mijn eerste auto. een micra k10 uit 1990

Gestart door ragnartje, 20 mei 2014, 11:01:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ragnartje

hallo beste leden. zie hier mijn trotse bezit. een met een 1300cc uit een k11 uitgevoerde k10 uit 1990

Bunny


.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Leo

Meer fotos graag,
vooral van onder de motorkap :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

ragnartje

haha. zodra ik vanmiddag thuiskom zal ik even een fototje knippen! heb hem overgenomen van mijn stiefpa. en hij heeft het blok er in gelepeld. hij heeft er al 180 mee gereden. ik ben nog maar 17 dus doe het rustig aan :P

Milo

Ahh wat een kleur, heb er zelf ook zo een gehad ;D
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Psydan

Do not underestimate what you will never understand.

MartinAir

Mooi man! Blijft ook wel het beste kleurtje voor een K10 naar mijn mening. Veel plezier ermee!
Monsterlijk aanwezig (A)
Wanneer het goedschiks niet wil lukken, dan maar nog een keertje.

ragnartje

danku heren ik ben er ook heel wijs mee! het is inderdaad een leuk kleurtje alhoewel het roestmonstertje ook al aardig bezig is de auto op te eten. zal ik ook fotos van posten vanmiddag. maar deze zomer gaat de auto op de brug en lassen we alles weer netjes dicht met plaatjes staal, ik heb nog een potje verf bij de auto dus ik zet alles zo weer in de verf en dan ziet het er weer strak uit. alle goede dingen komen langzaam toch? ik weet niet wat een normale k10 gebruikt maar met deze red ik 1 op 18. een snel en zuinig monstertje it is!

Leo

dat is erg netjes voor een k11 motor, het scheelt natuurlijk dat een k10 100 kg lichter is en op smallere banden staan dan een k11 :)

kun je misschien wat meer vertellen over de ombouw we weten dat het kan via de micra's uit de UK maar er staat nergens hoe het nou eigenlijk moet.
lag in deze K10 eerst een 1.2 met een 5 vbak ?
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Riesh

welkom.

ik ben ook heel erg benieuwd naar hoe de ombouw gedaan is.
Is naar mijn mening ook het beste blok voor in een k10: meer vermogen zonder al teveel extra gewicht. Het 1.3 blok is ook nog eens vrij eenvoudig richting de 100 pk te krijgen...
Micra Addict

ragnartje

ja hiervoor lag er een 1.2 met 5 bak in. maar ik zal eens even met mijn stiefpa in contact gaan die de ombouw gedaan heeft. en in 100 pk ben ik wel geinterreseert. hoeveel pk heeft zo.n blokje standaard?

Riesh

standaard 75 pk.
Met een spaghettispruitstuk kan je al 10 tot 15 pk winst boeken.
Dan is er nog:
-grotere gasklep (throttlebody)  van een 1.5 , ook wel ga15 throttlebody genoemd
-goede coldair intake
- snelle nokkenassen
- zwaardere injectoren van een 1.6

dan heb je echt een gifkikker op wielen, nokkenassen is wel prijzig
Micra Addict

thieme


ragnartje





dat is het 1300cc 16 kleppertje. en zo staat ie er nu bij:



O0  :D


MaStErTuNeR Q

ik ben bang dat dat een origineel k10 blok is ???