The Red Flash

Gestart door thieme, 29 mei 2014, 13:33:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Leo

Citaat van: Kwarkieboy op 29 oktober 2015, 13:19:07
Maar werkt een sport kat niet beter dan de gewone kat ?

Die van mij had vorig jaar best moeite om door de CO2 meting te komen. Moest flink gassen om hem goed te krijgen.

Een sportkat is meer open dan een gewone kat, betere doorstroom (flow) zorgt voor meer vermogen.

let wel op dat thieme een unieke hoge compressie motor heeft, wat lukt met een 1.3 bij de apk geld niet direct voor zijn 1.6 :(

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Jeroen330

Als je nistune in je ecu plaatst dan is CO een eitje..

Het kan je ook nog eens meer PK opleveren..
Ik zeg: win/win..

Kwarkieboy


Citaat van: Leo op 29 oktober 2015, 14:46:50
Citaat van: Kwarkieboy op 29 oktober 2015, 13:19:07
Maar werkt een sport kat niet beter dan de gewone kat ?

Die van mij had vorig jaar best moeite om door de CO2 meting te komen. Moest flink gassen om hem goed te krijgen.

Een sportkat is meer open dan een gewone kat, betere doorstroom (flow) zorgt voor meer vermogen.

let wel op dat thieme een unieke hoge compressie motor heeft, wat lukt met een 1.3 bij de apk geld niet direct voor zijn 1.6 :(

Dat wist ik dat hij z'n motor heeft.
Ik dacht juist dat een sport kat beter was dan de standaard. Niet alleen kwa flow maar met de CO2. Als die van mij er al moeite mee heeft red hij het niet met de standaard kat.
K11 '95
K11 Aztek '00

MaStErTuNeR Q

Hier in het westerlijk gedeelte van vluchtelingenland rijd een mark2 met 1jz.
Met gewone kat geen goede co,  met sport kat makkelijk.

Riesh

Kwarkie: CO2 is iets anders dan CO  ;)
Micra Addict

Kwarkieboy


Citaat van: Riesh op 29 oktober 2015, 21:46:36
Kwarkie: CO2 is iets anders dan CO  ;)

Ik dacht dat het CO2 was :D
Maar jullie begrijpen wat ik bedoel xd
K11 '95
K11 Aztek '00

thieme

Nistune zit er in maar ik ben er nooit aan toe gekomen deze weer fatsoenlijk af te laten stellen dus daar zal het euvel ook liggen.

thieme

het zit me de laatste tijd niet mee heb ik de micra eindelijk door de APK knalt mijn koppakking eruit.
Had al iets langer het vermoeden dat die een klein beetje stuk was maar hij heeft nu iets meer de geest gegeven.
Ga het dit weekend proberen te maken. Al 2 keer gedaan voor de cg13 maar reken er niet op dat alles van een leien dankje gaat :s

Kwarkieboy

Dat is niet zo mooi !
Kun je er geen stalen koppakking tussen doen ?
K11 '95
K11 Aztek '00

thieme

Niet zo te krijgen voor ga16 helaas

thieme

Wat ben ik toch laks met het updaten hier ...
Koppakking is al tijden gemaakt eigenlijk in een weekendje gedaan met natuurlijk een paar kleine tegenslagen.
Niet aan gedacht dat de radiatorslang onder niet het laagste/beste punt was om koelvloeistof af te tappen dus toen de kop los kwam sijpelde er nog overal koelvloeistof langs. Veel poetswerk om die rommel een beetje weg te halen.
Het terug zetten ging iets te gehaast en geen rekening mee gehouden dat het gleufje in de nokkenas voor de ontsteking offcentre stond dus ook een nieuwe ontsteking moeten regelen.

Met die nieuwe ontsteking dacht ik zal de auto maar eens fatsoenlijk afstellen want hij liep toch niet helemaal goed al kon nergens de vinger op leggen. Ik weet niet wat er aan de hand is maar het lijkt erop dat ze de auto met een verkeerde basistiming af hebben gesteld in de CPU.
Moest de ontsteking zoveel draaien om op de 20 graden te komen die de sr20 ECU als timingpunt heeft te komen. Lijk nu ook wat power te missen moet ik dus binnenkort maar even naar kijken maar ben bang hem zo teveel te verzetten zonder klopsensor.

Nu heb ik het volgende probleem ofja daar heb ik ook al een tijdje last van maar het lijkt erger te worden. Ik heb ontzettend veel carterdruk in de motor en bij rijden tussen de 3-4000 toeren is het niet heel merkbaar maar als je lange tijd op 5000 toeren of hoger rijdt (tanken in Duitsland lekker 180 rijden) dan blaast de motor er ontzettend veel olie uit via de carterontluchting. Nu heb ik er een catchtank op maar door condensvorming kan ik alles wat daar in komt sowieso weggooien. Nu wil ik dus even gaan rondkijken hoeveel het me zou kosten om de zuigerringen te vervangen en waar ik dat het beste kan laten doen en of zoiets dan in een dag is te doen of niet.

Alle hulp en tips welkom en een fijne kerst iedereen

MaStErTuNeR Q

Zuigerveertjes is goed zelf te doen hoor. 
Goed op de volgorde Letten van monteren.
Klein beetje extra werk im vergelijking met een kopje liften

Leo

Hij gooit de olie echt uit blok ?

Kan er geen retourleiding naar het blok ?
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

thieme

#238
Citaat van: MaStErTuNeR Q op 25 december 2015, 15:19:09
Zuigerveertjes is goed zelf te doen hoor. 
Goed op de volgorde Letten van monteren.
Klein beetje extra werk im vergelijking met een kopje liften
Ik wil er het liefst zelf niet meer aan beginnen heb het wel een beetje gehad met klussen op dit moment. Heb nu in een week tijd ook 2 bezichtigingen in huurappartementen gehad dus als ik geluk heb moet ik ook een keer verhuizen :D
Maar zuigerveren vervangen is carter loshalen en alles via onder eruit of niet? En heb je niet ook vrij specialistisch gereedschap daarvoor nodig?

Citaat van: Leo op 25 december 2015, 15:45:35
Hij gooit de olie echt uit blok ?

Kan er geen retourleiding naar het blok ?
Via de carterontluchting komt er gewoon zoveel olienevel mee dat de hoeveelheid best wel ophoopt. +-15-20 km boven de 5000 toeren is ongeveer 150-200ml olie in de catchtank. Nu is het zo dat door de condens in de slang die naar mijn catchcan loopt alle olie daar zo slushy is dat ik die niet terug mijn blok in wil leiden.

Jeroen330

Citaat van: Leo op 25 december 2015, 15:45:35
Hij gooit de olie echt uit blok ?

Kan er geen retourleiding naar het blok ?

Retourleiding naar het blok?!?
De overdruk komt juist de motor uit, dan kun je dat toch niet terugleiden het blok in? Dan komt de overdruk wel ergens anders naar buiten.. geen handige tip..

Carterdruk is inderdaad een slechte afdichting van je zuigers in de cilinderwand.. hierdoor komt je compressie van boven de zuiger onder de zuiger.. betekent ook dat er brandstof mee kan komen en kan mengen met je olie. Tevens zorgt dit direct voor vermogensverlies (minder compressie in bdp)..
Zuigerveren wisselen kan, maar omdat deze motor nog niet lang geleden gebouwd is zou je moeten nagaan of je cilinders niet ovaal zijn geworden.. daardoor ontstaat ook snel een hoge carterdruk.

Ik denk dat het beste idee is van vooraf aan te starten..