Marnik's Micra

Gestart door Marnik, 21 februari 2014, 15:30:51

Vorige topic - Volgende topic

Marnik

Citaat van: xleonl op 19 maart 2014, 17:04:35
je rechtervoet is het belangrijkste :P

maar idd verse olie, banden op 2.3 bar, 98 tanken
ook banden maat is belangrijk een 165 band heeft minder contact oppervlak dan een 195 band
(goed excuus voor stretchen ;D)
auto laten afstellen door jeroen330 zal ook helpen :)
Ik zal nog eens kijken naar mijn bandenspanning en ik heb Jeroen al bericht gestuurd daarvoor dus zal ik binnenkort wel horen. ;)

Riesh

vergeet niet: jij hebt 195/50/15 banden. Deze hebben een grotere rolomtrek dan standaard waardoor je een afwijking hebt op je teller. het lijkt dus of je minder kms hebt afgelegd dan een ander.
Micra Addict

Marnik

Citaat van: Riesh op 19 maart 2014, 17:49:00
vergeet niet: jij hebt 195/50/15 banden. Deze hebben een grotere rolomtrek dan standaard waardoor je een afwijking hebt op je teller. het lijkt dus of je minder kms hebt afgelegd dan een ander.
Zou ik dit aan kunnen passen want ik ben zeer benieuwd? Ik ga eens een ritje rijden met twee verschillende auto's en kijken wat voor verschil deze meten.

Dwarfnl

je kan ook  je gps van je tomtom of zo gebruiken om je verschil te zien

Riesh

aanpassen van je snelheidsmeter kun je doen maar de teller aanpassen wordt lastig.
Je kunt veel beter  195/45/15  of als je echt zuiiniger wilt rijden 175/50/15 banden monteren

het scheelt bijna 4%  , zie ook:
http://members.chello.nl/~f.vanzeeventer/kilometerteller.html
Micra Addict

thom-micra

ik heb met m'n ats ook een best verschil.
als ik 80 wil rijden, moet ik 95 op de tellert

Dwarfnl

thom-micra

of je zet de navi er even naast paar keer, belangrijke nummers onthouden en dan wend het wel.

Marnik

Net rondje gereden van ongeveer 10 km de snelheid lijkt wel geijkt zo accuraat maar als het gaat om de dagteller waar ik mijn gebruik mee bereken schilt het toch wel wat.
Micra: 10.6 KM
Benz: 11.0 KM
Navigatie: 11.0 KM
Google Maps: 11.2 KM
Betekend dat mijn dagteller niet goed wordt berekend dus heb ik automatisch wat zuiniger gereden dan ik had gedacht :D.

Riesh

het verschil tussen 11 en 10.6   is 3.7%  (zoals ik al schreef)
Micra Addict

Marnik

Nouwja vandaag 1+ punt en 2- punten. Zal maar beginnen met het goeie.
Heb mijn uitlaat vandaag recht gehangen en ziet er wel wat beter uit. Na dat ik dit gedaan had kreeg ik mijn kofferbak niet meer open. En ik kreeg dit op de deurmat:

Leo

probeer eens te kijken of je via de achterbank bij je kofferklep kunt komen misschien zit er iets tussen ofzo ???

en de kanaalweg is zeker een mooie lange rechte weg :P
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Marnik

Yep, is me eerste boete ooit (in een auto). 2 Dagen voor die dag heb ik daar wel wat harder gereden gelukkig toen niet geflits.

Taxloss

Balen is dat he... Een bekeuring! Nu maar hopen dat je ze nier gaat sparen. Haha
I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

Marnik

Normaal gesproken hou ik me wel aan de regeltjes maar af en toe wil ik toch wel eens eventjes doortrappen :)