?

Marco330

Citaat van: Micra1.3E3HBSuperSE2 op 18 januari 2014, 18:46:40
Maar achterste veer moet dan wel omgedraaid worden ?

Dit schijnt ook héél weinig tot niks uit te maken. Het deel met meer windingen zal dus sneller inveren, of deze nou onder- of bovenaan zitten...

Micra1.3E3HBSuperSE2

Citaat van: Marco330 op 18 januari 2014, 19:03:50
Citaat van: Micra1.3E3HBSuperSE2 op 18 januari 2014, 18:46:40
Maar achterste veer moet dan wel omgedraaid worden ?

Dit schijnt ook héél weinig tot niks uit te maken. Het deel met meer windingen zal dus sneller inveren, of deze nou onder- of bovenaan zitten...
Dan is alles wel opgelost zo :)

Marco330


Micra1.3E3HBSuperSE2

Ik ook, kan ik ook meteen op school gebruiken :D

Marco330

Heeft iemand van de kopers van deze set 16"? Ben erg benieuwd hoe dat staat.

Micra1.3E3HBSuperSE2

Ik niet, maar misschien wel van plan.

Jeroen330

Over veren en krachtverdeling etc:

Voorste veren kunnen beide kanten om.. Geen problemen en past zoals het past..
Mij is geleerd bij de achterste veren de windingen dicht op elkaar aan de onderzijde te plaatsen..
Meer windingen op elkaar betekent MEER veerweg en dat stop je onderaan om kleine oneffenheden op de weg op te vangen.. Deze windingen moeten dus zo dicht mogelijk op het contactvlak met de weg liggen, dus de onderkant..

Nu maakt het inderdaad enorm weinig verschil in rijgedrag want de Micra is niet zwaar aan de achterkant..
Ik zou zeggen; doe wat je wilt...