Goeiemorgen allemaal

Gestart door Markus 1.3 16v, 25 april 2014, 09:00:32

Vorige topic - Volgende topic

Markus 1.3 16v

Nog ter aanvulling een paar foto's  :)

Wat inmiddels gedaan/vervangen:

- Olie 10w40+oliefilter,
- Brandstoffilter,
- Verdeelkap+rotor,
- Bougies,
- Ruitenwissers voor+achter,
- Schijven+blokken(inmiddels alweer krom),
- Koppelingskabel,
- Interieur+matten,
- Audio goed aangesloten,
- Tellerwerk vervangen,
- Lmm GA 15 TB,
- GA 16 injectoren(zwart),
- Sportluchtfilter+aanzuigbuis(kachelpijp),
- Carterontluchtingsfilter,
- Kunstofkapjes stoelen,
- Plakplaatjes buitenkant verwijdert.

Wat er verder nog te wensen valt:

- Remmerij aanpassen..remklauwen/schijven/blokken 100nx/sunny voor,
- Wegligging aanpassen/verlagen,
- Spaghettispruitstuk,
- Sporteinddemper,
- Chiptunen.

en nu maar wachten op het schip met geld... O0

Dandy

Goeiemorgen!
Ziet er erg netjes uit!
Nu ben ik eens benieuwd,
hoe heb je die sport lucht filter weg gekregen? langs die ventilator of achter de accu?
Ik ben ook van plan om een sport filter er op te maken maar weet ook niet waar hij het beste koude lucht kan aanzuigen.

Markus 1.3 16v

Goeiemorgen Dandy,

Dank je wel, ben zelf nog niet helemaal tevreden over de verbinding lmm naar de aanzuigbuis van het luchtfilter, kan op zich wel iets netter maar het werkt..en hoe :)

Het voordeel hier is dat er ruimte zat is(ligt aan het type wat jij hebt) en wilde het filter zo dicht mogelijk aan de voorkant hebben om zoveel mogelijk frisse lucht te kunnen happen.
Er is precies genoeg ruimte tussen het motorblok rechts en het zekeringsdoosje links, moest wel voorzichtig een metalen plaatje waar een draadboompje loopt ietsjes naar beneden buigen.

Zoals je hier kunt lezen zijn er diverse varianten op het plaatsen van het luchtfilter, dit was voor mij de eerste keuze en ik kan het je aanraden, een wereld van verschil.

Milo

Als je het op dezelfde manier als hierboven staat gaat doen, moet je wel op letten dat je dezelfde afmetingen qua filter hebt.
Zijn namelijk talloze soorten en maten in luchtfilters, anders krijg je natuurlijk problemen ;)
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Dandy

Citaat van: Markus 1.3 16v op 25 april 2014, 10:08:45
Goeiemorgen Dandy,

Dank je wel, ben zelf nog niet helemaal tevreden over de verbinding lmm naar de aanzuigbuis van het luchtfilter, kan op zich wel iets netter maar het werkt..en hoe :)

Het voordeel hier is dat er ruimte zat is(ligt aan het type wat jij hebt) en wilde het filter zo dicht mogelijk aan de voorkant hebben om zoveel mogelijk frisse lucht te kunnen happen.
Er is precies genoeg ruimte tussen het motorblok rechts en het zekeringsdoosje links, moest wel voorzichtig een metalen plaatje waar een draadboompje loopt ietsjes naar beneden buigen.

Zoals je hier kunt lezen zijn er diverse varianten op het plaatsen van het luchtfilter, dit was voor mij de eerste keuze en ik kan het je aanraden, een wereld van verschil.

Bedankt voor de info!
Ziet er netjes uit !
In dit geval jammer dat ik stuurbekrachtiging heb.. bij mij zit daar namelijk het resolvoir.
Zoals ik zo kon zien heb ik maar 2 opties 1tje is achter de accu en de ander over het blok lang de ventilator.. maar ik weet nog niet als ik daar mee wegkom ivm de motorkap.
Bedoel je met een wereld van verschil in pktjes of geluid?
Zo ziet het bij mij eruit micra k11 1,3 uit 94 :

Niels-Micra

Het zit er echt netjes uit  O0

Ik heb mijn opluchtfilter er gewoon er op geknald zonder tussen stukken. Het werkt ook goed en heb geen problemen ermee ;)

Markus 1.3 16v

Om je een indruk te geven hier een luchtfilter en een stukje van de aanzuigbuis(+/- een diameter van nog net geen 8cm).

Eigenlijk precies wat Milo zegt  :)
Voor andere mogelijkheden zijn er diverse smaken, kijk maar eens om je heen hier O0

Niels-Micra

Citaat van: Dandy op 25 april 2014, 11:07:02
Goeiemorgen Dandy,

Bedankt voor de info!
Ziet er netjes uit !
In dit geval jammer dat ik stuurbekrachtiging heb.. bij mij zit daar namelijk het resolvoir.
Zoals ik zo kon zien heb ik maar 2 opties 1tje is achter de accu en de ander over het blok lang de ventilator.. maar ik weet nog niet als ik daar mee wegkom ivm de motorkap.

Het geluid is echt heerlijk :D :D :D :D

Psydan

Citaat van: Niels-Micra op 25 april 2014, 11:18:20
Het zit er echt netjes uit  O0

Ik heb mijn opluchtfilter er gewoon er op geknald zonder tussen stukken. Het werkt ook goed en heb geen problemen ermee ;)

Hierdoor trek je alleen maar warme lucht aan. Het klinkt misschien wel lekker, maar qua performance schiet je er natuurlijk niks mee op. In tegendeel.
Do not underestimate what you will never understand.

Leo

Openluchtfilter achter de accu plaatsen daar is meestal plek zat :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Dandy

Citaat van: xleonl op 25 april 2014, 11:20:56
Openluchtfilter achter de accu plaatsen daar is meestal plek zat :)
dat ben ik inderdaad aan het overwegen omdat dat een van de makkelijkste plaatsen is zonder al te veel te buigen of weg te halen.
En even op Niels-Micra ik denk inderdaad dat hij daar veel warmelucht aanzuigt,dat wil ik ook t liefste voorkomen :P

Dandy

Citaat van: Niels-Micra op 25 april 2014, 11:19:30
Citaat van: Dandy op 25 april 2014, 11:07:02
Goeiemorgen Dandy,

Bedankt voor de info!
Ziet er netjes uit !

Het geluid is echt heerlijk :D :D :D :D
Dat is een van de enige dinge die mijn Micra nog mist!

Markus 1.3 16v

Oh voor dat ik bijna zou vergeten, ik weet niet of het aantal pk's nou zoveel omhoog schiet.(alleen het luchtfilter)
Het motortje kan veel beter ademen, dat merk je en al helemaal i.c.m. wat meer aanpassingen.
Voor al mijn aanpassingen kon je een week vrij nemen en gebeurde er niet zoveel.
Ik zal je eerlijk zeggen dat  de prestaties buitengewoon zijn(zowiezo een toename van het koppel bv van 100km/u naar 130km/u met twee vingers in de neus), nu is het uitademen aan de beurt want daar loop ik nu tegenaan. O0

Markus 1.3 16v

;D Of het geluid een rol speelt  ;D Ik ga zelf voor de zeer welbekende "HUH" moment  :D

Niels-Micra

Ik denk ik ga even de weg voor je op :P Ik heb even het geluid opgenomen voor je ;)

https://www.youtube.com/watch?v=wrW4MgeioMs