Martens micra k11 1.0 project(je)

Gestart door Smartie-JDM, 18 januari 2015, 00:16:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Conodihno


Smartie-JDM

Dankje

Ik heb ook nog een belangrijke vraag, ik moet nieuwe blokken en schijven hebben maar er zitten standaard on-geventileerde schijven op maar ik wil (als het past) geventileerde schijven.
geventileerde schijven zijn 18 mm dik, ongeventileerde zijn 12mm dik

mijn vraag is dus ook of een geventileerde schijf past op een klauw en remtang voor een ongeventileerde schijf?

Leo

ziet er goed uit, voor je banden zou ik kijken naar 195/45/15 en en andere panhard van piet.

gev. schijven passen niet in een massieve schijf remklauw :P

zoek remklauwen van een 100nx/sunny 1.6 met bijbehorende schijven en blokken.
de gev. schijven die je vind voor een micra zijn vaak voor de versie met abs e.d.
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Riesh

Idd wat Leo zegt, de geventileerde zijn van de ABS uitvoering.

ohwja, aanlopen achter kan je verminderen met instelbare panhard van PW, hiermee zet je de actreas weer in het midden na een extreme verlaging.

Wielen staan trouwens erg goed !
Micra Addict

Psydan

Do not underestimate what you will never understand.

Smartie-JDM

en als je dus sunny schijven blokken en klauwen hebt, da past het gewoon op een micra remzadel?
Heb ergens iets opgevangen dat er ringen tussen moeten. word dat dat geen gepruts?

ReSp4wN

Ik heb 100nx 2.0 gti remklauwen erop zitten daar moesten wel 2 ringen tussen het fusee en de remklauw zodat de schijf niet tegen de klauw aan loopt (ik had er eerst dus geen ringen tussenzitten nu wel).

Het is niets moeilijker dan de gewone remklauw erop zetten.

Weet niet zeker meer of het bij 1.6 klauwen ook zo is maar dat gaat iemand anders je zo vertellen denk   ::)

Leo

Bij 1.6 moet er ook een ringetje tussen.

1.6 kan vanaf 13"
2.0 vanaf 14" (is wel erg krap)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Luuukske

Ik denk dat je het aanlopen ook tegen kan gaan door je wielkasten uit je rollen.




Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Marco330

#55
Citaat van: ReSp4wN op 13 april 2015, 09:55:28
Ik heb 100nx 2.0 gti remklauwen erop zitten daar moesten wel 2 ringen tussen het fusee en de remklauw zodat de schijf niet tegen de klauw aan loopt (ik had er eerst dus geen ringen tussenzitten nu wel).

Het is niets moeilijker dan de gewone remklauw erop zetten.

Weet niet zeker meer of het bij 1.6 klauwen ook zo is maar dat gaat iemand anders je zo vertellen denk   ::)

Jij hebt 200sx remklauwen

Velgen staan vet!

Milo

Ziet er prima uit zo! Niets meer aan doen :)
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Taxloss

Ik vind het ook mooi staan inderdaad!
I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

Diana

oeee ,,dat ziet er wel gaaf uit zeg!
Be yourself because life's too short to be someone else.

Smartie-JDM

Dank jullie wel :)
Net onderdelen besteld
lucht en oliefilter, remschijven voor ( toch maar gewone 1.0 schijven), wiellager voor, setje remblokken en middendemperstuk van een 1.3 want een 1.0 heeft geen middendemper (middenpijp was lek). Wil graag een middendemper omdat ik straks  een middendemper ga gebruiken als einddemper, en één middendemper te weinig dempt. ;)
Hopelijk vind ik morgen nog tijd om mn koni schokdempers te monteren.
ben van plan volgende week zaterdag alles te monteren (grote beurt dus en apk klaar)