The Red Flash

Gestart door thieme, 29 mei 2014, 13:33:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Milo

Ai, dat lijkt me erg klote thieme. Ik zou zeggen doe rustig aan, maar dat zit wel snor denk ik.
Succes en sterkte ermee!
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Leo

als je nog n handje hulp nodig hebt kun je mij ook appen he, kom ik wel ff langs :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

thieme

EINDELIJK APK
Wat een gedoe zeg heb wel een beetje geluk gehad auto kwam niet door de CO meting en gaf veel teveel lawaai en toen zei de APK keurmeester dan haal je de katalysator eraf deze auto hoeft geen kat te hebben en zet je een standaard uitlaat eronder. Veel regelwerk en een beetje geklus met nog wat tegenslagen later is het dan toch eindelijk gelukt. Kwam er achter dat ik officieel wel een kat eronder moet hebben omdat er E2 op me kenteken staat maarja :x
Nu heb ik gelukkig een heel jaar om wat geld te sparen en alles fatsoenlijk te maken.

Dat geld sparen is wel weer even nodig want al mijn gereedschap is vorige week gejat. Dus als iemand wat Seneca gereedschap en/of een Hitachi moeraanzetter aangeboden krijgt laat mij even weten aub. Grapje heeft me totaal 1200 euro gekost en kan niks vergoed krijgen.

Dino

Nu pas de apk  :P
En wat een lijers zeg zal er naar uitkijken!

Conodihno

Gefeli met de apk, gecondoleerd met het verlies van je tools....

Jeroen330

Damn... gereedschap gestolen? Ingebroken ofzo? Zwaar klote zeg!

Wel gefeliciteerd met de apk!

RubinvdLinde

Dat is wel echt heel zuur..

Leo

Gefeliciteerd met de apk. Maar als andere er met je spullen vandoor gaan dan is dat wel heel erg balen zeg :(
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

thieme

Citaat van: Jeroen330 op 28 oktober 2015, 17:06:00
Damn... gereedschap gestolen? Ingebroken ofzo? Zwaar klote zeg!
Yup ik mocht op mijn werk de schuur gebruiken om aan mijn auto te sleutelen dus ik had al mijn gereedschap daar neer gezet en daar hebben ze dus ingebroken. Allebei mijn werkgevers hebben al een paar keer gezegd van het staat daar op eigen risico. Hun hebben daar normaal niks duurs liggen. Ze hebben de verzekering daarom ook vanaf 15000 euro gezet voornamelijk voor de loader die daar staat.
Dikke pech hebben dus en weer extra uitgaves die ik niet kan gebruiken.

Net natuurlijk ook weer een stukje gereden en ik kan echt niet meer zeggen dat de auto als geheel het geld waard is/was maar wat voelt dat toch goed om weer te kunnen rijden.
Morgen auto laten uitlijnen dan over 2 weken nieuwe achterbanden erop (was het enigste adviespunt) dan volgend jaar hopelijk fatsoenlijke stille uitlaat eronder en dan eindelijk eens fatsoenlijk laten afstellen. Hoop dat met afstellen de CO omlaag gebracht kan worden want ik moet ook nog steeds een keer naar de RDW :x

Leo

2.25 inch free flow geeft nogal een hoop herrie

Je kunt ook nog een sport cat nemen dan is de uitlaat stiller en gaat het co ook omlaag
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

thieme

#220
de bedoeling is ook dat er weer een kat onderkomt maar de sportkat die ik nu heb is waarschijnlijk alweer grotendeels verkloot door teveel benzine. En de spiksplinternieuwe standaard kat die ik had gekocht voor dit doel hebben ze meegenomen.
Uitlaat wordt aangepast met een tussendemper of twisterstuk en dan een aftermarket low sound of shottendemper. Toch weer een les voor de dat goedkoop duurkoop kan zijn. Had beter meteen bij een wat duurder meer professioneel bedrijf kunnen gaan die ook daadwerkelijk dempers op voorraad hebben zodat je kan luisteren wat ie doet op de auto.

Jeroen330

Ik zou een 400 cellen sportcat nemen in de diameter van je uitlaat.. geen gezeur meer en betere flow dan een oem kat

thieme

Citaat van: Jeroen330 op 28 oktober 2015, 19:13:08
Ik zou een 400 cellen sportcat nemen in de diameter van je uitlaat.. geen gezeur meer en betere flow dan een oem kat
Iedereen zegt toch altijd dat de standaard kat onder de micra echt een ontzettend goeie flow heeft?
maarja kwa prijs zal het elkaar niet veel ontlopen dus waarschijnlijk doe ik dat ook.

Leo

De 2e kat flowt een stuk beter dan de eerste :)

Die 2e kat is gebruikt bij veel nissans en is niet specifiek voor de micra.

Een 400 cells sportkat is wel degelijk duurder dan een gewone kat
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Kwarkieboy

Maar werkt een sport kat niet beter dan de gewone kat ?
Die van mij had vorig jaar best moeite om door de CO2 meting te komen. Moest flink gassen om hem goed te krijgen.
K11 '95
K11 Aztek '00