I'am back, met een K11

Gestart door Gekke Gerritje, 29 april 2015, 23:54:22

Vorige topic - Volgende topic

Leo

Citaat van: Gekke Gerritje op 25 augustus 2015, 20:27:16
wat is een mooie plek om die in te bouwen.

vind dit wel een mooie plek ;D
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Gekke Gerritje

Zeker een mooi plekje maar dan krijg ik ruzie.

Gekke Gerritje

Blijf dat zoeken naar een mooi klein verlicht digitaal buiten temp.metertje.

Gekke Gerritje

Pff, heb het wagentje een paar keer mee gehad naar het werk maar het verbruik valt me tegen zeg. Met veel snelweg en provinciaal, max toegestane snelheid rijden, niet te hard optrekken haal ik net 1 op 13.

Ik zag op internet een Duitse Micra cvt test van tussen de 1 op 17 en 1 op 18,nou misschien als ik alleen 90 rijd met wind mee maar anders niet.

Leo

in de handleiding staat volgens mij dat het optimale verbruik word behaald bij 100 km/h met shell 95.

de cvt verbruikt natuurlijk wat meer dan de handbak.
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

chiba_kun

Dat moet wel beter kunnen lijkt mij als ik 1 op 14 - 15 rijdt met mijn N-CVT. Jouw Micra heeft nog een soort van overdrive die in werking treedt wanneer je rustig op de snelweg of provinciaal rijdt (klopt toch?).

Gekke Gerritje

Volgens mij wel maar het enige wat in werking treedt is de benzinepomp en verbruiksmeter, haha

Moet zeker beter kunnen want als ik met een Xantia 2.0 automaat 1 op 13 a 1 op 14 rijdt zegt dat genoeg.

chiba_kun

For the record... Ik rij trouwens vrijwel nooit 130 als dat de daar toegestane snelheid is. Ik rij dat niet, mdat de Micra dan WEL aardig begint te drinken. Meestal 120 als max hou ik aan, maar in de randstad kan je dat tijdens de spitsuren niet eens halen. :D

chiba_kun

Citaat van: chiba_kun op 02 september 2015, 06:36:38
Dat moet wel beter kunnen lijkt mij als ik 1 op 14 - 15 rijdt met mijn N-CVT. Jouw Micra heeft nog een soort van overdrive die in werking treedt wanneer je rustig op de snelweg of provinciaal rijdt (klopt toch?).

Bovenstaande cijfer is met 185 brede banden. Ik heb nu mijn smallere (standaard) set met 165 breed er weer onder zitten, dan is het meestal nog wel zuiniger hoor.

Gekke Gerritje

Wij hebben standaard, op stikstof met bar.

Misschien moet ik dan toch maar eens die klompen uitdoen met rijden maar bij 130 loopt ze zo lekker.

Gekke Gerritje

Zit nog te piekeren over een leuke/kleine goed afleesbare buiten temp. meter voor de vrouw, zie alleen maar opplak rommel of mooie ronde analoge meters waar ik dan weer geen plekje voor heb.

chiba_kun

Citaat van: chiba_kun op 02 september 2015, 16:36:50
Bovenstaande cijfer is met 185 brede banden. Ik heb nu mijn smallere (standaard) set met 165 breed er weer onder zitten, dan is het meestal nog wel zuiniger hoor.

En het cijfer is er! Bijna vergeten hoe zuinig een Micra met de juiste bandbreedte kan zijn. 1 op 16,73 lijkt mij heel netjes voor Rotterdam e.o. met zijn vele files. Kleine aantekening, hier zitten geen ritjes korter dan 30minuten bij, maar airco staat dan weer wel vaak aan. :)

Gekke Gerritje

Man, pff. Daar mag ik je banden nog niet voor poetsen.

Gekke Gerritje

Er zijn vast mensen die xenon hebben ingebouwd maar zijn er eigenlijk al led lampjes met dezelfde sterkte??

Leo

Je hebt gewone h4 lampen van philips met xenon look. Is de 55w serie

Led heeft ook h4 lampen maar daar zijn wissellende ervaringen over.
Je ziet veraf meer maar minder dichtbij bij sommige :(
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2