Co's Micra back to basic

Gestart door Conodihno, 20 januari 2014, 14:02:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Riesh

mooi compact wooferkistje met die Kicker Comp erin.
hebbie die xplof nu onder de stoel liggen ?
Micra Addict

Kwarkieboy

Jup.
Is in mijn ogen de beste plek als je nog ruimte wilt over houden in de kofferbak :-)
K11 '95
K11 Aztek '00

Riesh

helemaal mee eens, daarom heb ik het bij Martin ook zo gedaan.
als het mkoet kan je de subkist er nog uithalen en zit de amp niet in de weg
Micra Addict

chiba_kun

Ik heb geen verstand van audio, maar ik zie wel dat het er netjes uitziet. Job well done!

PW-performance

Netjes erin gemaakt hoor. En een goed stuk muziek is altijd goed voor onderweg.
www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

Conodihno

Het is inderdaad een lief klein subje die voor mijn gevoel nog best hard kan spelen. Heb de boel al aardig zachter gezet. Nu nog ff bekijken of met een andere radio de brom/plop over is als het volume van 1 naar 0 gaat. Mark had het erover dat de interne massa van de radio een issue kon zijn? Verder zit alles goed aangesloten etc.

Kwarkieboy


Citaat van: Conodihno op 11 mei 2014, 10:03:38
Het is inderdaad een lief klein subje die voor mijn gevoel nog best hard kan spelen. Heb de boel al aardig zachter gezet. Nu nog ff bekijken of met een andere radio de brom/plop over is als het volume van 1 naar 0 gaat. Mark had het erover dat de interne massa van de radio een issue kon zijn? Verder zit alles goed aangesloten etc.

Riesh ??
Gaat om een Pioneer. Volgens mij is dat een bekend probleem
K11 '95
K11 Aztek '00

Joery-Joery

Citaat van: Conodihno op 11 mei 2014, 10:03:38
Het is inderdaad een lief klein subje die voor mijn gevoel nog best hard kan spelen. Heb de boel al aardig zachter gezet. Nu nog ff bekijken of met een andere radio de brom/plop over is als het volume van 1 naar 0 gaat. Mark had het erover dat de interne massa van de radio een issue kon zijn? Verder zit alles goed aangesloten etc.

Ook als je van source veranderd? dus van radio naar cd bijvoorbeeld.
dan is het waarschijnlijk je massaspoor.


Kwarkieboy

Jup dan krijg je ook een plop in de woofer
K11 '95
K11 Aztek '00

Joery-Joery

Jep dan is het je massaspoor.

Mocht je een andere radio willen plaatsen om het te testen doe dan maar eerst de massadraad van je radio vervangen. Mogelijk heeft de radio nu namelijk een slechte massa en is daardoor je massapoor defect gegaan toen de rca's werden aangesloten.

Conodihno

Dat massa draadje lag er dus los in kwamen we achter. Die is nu wel vastgemaakt echter te laat... Wat heeft dit verder voor effect op de woofer als ik hier verder mee speel? Eventueel zou deze radio in de auto van m'n vrouw kunnen en dat ik het met een nieuwe probeer.

Joery-Joery

Als je op een later moment ook je speakers wilt versterkern zul je er een hele vervelende brom of pieptoon op krijgen.

Verder kan het zo zijn dat je subwoofer uit zich zelf heen en weer gaat ook al speel je geen muziek (als je radio aanstaat).

Het kan ook zijn dat er nog maar amper bass uit de subwoofer komt, dit heb ik zelf ook gehad.

Of het verder schade kan veroorzaken aan de apparatuur weet ik eerlijk gezegd niet.


Wat je eventueel kan doen is of een druppel soldeer op het defecte massaspoortje aanbrengen, hiervoor moet je wel je radio open maken.

En anders is er nog een trucje om de buitenmantel van je rca contact te laten maken met de buitenkant van je radio. Maar dat trucje moet Riesh maar even uitleggen. Ik heb het namelijk ooit eens geprobeerd zonder succes  (A)

Conodihno

Beter dus radio te swappen met vrouw lief dus... Die is nog nieuw in doos. De boel is nu wel geaard dus zou theoretisch geen probleem moeten vormen. M'n vrouw heeft geen sub en geen versterking verder en begrijp dat dit voor haar geen probleem moet vormen?

Joery-Joery

Nee klopt het massaspoortje heeft alleen betrekking op de rca, dus inderdaad alleen zodra je versterkers gebruikt. Op "gewoon" gebruik zonder versterkers zal je nergens last van hebben.

Conodihno

Joery bedankt voor de info!!!  O0