MartinAir`s Monster [Verkocht :'(]

Gestart door MartinAir, 28 maart 2014, 19:54:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

MartinAir

Goed nieuws en slecht nieuws:

Mijn claim van lakschade is afgewezen door de tegenpartij...

Maar wel vandaag een afspraak gemaakt om LPG in te bouwen :D
Monsterlijk aanwezig (A)
Wanneer het goedschiks niet wil lukken, dan maar nog een keertje.

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

MartinAir

Ondertussen staat Monster bij de LPG inbouw en wordt het nog wel wat :P

Wel wat probleempjes, zoals een LPG tank die niet past... de beugel vanaf het klepslot naar beneden de bak in zit in de weg waar de leverancier van de tank niks van af wist blijkbaar. Dus tja, handig is anders... kleinere tank? nee dank u. Dus uiteindelijk toch maar voor een cilindertank gekozen. Heb de auto toch voor de vele ritten, niet voor het grote kofferruim, en zo ligt het gewicht wel mooi tussen de veerpoten XD

Voorbeeld foto: (De houten balken liggen er onder om de auto niet te beschadigen, de tank komt nog later en verder naar voren)
Monsterlijk aanwezig (A)
Wanneer het goedschiks niet wil lukken, dan maar nog een keertje.

Psydan

Flinke ingreep Martin! Hou je zo wel ruimte over voor je audio?
Do not underestimate what you will never understand.

MartinAir

Zo de knetter... Er is een hoop gebeurd en een hoop geld uitgegeven.

LPG G3 installatie laten plaatsen, en al weer 1000km gereden :O
GTI remmerij laten plaatsen... Doe dat nooit dus... rekenen ze fucking 2,5 uur voor en niemand weet waarom: Doe het zelf of laat het door iemand hier doen dus.

Daarnaast liggen nog klaar:
Veerpootbrug voor onder
Verstelbare Panhardrod

Nu maar even sparen en dan uiteindelijk een nieuwe demper&verenset.


Nu gaat Jeroen hem maar even onder handen nemen voor de APK (Top kerel!!  O0 ) en daarna maar apk keuren.
(ondertussen mijn fiets eerst maar eens repareren, anders moet ik nog met het openbaar vervoer ook... )
Monsterlijk aanwezig (A)
Wanneer het goedschiks niet wil lukken, dan maar nog een keertje.

Jeroen330

Volgende keer direct naar mij komen Martin..

Zoals je nu merkt ben ik veul goedkoper dan willekeurige garages.. jammer dat je er op deze prijzige manier achter moet komen..

Het afkeurlijstje maak ik gereed voor je.. gooi direct je shortshifter/stabistang en veerpootbrug in de kofferbak als de auto hierheen komt..

Niet treuren, komt goed

Leo

ai balen martin maar zo te zien komt het goed, zet alles zoveel mogelijk in de wd40 dan krijg jeroen het makkelijker los :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

MartinAir

Monsterlijk aanwezig (A)
Wanneer het goedschiks niet wil lukken, dan maar nog een keertje.

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Jeroen330

Martin zijn monster is in onderhoud bij Team 330..

De afkeurpunten van de APK worden verholpen en de auto ondergaat verder onderhoud en performance upgrades.

Afkeurpunten:
- Remverdeler achter zou niet (goed) werken
- Koplamp verstelling functioneert aan een zijde niet en lampen staan verkeerd gesteld
- Ashoes gescheurd (direct beide zijdes vervangen)
- 3e gordel achterbank werkt niet

Overige zaken/onderhoud:
- APK
- Panhard rod van Piet monteren
- Veerpootbrug voor onder van Piet monteren
- Shortshifter monteren
- Dorpels behandelen van binnen en buiten
- Voorbalk behandelen van binnen en buiten
- Roestplekjes behandelen en aflakken met lakstift
- Bodem behandelen en in de bodemcoating zetten


De panhard was al een hel....




Na een beetje uitdokteren en wat lompe kracht na bewerken van de onderste bus kwam de oude aanhard los.. nieuwe erop was een eitje:




Goede uitlijning kan alleen op de lijnbank, maar aangezien de auto verlaagd is heb ik de panhard al wel een zetje in de goede richting gezet. Van hart tot hart op de originele panhard is 81 cm. de nieuwe heb ik laten instellen door mijn leerlingen op 80 cm van hart tot hart.. hiermee kon ik hem tevens een goede les leren over de werking van de panhard rod.




Vervolgens leerlingen aan hun theorie gezet en zelf verder gegaan aan de ashoezen..




Nu valt mij op dat de "nieuwe" remschijven aan de binnenzijde niet optimaal op de blokken lopen. Anders gezegd: er moet naar de blokken gekeken worden want het deel op de schijf waarop zij lopen zou breder moeten zijn.. Hier kom ik nog op terug..


Intussen al een hoop gedaan:

Afkeurpunten:
- Remverdeler achter zou niet (goed) werken --> Gangbaar gemaakt
- Koplamp verstelling functioneert aan een zijde niet en lampen staan verkeerd gesteld
- Ashoes gescheurd (direct beide zijdes vervangen)
- 3e gordel achterbank werkt niet --> vervangende gordel houder ligt al klaar voor montage

Overige zaken/onderhoud:
- APK  --> Maandag
- Panhard rod van Piet monteren
- Veerpootbrug voor onder van Piet monteren --> Helaas niet mogelijk vanwege vastgerotte bout in bus van de rechter draagarm.. voor montage moet de boel los geslepen en vervangen worden.
- Shortshifter monteren --> Na APK
- Dorpels behandelen van binnen en buiten --> Na APK
- Voorbalk behandelen van binnen en buiten --> Na APK
- Roestplekjes behandelen en aflakken met lakstift --> Originele lakstift binnen, na APK afmaken
- Bodem behandelen en in de bodemcoating zetten --> Na APK


Volgende week weer keuring en al het onderhoud gedaan zodat de auto weer een jaartje goed kan scheuren!

Leo

#206
Flinke lijst jeroen. Ik was vandaag bij chris en bas voor mijn vpb voor onder van piet. Koste wat moeite maar uiteindelijk is het wel gelukt.

Ik had een setje pu bussen met nieuwe bouten en moeren gehaald.
1 oude bout moest worden doorgeslepen


Panhard was hetzelfde probleem de bus zit vast geroest op de as.
Dus dat word iets voor de volgende keer
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Marco330

*censored* roest!

EDIT: hij censureert vanzelf... HAHA

PW-performance

Weer veel werk verricht zie ik wel... O0
www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

Bianca