Marks S12 Grand Prix

Gestart door sunny1600, 07 juli 2014, 15:23:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sunny1600

Wie alles wil zien kan even hier kijken
http://www.nissanclub.nl/oud/index.php?topic=36799.0
https://www.facebook.com/mark.silviagp
https://www.youtube.com/user/nissansunny1600/videos

Voor sommige zal dit een bekende auto zijn van op meetings.

In 2011 heb ik deze auto geimporteerd vanuit Duitsland. De auto stond te koop op mobile.de in het plaatsje Stützengrün.



Wat kernwoorden voor dit model:
S12 Grand Prix
FJ20e
Gotti velgen
Widebody

De auto is een speciale versie van de S12. Namelijk een Grand Prix editie die alleen in Duitsland en Zwitserland gemaakt is door Nissan. Er zijn er waarschijnlijk 700 van gemaakt in Duitsland  (met FJ20e) en 75 in Zwitserland (met CA18ET). Toen ik de auto kocht was die nog helemaal stock, maar omdat ik er ook graag een rondje mee op circuit rijd is er intussen eea aangepast.




In 2011 heb ik het blok kapot gereden. Er was een kvs slang gescheurd op de snelweg en daardoor was het blok te warm geworden. Kop gescheurd en nieuw blok laten opbouwen. Maar dat was verprutst zowel door het revisiebedrijf als degene die het ingebouwd heeft. Daarom besloten om in januari 2012 een andere FJ erin te swappen.



Circuits die ik heb gereden zijn de Nordschleife, Donington, Zandvoort en Castle Combe.


De motor is nog de standaard FJ20e. Er zijn wel plannen voor een turbo motor, een FJ20ET maar dat zit voorlopig even niet in het budget omdat ik er dan ook gelijk gesmede zuigers en drijfstangen wil gebruiken.

De S12 GP heeft ook in het blad youngtimer magazine gestaan in 2012.


Wat is er allemaal aangepast?
- Zeitronix ZT2 Datalogger
- Recaro stoelen
- Aangepaste vpb voor
- 50mm radiator n14 gtir met 2x 12 inch fans
- nieuwe siliconen koelvloeistof slangen
- BC racing schroefset
- S13 facelift remmen voorkant, maar ik heb hier al 4 pots S14 remmen liggen
- bodemplaat aangepast
- 2.5 inch rvs uitlaatlijn met nismo demper
- deepdish LTEC stuur
- setrab oliekoeler met mocal sandwichplate

Wat fotos










Circuit fotos

Nordschleife


Eerste keer op de ring met de S12. Volledig stock.



Donington Park




Castle Combe



Flink wat plaatjes. Maar het is ook een samenvatting van 3.5 jaar.
Nordschleife Addict

2009: 4 rondes
2010: 24 rondes
2011: 11 rondes
2012: 11 rondes
2013: 5 rondes
2014: nog geen. Nurmeet countdown

Tracks driven
Nordschleife - Donington - Zandvoort - Castle Combe

thom-micra

heb hem op wangan vs dumpd meet van dichtbij gezien, wat een prachtige wagen!
Hoorde wel dat je andere wielen eronder wou? Zou ik persoonlijk niet doen, deze mooie gotti's horen er gewoon bij!



Leo

dit is een pracht wagen die gebruikt word waar hij voor bedoelt is :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

thieme

Wow dat is wel een gave auto

VerlindenSLX

They say speed kills. But if you aren't speeding, you aren't living.

sunny1600

#5
Gisteren met Jano wat fotos van de S12 gemaakt.
Gisteren even wat fotos gemaakt.












En om de sleutels op te hangen.

Nordschleife Addict

2009: 4 rondes
2010: 24 rondes
2011: 11 rondes
2012: 11 rondes
2013: 5 rondes
2014: nog geen. Nurmeet countdown

Tracks driven
Nordschleife - Donington - Zandvoort - Castle Combe

Riesh

Blijft een mooi en zeldzaam apparaat
Micra Addict

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

sunny1600

Ik zag dat de laatste foto niet meer werkt.
Nordschleife Addict

2009: 4 rondes
2010: 24 rondes
2011: 11 rondes
2012: 11 rondes
2013: 5 rondes
2014: nog geen. Nurmeet countdown

Tracks driven
Nordschleife - Donington - Zandvoort - Castle Combe

Riesh

Facebook zeker ?
om de 2 of andere reden werken die links na een aantal dagen niet meer
Micra Addict

sunny1600

Ja klopt. Maar dat verschilt. Meestal blijven ze gewoon werken. Alleen nu dus niet. Geen idee waarom :$
Nordschleife Addict

2009: 4 rondes
2010: 24 rondes
2011: 11 rondes
2012: 11 rondes
2013: 5 rondes
2014: nog geen. Nurmeet countdown

Tracks driven
Nordschleife - Donington - Zandvoort - Castle Combe

sunny1600

Hier nog wat fotos van de uitlaatlijn. Moest ze toch opnieuw uploaden omdat fb het aan het verklooien was.

Na Japfest nog een leuk aandenken gekregen van een Engelse vriend van me.


Sticker geplakt voor de extra peekaa


En een mooie brief gekregen van onze Franse smurfen.
http://i440.photobucket.com/albums/qq129/sunny1600/10423624_288152984679269_1621232603_n.jpg

Er lag hier al een tijdje een Nismo freeflow einddemper (ooit van Luc geweest).  Dus de 27e naar Junior (http://www.jr-style.nl) geweest om de uitlaat te laten lassen.







Nieuw uitlaatsysteem was een beetje nodig :P


Stukje bumper en trekhaak moest eraf zodat de uitlaat niet laag hangt.



En het eindresultaat.





Voor en na

Stukje bumper rond de eindtip wordt nog aangepast.

En nog twee videoclips

http://youtu.be/PU3pHXp3wfE
http://youtu.be/fR7ud9la_iU


Binnenkort eens naar de RDW voor een decibel meting want ik denk dat het nu iets te luid is. Dus dan komt er nog een freeflow tussendemper tussen.
Momenteel is het vanaf het spruitstuk 2.5 inch en een nismo demper.
Nordschleife Addict

2009: 4 rondes
2010: 24 rondes
2011: 11 rondes
2012: 11 rondes
2013: 5 rondes
2014: nog geen. Nurmeet countdown

Tracks driven
Nordschleife - Donington - Zandvoort - Castle Combe

Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Taxloss

I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

sunny1600

Afgelopen vrijdag samen met Chris een compressietest gedaan.

We dachten al dat het blok in niet zo heel goede staat was. En we hadden gelijk.



De bougies lijken er wel goed uit te zien. Alleen is de bougie uit cilinder 1 een stuk minder zwart.

Binnenkort eens op de dyno om te kijken hoeveel pk die nog heeft.

Zaterdag een Simons demper ertussen laten bakken en een kleine restrictie zodat het geluid ook minder zou zijn. Stuk staal 2.25inch laten opkloppen naar 2.5 inch en dat na de demper ertussen laten lassen.
Voor het gevoel trekt de fj nu ook weer lekkerder door. Maar dat kan ook tussen de oren zitten.







Het uitlaatgeluid is een stuk beter gedempt.

http://youtu.be/41hOoYs_zuw

Hoe het was (zonder middendemper)
http://youtu.be/PU3pHXp3wfE

Alleen moet ik nu wel oppassen met drempels. Al een paar keer met de middendemper een drempel geraakt. Maar het kan niet echt hoger. En op de originele plek is er geen ruimte meer ivm de bodem aanpassing.  Even kijken hoe we dat kunnen oplossen.

Binnenkort nog even de S14 remmen eronder drukken en dan is het allemaal klaar voor de Nurmeet.
Nordschleife Addict

2009: 4 rondes
2010: 24 rondes
2011: 11 rondes
2012: 11 rondes
2013: 5 rondes
2014: nog geen. Nurmeet countdown

Tracks driven
Nordschleife - Donington - Zandvoort - Castle Combe