Mijn K10 Sail-2!

Gestart door Elline, 20 november 2014, 17:21:24

Vorige topic - Volgende topic

Elline

Ik zal jeroen maar es lief aankijken per pm ;-)

Elline

Nog een paar goede foto's bij daglicht

Leo

Dat ziet er al een stuk beter uit :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Milo

Ik zie geen foto's? :O
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Psydan

Ik ook niet. Op dropbox gezet en daarna van dropbox verwijderd?
Do not underestimate what you will never understand.

Taxloss

Ik zie ook geen foto's
I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

Kevertje-SYS

Alleen Leo ziet weer dingen (as usual) ;)

www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Elline

Ha bedankt Leo, ik denk dat Hermen(manlief) inderdaad de foto's even op dropbox had gezet en toen weer verwijderd.

Twee nieuwe vragen:
1) vorige week hebben we de 200.000 voorbij zien komen op de teller en toen vroeg ik mij af wat de gemiddelde levensduur is voor een K10? Ik weet dat het toerental niet altijd alles zegt maar het kan wel een indicatie zijn...

2) hoe weet je welke distributieriem/waterpomp/spanrol je moet hebben? als ik op zo'n onderdelensite mijn kenteken invoer zie ik nog steeds riemen van verschillende afmetingen/tanden staan. In het Haynes boek kon ik ook geen aanwijzingen vinden, is het iets met het type motor en hoe kun je hiervan de gegevens vinden?

Gisteren trouwens met vlag en wimpel door de APK-keuring gegaan, ik ben dan zo trots op mijn brikkie haha.

Leo

Gefeliciteerd met de apk. Das toch knap voor zn oud beestje

Km stand is niet altijd een indicatie voor levensduur. Beetje algemene regel is dat wanneer zn blok veel olie begint te verbruiken hij redelijk op is. Schat dat hij met goed onderhoud de 250 k wel moet kunnen halen

Op riemen e.d. staat vaak een nummer of aantal tandjes maar je moet de kap er dan even afhalen
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Psydan

Gefeliciteerd met de apk! Ik heb ook een K10 gehad die ook zo door de apk ging met steekproef. Echt om trots op te zijn haha
Do not underestimate what you will never understand.

Elline

ahh dat is inderdaad leuk! grappig he zulke emoties bij een auto :-)

Jeroen330

Zojuist is de K10 weer opgehaald bij Team 330!

Nieuwe distributie en grote beurt was het plan!

Autotje heeft zijn ouderdomskwaaltjes maar ik heb genoeg nieuwere auto's en zelfs K11's gehad die in een veel slechtere staat waren.. Kortom: hij kan nog zeker even mee!

Onder de auto direct drie olielekkages gevonden:
- Lek bij oliefilter
- Lek bij kleppendeksel
- Krukaskering bakzijde lekt (olie tussen blok en bak uit)

Lek bij filter en kleppendeksel gefixt! Krukaskering werd mij teveel als service  ;)
Overige lekkages allemaal opgelost...

Helaas liet de distributie set lang op zich wachten, maar vanmiddag kon ik uiteindelijk aan de slag

Schoonmaken van de motor, ook boven de carterpan aan distributiezijde een hoop smeer en olie weggehaald..:

Na verwijderen van de motorsteun, krukaspoulie en een hoop overige delen, de distributie:

Timing gezet, spanrol ontspannen en de distributieriem kon eraf
Direct de waterpomp meegepakt:

Nieuwe Distributieriem, waterpomp en spanrol.. alles op juiste kracht volgens WPH vastgezet

Toen alles in omgekeerde volgorde weer terug en beginnen met de grote beurt:

Ook de bougies even meegepakt..
Er zat ook geen ruitenwisservloeistof meer in de tank.. reden? tank lek bij de vloeistofpomp.. boel geprobeerd te fixen met goede dichting.. tot op heden houdt het!

Toen nog de reden voor het hogere verbruik gevonden: Brandstoflekkage....  :'(

Gefixt en wel..

Toen weer starten  8) 8)

Tot slot het stationair.. deze was vanaf aankoop al veel te hoog... Motor reageerde niet op de idle schroef.. toen maar de carburateur aangepakt en ik kwam een hoop shit bij een klepje van de automatische choke tegen.. deze schoongemaakt, choke gecontroleerd en iets bijgesteld en de motor reageerde weer op de idle schroef!!

Dus stationair weer strak gezet! Licht pruttelend vanwege de carburateur, maar schattig!  :D

Nu weer een tijdje lekker rijden Eline en Hermen!

Leo

top dat je dat allemaal hebt weten te fixen jeroen O0
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Jeroen330

Citaat van: Leo op 05 maart 2015, 20:53:25
top dat je dat allemaal hebt weten te fixen jeroen O0

K10 was nieuw terrein, maar eigenlijk lijkt alles wel op elkaar...
Stond vanmiddag ook nog te assisteren bij een distributie van een Slopel Astra, leek er exact op....