Jeroen330's Audi TT Quattro

Gestart door Jeroen330, 18 mei 2014, 19:49:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen330

Dit weekend begon er voor mij een nieuw tijdperk...

De Audi TT Quattro
Zo stond ze vorige week nog bij de dealer:





En zo stond ze voor de deur bij mijn maatje..:








De opties zijn eindeloos! Van ABS, ESP, Xenon en Traction controle met vermogenssturing over de vier wielen tot aan Lederen bekleding, stoelverwarming, Bose Audio systeem met ingebouwde CD wisselaar, Cruise controle, en 6 bak.. De auto heeft alles wat ik wilde hebben.

De keus stond al een tijd vast voor een Coupé. de 180PK voorwielaandrijver was voor de portemonnee een betere keus maar ik had drie goede redenen een Quattro te zoeken:

1. Als je toch het geld uitgeeft, dan maar direct de tofste uitvoering
2. De 1.8T van de Quattro is hetzelfde blok als die in de S3 met 265PK.. Dit blok is betreft internals sterker dan de 180PK uitvoering.
3. Quattro heeft een 6 bak wat op de snelweg iets meer rust en comfort geeft

Aangezien er enorm veel gesjoemeld wordt met kilometerstanden wilde ik geen risico nemen... ik vond mijne bij Remco Nieuwenhuis, DE audi TT specialist van Nederland. Als type specialist en tevens Bovag garage gaat hij de hele geschiedenis van de auto na.
Mijn TT kwam met NAP rapport, Audi Dealer historie en een stapel facturen wat de vorige eigenaar netjes bijgehouden heeft. Daarnaast is het een orgineel Nederlandse TT met een lage kilometerstand. Distributieriem met toebehoren en koppeling zijn een maand geleden vervangen!

Kortom, je betaalt wat meer dan een auto die je op Marktplaats koopt, maar de zekerheid van het kopen van een goede auto wordt vele malen groter. Mij was snel duidelijk dat ik hier moest wezen.

De Quattro zit momenteel op 225PK standaard vermogen. Aankomende twee maanden ga ik lekker wat cruisen met de auto en daarna wordt bij bij dezelfde specialist gechipt naar 265PK en 370+ NM koppel.. Deze service zat bij de prijsafspraak in.

Hoe rijdt de auto? Geweldig!
De ervaring met de vierwiel aandrijving is werkelijk fenomenaal en de auto is in alle versnellingen fel en levendig. accelereren vereist geen terugschakelen maar gewoon gas geven en in luttele tellen kom je aan bij de toerenbegrenzer.. Heerlijk!

Natuurlijk heb ik ook wat (kleine) plannen. Zo zijn de velgen niet na mijn smaak. Ook de rijhoogte mag wat lager en de koplampen moeten even goed gepolijst worden. drie kleine putjes moeten weggetoverd worden en ik wil de auto upgraden naar facelift spec, dus de 2003 grilletjes in de neus..

Verder? GENIETEN!

PW-performance

Mooie audi Jeroen. Mooie uitvoering. Heel veel plezier met de TT.  8)
www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

thieme

Ze ziet er goed uit!
Echt gave bak en de plannen zijn zeker niet mis.
Nu je hier zo in rijdt wordt een micra dan niet erg langzaam? ^^
In ieder geval heel veel rijplezier!

Jeroen330

Citaat van: thieme op 18 mei 2014, 19:57:08
Ze ziet er goed uit!
Echt gave bak en de plannen zijn zeker niet mis.
Nu je hier zo in rijdt wordt een micra dan niet erg langzaam? ^^
In ieder geval heel veel rijplezier!

Het is gewoon niet een vergelijking die je moet willen maken..
Natuurlijk wordt een Micra erg langzaam, is een Micra minder comfortabel en is de Audi een heel ander segment auto...

Aan de andere kant: De Micra is goedkoop in alles... rijden, onderhoud, noem maar op.. Rij ik 300KM met de Micra dan kost mij dat een kleine 20 euro.. pak ik de audi dan kost dat makkelijk meer dan 50 euro (zonder dat ik dan echt doorrij).. Audi rijden is Audi prijzen hahaha

Maar je krijgt er wel een hoop voor terug

Conodihno

Veel veilige km met deze toch wel mooie bak!

Riesh

Ik had hem natuurlijk al op foto gezien, maar het blijft een geweldig mooie auto.

is Lin het er ook nog steeds mee eens ?
Micra Addict

Marnik


Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

thieme

Citaat van: Jeroen330 op 18 mei 2014, 20:01:13
Het is gewoon niet een vergelijking die je moet willen maken..
Natuurlijk wordt een Micra erg langzaam, is een Micra minder comfortabel en is de Audi een heel ander segment auto...

Aan de andere kant: De Micra is goedkoop in alles... rijden, onderhoud, noem maar op.. Rij ik 300KM met de Micra dan kost mij dat een kleine 20 euro.. pak ik de audi dan kost dat makkelijk meer dan 50 euro (zonder dat ik dan echt doorrij).. Audi rijden is Audi prijzen hahaha

Maar je krijgt er wel een hoop voor terug
Dat is wel een flink verschil, scheelt natuurlijk wel dat je micra op LPG rijdt.
Is dus meer een zondagse auto ;)

Psydan

Gefeliciteerd Jeroen! Wat voor velgen ga je voor kijken?
Do not underestimate what you will never understand.

Leo

Citaat van: Psydan op 18 mei 2014, 21:16:40
Gefeliciteerd Jeroen! Wat voor velgen ga je voor kijken?

BBS :P
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Psydan

Citaat van: xleonl op 18 mei 2014, 21:23:20
Citaat van: Psydan op 18 mei 2014, 21:16:40
Gefeliciteerd Jeroen! Wat voor velgen ga je voor kijken?

BBS :P

BBS Le mans zou ik zeggen :)
Do not underestimate what you will never understand.

thieme

#12
Jeroen kennende zal het in ieder geval iets unieks zijn dus ik ben benieuwd

Milo

Mooie bak Jeroen, heb het altijd al bijzondere auto's gevonden!
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Jeroen330

Citaat van: Riesh op 18 mei 2014, 20:04:12
Ik had hem natuurlijk al op foto gezien, maar het blijft een geweldig mooie auto.

is Lin het er ook nog steeds mee eens ?

Lin wil niet anders dan dit Riesh... Als een kind zo blij is ze

Citaat van: Psydan op 18 mei 2014, 21:24:58
Citaat van: xleonl op 18 mei 2014, 21:23:20
Citaat van: Psydan op 18 mei 2014, 21:16:40
Gefeliciteerd Jeroen! Wat voor velgen ga je voor kijken?

BBS :P

BBS Le mans zou ik zeggen :)

Jongens, jongens, jongens... Het is geen GOLF... BBS vind ik veelal velgen voor petjeswagens.. daarnaast veel te gesloten waardoor je de remmen niet ziet.. zonde
Wat velgen betreft blijf ik in het segment van Audi want zij hebben keuze zat..
Bijvoorbeeld Antraciet TT RS Rotor velgen?



In combi met dikke remmen en subtiele verlaging een van de mooiste combinaties..

Of S8 velgen..



Ook dik...


De enige mooie BBS wielen zijn de CH velgen, maar nog zijn deze na mijn mening niet de mooiste wielen die je onder een TT kan zetten