The Red Flash

Gestart door thieme, 29 mei 2014, 13:33:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thieme

Broertje belde me vanmiddag op dat hij een soundboard had gezien bij de sloop in Venlo. Ik blijf gevraagd wat ze ervoor moesten hebben, 10 euro ik dacht woehoe, maar nu is dit een ander model. Het heeft niet van die mooie roostertjes maar er zitten vierkante speakerverhogingen op gemonteerd. Op die dingen staat wel Nissan op maar ik heb het eigenlijk nog nooit zo gezien.

Voor 10 euro hoor je mij niet klagen vond het alleen apart.

PW-performance

Dat zijn speakers die je in het begin bij nissan kon kopen en laten inbouwen.
Zo had je ook wel radio's met met het merk van de auto erop.
www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

Beske

Ik zal je topic weer even updaten Thieme  :)

De afgelopen maanden was het erg rustig rond dit project, we waren eigenlijk net op een punt aangekomen dat we er in ons eentje niets meer aan konden doen en Chris en ik er met ons tweeën aan moesten werken. Maar dat viel dus midden in de zomervakantie, en precies toen ik terug kwam van mijn vakantie vertrok Chris  ::)

Maar goed, we zijn beide weer in het land dus tijd om even goed gas te geven!
Chris had heel wat werk gehad met de kabelboom, maar die zit nu helemaal in elkaar.

Dus toen hebben we het blok er maar eens ingehangen.



De steun aan de versnellingsbak-kant en de kantelsteun onder het schutbord passen gewoon bij een 1.6 ombouw, dus die hebben we vast gezet. Vervolgens hebben we met wat hout en een krik onder de rand van het carter het blok er recht in gepositioneerd.



De kantelsteun aan de voorkant past qua positie ook mooi, alleen is deze steun op het blok een stuk breder dan op de micra, dus daar moet een opvulbusje voor komen.

De steun aan de passagierskant is maatwerk, maar we hebben al een aardig idee over hoe we dat op gaan lossen  :)

Om het blok erin te krijgen hebben we ook de waterpomp verwijderd.



Nu hebben we opgemeten hoeveel ruimte de waterpomp nog nodig heeft en hoeveel er dus uit de chassisbalk geslepen en ingeboxt moet worden.

Ook zorgt de inlaat die op dit blok zit nog voor een tweetal probleempjes die er met een normale inlaat niet zouden zijn. Allereerst moet de opstaande rand op het schutbord nog wat plaats maken.



En moet de kachelradiator aangepast worden zodat we hier nog een koelslang tussendoor krijgen



Ook zijn we nog aan het puzzelen met de radiator, maar toen we daar aan begonnen was mijn telefoon al leeg, dus die foto's houden jullie nog tegoed  O0

thieme

Haha kijk Chris had me al een paar foto's gedaan via Whatsapp maar dit is het betere werk.
Ziet er goed uit! Hoop dat jij ook een goeie vakantie hebt gehad Bas.

Jeroen330

Ziet er leuk uit jongens!

Lekker gedoe ook met die inlaat en de kachelradiator..
Direct een bocht op zetten een optie?

ReSp4wN

Hetgene van de kachel wat door het schutbord richting motorruimte gaat (die pijpjes) kun je losdraaien op de kachelunit en dan kwart slag draaien, dan is  er wat meer speelruimte, alleen wat meer slangen enzo nodig

Beske

Mijn vakantie was top Thieme, we kunnen er weer even tegenaan!

Citaat van: ReSp4wN op 16 september 2014, 10:06:25
Hetgene van de kachel wat door het schutbord richting motorruimte gaat (die pijpjes) kun je losdraaien op de kachelunit en dan kwart slag draaien, dan is  er wat meer speelruimte, alleen wat meer slangen enzo nodig

Dat was inderdaad het plan, maar dat doen we pas als het blok er weer uit is.

Beske

Na het opmeten van de ruimte die de waterpomp nodig heeft zijn we aan het slijpen gegaan en hebben we daarna het blok met gemonteerde waterpomp in de auto gehangen.



Na de laatste hoekjes afgetekend te hebben om ruimte te maken voor de multiriem kon het blok er weer uit om daarna de chassisbalk af te maken. Ook aan de schutbordzijde moet nog wat plek gemaakt worden, bij het opstaande randje gaat het nu goed, maar de bult eronder zit nog in de weg.



Van een mooi stukje staal hebben we daarna de plaatjes voor het opvullen van de chassisbalk gemaakt en erin gelast. Het gaatje hieronder zat al in de originele chassisbalk en blijft ook mooi zitten om straks de binnenkant van het laswerk door af te kunnen werken met Tectyl ML.



En dicht! Met heel wat passen, meten en buigen hadden we aan twee plaatjes genoeg om de balk dicht te krijgen.



Helaas was daarna de gasfles van het lasapparaat leeg en dat bleek een Duitse fles te zijn en die is hier in de buurt nergens te vullen. Om niet teveel vertraging op te lopen hadden we de verstevigingsplaatjes al helemaal klaar om de motorsteun af te maken, en toen de overburen ook aan het klussen waren in hun schuur hebben we even van de gelegenheid gebruikt gemaakt om hun lasapparaat te lenen en alles af te maken.



Ook aan de onderkant is alles helemaal dicht gemaakt, die gaat nergens meer heen hoor  O0  En als oldtimerliefhebber heb ik een hekel aan roest, dus zorg ik dat alles waar we klaar mee zijn meteen in de primer of in de tectyl gaat.


ReSp4wN


PW-performance

Al weer hel wat stappen verder zie ik. Maar komt er geen stuurbekrachtiging meer op? Dit omdat ik veel meer weg moest halen voor de pomp.
Wel leuk zo 2 van die projecten.... ;D
www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

Beske

Klopt, stuurbekrachtiging gaat eraf.  ;)


thieme

Mooi dat jullie toch nog wat hebben kunnen regelen met lasgas en bedankt weer voor de update Bas. Ziet er goed uit!

Wat ik trouwens ook nog van Chris had begrepen is dat de thermospacers die de vorige eigenaar tussen de motor en inlaatspruitstuk had het veld hebben moeten ruimen. Is toch erg krap met die inlaat.

Beske

Klopt, maar daar heb ik dan weer geen foto's van.
Het scheelt bijna een centimeter ruimte tussen spruitstuk en schutbord nu ze eruit zijn, en die is erg welkom!

Het is inderdaad erg krap met deze inlaat, met een "normale" 1.6 heb je hier geen last van. Maar goed, we krijgen het wel passend  ;D

Beske

Zaterdag het dashboard verwijderd om plek te maken bij je schutbord.

1:


2:



3:



4:



En 5:



Daarna hebben we je micra voorzien van een nieuw benzinefilter en er een nieuwe multiriem op gezet. Toen kon het blok er weer in en zijn we aan de downpipe van de uitlaat begonnen. Bij het schutbord was nu ook voldoende ruimte vrij, maar over de ruimte die de multiriem heeft zijn we nog niet helemaal tevreden, dus dat lossen we nog even op  :) Ook gaan we aan je inlaat beginnen, want daar moet ook nog even gepuzzeld worden aangezien er op de standaard cold air intake locatie (achter de accu) een ABS unit zit   ::)

thieme

Zomaar gaten maken in mijn auto huh :P
Goed bezig