Hoofdmenu

K11

Gestart door Jeroen330, 10 maart 2015, 17:10:52

Vorige topic - Volgende topic

chiba_kun

Blijft de motorkap zwart?

Jeroen330

Citaat van: chiba_kun op 18 juni 2015, 16:01:04
Blijft de motorkap zwart?

Ja Marco..

Het mooiste zou zijn een motorkap in kleur maar deze is niet tweedehands te vinden. Een motorkap binnen en buiten laten spuiten is een dure aangelegenheid en met alle kosten reeds in deze auto valt er al niets meer aan te verdienen...

Maar.... er is wel weer een Micra van de sloop gered!

Riesh

heb je deze nu al verkocht ?
Micra Addict

Leo

Grill is verplicht bij de apk quincy had er afkeur op bij de rooie (en nog wat andere punten...)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Jeroen330

Citaat van: Riesh op 18 juni 2015, 17:41:39
heb je deze nu al verkocht ?

Deze is nog niet verkocht en staat ook nog niet te koop Riesh.. maar als hij APK heeft en een goede poetsbeurt gehad dan gaat hij wel in de verkoop..

Citaat van: Leo op 18 juni 2015, 17:49:47
Grill is verplicht bij de apk quincy had er afkeur op bij de rooie (en nog wat andere punten...)

Heb nog wel ergens een grilletje liggen voor tijdelijk. Ik hoop er een in kleur te hebben gevonden

redk11

Zwarte grill staat ook mooi hoor... O0

Luuukske

Heb volgens mij ook nog wel n grilletje liggen jeroen. Mag je zo overnemen

Jeroen330

Citaat van: Luuukske op 19 juni 2015, 09:29:56
Heb volgens mij ook nog wel n grilletje liggen jeroen. Mag je zo overnemen

Een groene? Ik heb zelf nu een zwarte erop zitten die ik nog over had

Luuukske

Jeroen330

Vandaag de SLX voor keuring gehad.

Het was inmiddels de 4e keer dat ik naar het keurstation moest en telkens weer was er iets mis met het remdruk verschil achter...

Onze remmenbank op school werkte niet dus ik moest even pendelen.
Toen was ik het zat.. de remmenbank doet het inmiddels weer en ik kon vandaag uitvoerig testen en afstellen

Direct de voering maar even vernieuwd.
De remvertraging nagekeken en de boel opnieuw ontlucht

en ja hoor.. eindelijk goed!
Dat betekent APK op de SLX (vervaldatum: 29 juni 2016)!!

direct daarna de motor verder nagelopen, kachelweerstand gewisseld, van binnen en buiten schoongemaakt en afgesteld.

De auto wilde stationair niet lekker lopen.
Ook was er onregelmatig een schok tijdens het rijden.
Een revisie van de luchtmassa meter maakte geen verschil, dus verder zoeken dan maar. Een vlugge inspectie van de bougiekabels bracht uitkomst:

Direct gewisseld voor een setje Nissan bougiekabels en de auto rijdt naar behoren!

To do:
- Nieuwe kentekenplaten
- Ander reservewiel
- homokineet vervangen
- rammeltje in de achterophanging opsporen en verhelpen

Vanavond neemt Mark (Woudam) de auto mee als ik aankomende week zijn auto even grondig aanpak.. Daarna maar eens kijken wat we met de SLX gaan doen!

Leo

Gefeliciteerd met de apk.
Best handig zn leen auto :)

En ik ben benieuwd naar de micra van woudam :D
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Jeroen330

Vandaag een wat grotere klus voor mezelf aangepakt.
Ik had dikke tegenzin om dit te doen maar het moet nou eenmaal gebeuren dus 'gas op die lolly'!

Slijpen, slopen, breken, demonteren, handen die ergens tussen komen en een shitload aan WD40 verder kwam de verrotte achteras er onder vandaan.. Werkelijk ALLES zat aan elkaar vastgerot..

Laatste stukjes...

Dag dag as...

Afkeur vanwege dit:

Mijn collega automonteur gaf advies gewoon een stukje er in te lassen, goed af te werken en dan voor APK te sturen.. Ik zit echter niet zo in elkaar... Naast dat er aan de achteras niet gelast mag worden kun je er donder op zeggen dat de as verder zal rotten naast het laswerk wat je er in legt.. Daarbij wil ik geen gezeur ermee..

Voor de kapot geslepen draagarmen moest wat nieuws komen..

dus nieuw:

De vervangende as is helemaal schoongemaakt met de staalborstel, afgebroken boutjes opnieuw getapt, as in de roest omvormer en de bovenzijde en delen waar de draagarmen in komen zijn al afgewerkt met tectyl. De rest van de as doe ik als hij er goed en wel onder zit.. dit zal het geheel netjes maken voor het oog..

Daarna remmen monteren en afstellen en dan gaan we maar eens kijken voor een verse APK op de Lima!

Leo

Wow die was goed gaar zeg :o
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Conodihno

Nog een nieuwe(re) bak erin? Lekker bezig alvast.

Jeroen330

Ja Marco. Bak met 100.000km erin en een nieuwe koppeling.  Foto's volgen nog..

Auto is dus bijna klaar