Mijn eerste auto!

Gestart door Patjeeee, 18 mei 2015, 15:18:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Patjeeee

Njah de stadslichten en achterlichten deden het wel.

Tyshur

Excuus, ter verduidelijking. Het was inderdaad de 'tweede stand' van de schakelaar die defect was. De achterlichten en stadslichten gaan met het eerste 'klikje' aan. De mistlichten voor deden het bijvoorbeeld ook gewoon.

Kan dus nog steeds de schakelaar zijn dan.
Nissan Micra 1.0 16v
1999 | 42.000 km

RubinvdLinde

Wat je kan proberen:

Vanaf je linker koplamp de bekabeling volgen, ter hoogte van je koelvloeistofreservoir zit een zwart/grijs blokje dat wordt gevormd door 2 stekkers. Aan de kant van de koplamp gaan er een rode, blauwe en gele draad in (uit m'n hoofd). Op dit punt waar deze draden er in gaan zit een klepje, wanneer deze niet goed aansluit doen zowel je dimlicht als groot licht het niet.

Je dimlicht aanzetten en kijken of die aanspringt terwijl je dit klepje indrukt. Zo ja even goed vast tapen. Ben dit al meerdere keren bij een micra tegen gekomen.

Patjeeee

Citaat van: RubinvdLinde op 20 juni 2016, 11:19:14
Wat je kan proberen:

Vanaf je linker koplamp de bekabeling volgen, ter hoogte van je koelvloeistofreservoir zit een zwart/grijs blokje dat wordt gevormd door 2 stekkers. Aan de kant van de koplamp gaan er een rode, blauwe en gele draad in (uit m'n hoofd). Op dit punt waar deze draden er in gaan zit een klepje, wanneer deze niet goed aansluit doen zowel je dimlicht als groot licht het niet.

Je dimlicht aanzetten en kijken of die aanspringt terwijl je dit klepje indrukt. Zo ja even goed vast tapen. Ben dit al meerdere keren bij een micra tegen gekomen.
Top ga ik dat straks ff proberen

Patjeeee


Dit zou zomaar is de oorzaak kunnen zijn...

RubinvdLinde

Jupp... heb je xenon?

Patjeeee

Nope gewoon normaal, alleen die hele kabel hoort daar niet. Heb nu nieuwe zekering houder gehaald dus ff solderen en kijken of ie het doet

Patjeeee

#187
Het werkt weer =D


Probleem zat hem dus in de zekering.



Zit niet zoals het hoort. Maar als het werkt ben ik tevreden

Ik heb overigens alles netjes gesoldeerd en met krimpkousjes gedaan

Leo

Raar. Maar fijn dat het weer werkt

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

RubinvdLinde

Netjes! Ik heb ook eens in de zoveel tijd dat mn zekering plus houder van mn xenonset helemaal weggesmolten is. Waar het door komt geen idee :P

Patjeeee

Citaat van: RubinvdLinde op 20 juni 2016, 19:45:34
Netjes! Ik heb ook eens in de zoveel tijd dat mn zekering plus houder van mn xenonset helemaal weggesmolten is. Waar het door komt geen idee
Alleen heb ik geen xenon....

jop


Riesh

Bij de micra is het vaak de stekker die op de lamp (H4) zelf gedrukt zit
Micra Addict

Patjeeee

Bij mij dus die zekering... stekkers en lampen had ik op dat moment al gecontroleerd

Patjeeee

Ja hoor nog meer kapot! Ventilatie standje 2 werkt niet meer. Stand 1, 3 en 4 overigens wel gewoon. En de auto houd ook af en toe in... binnenkort maar even naar jeroen toe denk ik....