mijn eerste auto. een micra k10 uit 1990

Gestart door ragnartje, 20 mei 2014, 11:01:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Riesh

ik wil niet lullig doen maar dat is geen 1300

[edit]
MTQ was me net voor, dit is gewoon een 1200 hoor
Micra Addict

thieme

Ja dat ziet er gewoon uit als een k10 blokje het zal dan wel een 1.2 zijn

Milo

Ziet er goed uit hoor, al vind ik persoonlijk die lampen op de grill helemaal nix.
En is idd een origineel K10 blokje, denk (ook) een 1.2
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

ragnartje

als dat zo is dan hebben ze m,n stiefpa bij de poot gehad. en was mijn gevoel toch wel waar. had niet echt het idee dat het harder trok als die 1200...

MaStErTuNeR Q

Citaat van: ragnartje op 20 mei 2014, 20:11:54
als dat zo is dan hebben ze m,n stiefpa bij de poot gehad. en was mijn gevoel toch wel waar. had niet echt het idee dat het harder trok als die 1200...

geloof mij maar dat het waar is !

foto bewijs .



Dit is hoe een k11 blok er uit moet zien .

Roadrunner

Welkom hier. Mooie k10. Wat voor motor er ook in ligt :P
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

ragnartje

hallo roadrunner dankjewel. hmmmmm dan moet ik binnenkort toch maar eens even een 1300cc van een charade regelen... past dat jongens? of past een 1600cc van een applause ook? :D

MaStErTuNeR Q

Citaat van: ragnartje op 20 mei 2014, 20:28:25
hallo roadrunner dankjewel. hmmmmm dan moet ik binnenkort toch maar eens even een 1300cc van een charade regelen... past dat jongens? of past een 1600cc van een applause ook? :D

nu ga je gekke dingen zeggen haha .

denk dat je dit blokje lekker moet houden en er een paar cbr 600 cc carbs op moet monteren :D

thieme

Wij kennen alleen Nissan :P
Nee grapje natuurlijk maar naar mijn weten heeft nog niemand dat echt geprobeerd
Nissan CG13 GA16 en SR20 motoren wel maar het probleem is gewoon dat de meeste motoren zoveel zwaarder zijn dan het standaard blok dat de wegligging er hard van achteruit gaat.

ragnartje

hoe bedoel je dat Thieme? gaat ie dan aan de glij met het kontje?

Leo

ha dat is idd een 1.2 :P

voor een k10 ombouw pak je een k11 1.3 blok omdat dit op je versnellingsbak past
je hoeft je assen e.d. niet aan te passen :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Roadrunner

Citaat van: ragnartje op 20 mei 2014, 20:40:49
hoe bedoel je dat Thieme? gaat ie dan aan de glij met het kontje?

Onderstuur is dan je vriend :)
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

thieme

Citaat van: Roadrunner op 20 mei 2014, 20:45:31
Citaat van: ragnartje op 20 mei 2014, 20:40:49
hoe bedoel je dat Thieme? gaat ie dan aan de glij met het kontje?

Onderstuur is dan je vriend :)
Dat dus

ragnartje

ah okee. iemand enig idee hoe het is om met een k10 een lange rit te maken? (2000km heen. en dezelfde afstand terug)? wil in twee dagen heen en twee dagen terug. en wel naar zuid servie. heb daar vrienden en daar blijf ik dan een week of twee a drie. en als jullie zeggen gewoon doen,moet er dan ook een ritverslag komen? :P (A)

thieme

Raad je aan om dan te kijken naar Super S stoelen al zullen die voor de k10 onderhand zeldzaam worden. En als je het doet zeker ritverslag met veel foto's :D