Micra 1.0 1999 van Joeri

Gestart door joerivm, 04 februari 2014, 23:38:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dinky

Welkom!

En hoe erg zijn de homo's bij jouw?  ;)
Die van mijn vriendin maken al 4 jaar herrie bij bochten en die zitten nog steeds in.
Nissan Cube Z12
Nissan Micra K12
Volvo S60 Exclusive Edition
Nissan Primera P11-144
Nissan Almera N16
Nissan Almera N15
Nissan Sunny N14
Nissan Sunny N13
Nissan Sunny B11

Liever een tweedehands Japanse, dan een nieuwe Franse.

joerivm

Ze kraken een beetje. Ik heb de nieuwe liggen, maar zolang het net zo blijft als nu zitten ze mij daar goed  :P
Eerst eens proberen de afstandsbediening op de cv aan te sluiten en boxen achterin maken  ^-^

Roadrunner

Welkom hier :)
Mooie strakke micra hoor. Leuke verandering van je mercedessen.
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

joerivm

De afgelopen tank heb ik even het verbruik bij gehouden. Dit kwam op 1:15, en ik heb elke keer ritten gemaakt van minimaal 20km, grotendeels snelweg of 80km-weg, en verder heel rustig aan gedaan. Het verbruik is dan redelijk hoog met deze rijstijl neem ik aan? Ik had wel 1:17 á 1:18 verwacht eerlijk gezegd. Zou dit aan de luchtmassameter kunnen liggen misschien?

MartinAir

Naar mijn ervaring is het verbruik van 1/15 redelijk normaal hoor.

Op snelwegen als je boven de 100km/u uitkomt gaat de Micra meer verbruiken, tenslotte neemt de luchtdruk exponentieel toe zodra je harder gaat dan 50km/u. En hoe meer luchtdruk hoe meer moeite de auto moet doen om vooruit te komen, dus hoe minder koppel/vermogen (ik vergeet altijd welke nou werkelijk nut heeft tegen luchtdruk :P misschien wel beide... natuurkunde van de middelbare school is al zo ver weg) je hebt bij weinig brandstofinspuiting hoe meer er ingespoten moet worden om de auto in beweging te houden.

At least that is the jist of it... Weet niet alle uitleg meer.

Mijn Micra verbruikte ongeveer 1/13 op 50% snelwegen, 50% binnen de bebouwde kom. Dit is dan wel de 1.3, maar met bredere banden.
Monsterlijk aanwezig (A)
Wanneer het goedschiks niet wil lukken, dan maar nog een keertje.

joerivm

Oke, maar op de snelweg heb ik ook constant 90 gereden. Heb echt op de meest zuinige manier gereden. Ook valt me op dat hij harder optrekt met half gas dan met vol gas?  :o

thieme

1 op 15 lijkt me redelijk normaal
Kan natuurlijk altijd beter door hem een goeie beurt te geven, te zorgen dat de banden goed opgepompt zijn, misschien eens laten uitlijnen als dat al lang niet gebeurd is en hem misschien een keer af te laten stellen maar met dat verbruik heb ik niet de indruk dat er iets kapot is of niet goed werkt.

Conodihno

Ik heb ook een verbruik van tussen de 1/12 en 1/14 max. Dat is met een 1.3 en alleen korte stukjes en voornamelijk 80km wegen. 1 op 15 is volgens mij wel aardig dacht ik zo.

Milo

Ik heb bijna 1 op 18 gehaald vorig jaar toen ik naar mijn werk moest, maar zowiezo 1 op 17.
Micra K11 uit 2000 met 1.4 motor.
Eerste 6 á 7km 80kmp/h, daarna 20km snelweg (niet harder als 100/110), daarna nog iets van 18km 100kmp/h weg.
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Conodihno


Leo

Citaat van: Conodihno op 13 februari 2014, 17:46:14
Altijd baas boven baas ;)

1 op 20 met een 1.4 afgelopen zomer 200 km alleen maar snelweg met 100 op teller ;D

normaal rij ik 1 op 17 snelweg 3.000 rpm :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

thieme

Ik ben volgensmij nog nooit boven de 1 op 14 of 1 op 15 uitgekomen ::)
Zal vast niks te doen hebben met mijn rijstijl  (A)

Riesh

wij (mijn vrouw en ik) halen meestal 1op15  met onze 1.4, daarbij rijden we altijd stevig door en staan vaak in de file
Micra Addict

Conodihno

Citaat van: xleonl op 13 februari 2014, 17:47:57
Citaat van: Conodihno op 13 februari 2014, 17:46:14
Altijd baas boven baas ;)

1 op 20 met een 1.4 afgelopen zomer 200 km alleen maar snelweg met 100 op teller ;D

normaal rij ik 1 op 17 snelweg 3.000 rpm :)

Baas boven baas en dan heb je xleonl dus nog ;)

Bunny

Haha ik heb eens 1 op 22 gereden in de cabrio met dak open! Wel 5 uren 90 op de snelweg :P dacht serieus dat mijn brandstofmeter stuk was

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic