The Red Flash

Gestart door thieme, 29 mei 2014, 13:33:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thieme

Heb liever een unieke bak die rijdt :P
Al "rijdt" ie nu wel maar teveel rijden met losse homokineten lijkt me niet verstandig ;)

Conodihno

En na de winter bundelen we de krachten en roepen de poets goden op, help Thieme de zomer door met glimmende vehicle!

thieme

Ik denk dat de grootste reden is dat ik niet zelf poets de wegen zijn waar ik meestal over rij. Meeste wegen naar mijn werk zijn van die smalle wegen waar je een stukje in de berm moet als je een tegenligger hebt. Is het nat dan zit meteen de hele zijkant van je auto onder.
Zal jullie niet tegenhouden als jullie hier allemaal enthousiast voor de deur staan om mijn auto te poetsen maar ik zeg het maar even. Ook al zou ik mijn best doen de auto blijft toch niet lang schoon. Daarom steek ik er dus ook wat minder moeite in om hem schoon te houden en is een wasstraat eens in de zoveel tijd zat voor mij.

Conodihno

Je deur is alleen wel ver weg zeg haha :)

Leo

#184
Atp is uit duitsland
Is idd goedkoop

En een goed gepoetste auto blijft langer schoon :P

We maken er tzt wel een kleine poets meeting van :D
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

thieme

Vandaag nieuwe borgringetjes en vet gehaald. Hoop dat ik het morgen voor eens en altijd gemaakt krijg anders wordt ik gek :o
Heb niet eens een volle tank leeg gereden sinds ik de auto heb .... :( en fietsen met dit weer is wel te doen maar niet mijn hobby.

thieme

Auto gister gemaakt lijkt dit keer wel te houden *zucht van verlichting*
Vandaag voorkant uitlijnen en winterwielen erop en dan even kijken wanneer ik tijd heb om de rest van de spullen van de groene over te zetten. Heb met kerst en nieuwjaar nog een paar dagen vrij en hoop dan de rode goed naar mijn zin te hebben en al een begin te maken aan het uit elkaar halen van de groene.

Leo

Dat is mooi. Als je hulp nodig hebt geef je maar een seintje maken we er een mini klus meet van :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

thieme

Lang lang geleden sind de laatste update :o
Ben mijn topic echt een beetje aan het verwaarlozen :(
Anyways uitlaat zit er nu al een tijdje onder auto rijdt er ontzettend veel beter op. Zelfs na reset van de selflearn ruikt hij nog redelijk naar benzine en met een verbruik van 1 op 10 vraag ik me af of ik hem toch maar een keer moet laten finetunen.
Vandaag naar Chris en Bas geweest die hebben bij mijn auto de voorbalk vervangen en we hebben aan de bestuurderskant de kuipstoel geplaatst. Past allemaal maar net en was iets bewerkelijker dan we allebei hadden gedacht. De tweede kuipstoel moet dus nog een keer.

Geloof dat Bas een paar foto's heeft gemaakt van de balk verwisselen dus ik hoop dat hij die hier neer zet en ik zal proberen morgen een duidelijke foto van de kuipstoel te maken.

Leo

Goes bezig heren :)
Hoe vind je de stoelen zitten ?

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

thieme

Zit erg lekker. Vond op de terugweg ook dat het meteen een hele andere ervaring gaf met rijden

Beske

Citaat van: thieme op 31 januari 2015, 19:01:32

Geloof dat Bas een paar foto's heeft gemaakt van de balk verwisselen dus ik hoop dat hij die hier neer zet

Alstublieft  :)

Thieme zijn front was nog niet zo heel erg er aan toe. Daarom hebben we besloten om zoveel mogelijk origineel staal te laten zitten en alleen de onderste balk te vervangen. De oplettende kijker ziet dat we nog wat extra werk hebben gehad, bij de 1.6 opbouw hebben we de radiator namelijk in de frontbalk gemonteerd. De gaten daarvoor moesten nu ook weer in de nieuwe balk komen. 



Na het lassen hebben we de stukken kaal staal voorzien van een laagje verf, vanwege de kou hadden we de kachel en verfföhn nodig om het een beetje te laten drogen.



Daarna hebben we het afgewerkt met strijkkit, dat zorgt dat er niks van vocht tussen de verschillende plaatwerkdelen in kan komen. Het ziet er nu niet zo mooi uit, maar er kwam daarna nog een laagje Tectyl bitumen undercoating overheen en dan zie je er weinig meer van.



Naast de bitumen undercoating aan de buitenkant van de balk hebben we het hele front voorzien Tectyl ML. Dit spuit je met een slangetje aan de binnenkant van de balk, zodat deze ook niet meer van binnenuit kan roesten. Ook de twee kokerbalken hebben we hier nog even mee behandeld, we waren nu toch bezig  :)


Van de stoel heb ik geen foto's gemaakt.

ReSp4wN

Oja ik moet ook nog zo een front doen  ;D

Mijn 2.0 rijdt ook 1 op 10, gezien jou 1.6 nogal verbouwt is lijkt het mij vrij aannemelijk dat het verbruik hoog ligt.. weet niet hoe de rest daar over denkt. (Ik heb niet echt een heel erge benzine lucht)

thieme

Bedankt Bas!

@Respawn ik heb dus wel een redelijke bezinelucht maar heb ook al weer een jaar of anderhalf een wideband lambda in de kast liggen dus misschien moet ik die maar uit de kast halen en gaan gebruiken om te zien of ik heb nog echt moet laten mappen of niet

thieme

Kleine update: gister auto laten pre keuren dee het eigenlijk alleen voor de CO maakt me verder niet zo'n zorgen maar hoe fout kon ik zijn

handrem rechts werkt niet (kabel bijstellen)
ruitensproeier werkt niet (dit wist ik)
CO stationair niet goed (0.7 i.pv. 0.35 had ik ook wel verwacht; standaard kat eronder en auto flink warm rijden met reiniginghsmiddel in de tank)
2 x knipper voor wit
2 x koplamp afstellen
Olie lekkage stuurhuis (onbekrachtigd stuurhuis monteren)
Remschijf achter teveel roest (vervangen)
remleiding LA "rot"
laswerk aan dorpels niet voldoende
Spiraalveer L&R achter allebei kapot (vervangen)
Stuurhuishoes RV stuk (vervangen)
Remslang LV zit los (vastmaken)
remleidng LV schoonmaken

Moet de rest zelf nog beoordelen want ik mocht zelf niet mee kijken ...
officieel is de auto tot en met maandag gekeurd dus ben er zelf lekker laat mee.