Mijn eerste auto!

Gestart door Patjeeee, 18 mei 2015, 15:18:05

Vorige topic - Volgende topic

Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Riesh

Micra Addict

Patjeeee

Net nog maar even een schakelaar gehaald met een lampje er in. Deze gaat op de massa draad zodat ik ze in en uit kan schakelen ivm apk en politie.

RubinvdLinde

Milo

Citaat van: Patjeeee op 16 december 2015, 12:32:55
Net nog maar even een schakelaar gehaald met een lampje er in. Deze gaat op de massa draad zodat ik ze in en uit kan schakelen ivm apk en politie.

Ik vind dit altijd een beetje discutabel... (geimporteerde) Amerikaanse auto's, Volvo's en sommige (bestel) busjes enzo hebben het toch ook?
Waarom zou het dan op een andere auto niet (aftermarket) mogen...  :-\
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

RubinvdLinde

Zelfde verhaal met mistlampen aan en standaard DRL verlichting. Want het zou zo een groot verschil zijn in licht wat het geeft... wat mij betreft niet.

Patjeeee

Nee zo zit ik ook. Veel volvo's en bmw's hebben het idd. Alleen hier in Almere doet de politie heel snel moeilijk. Dus dan kan ik ze makkelijk uitschakelen als het moet. Schakelaar komt links onder de teller bak in zo'n vakje

Riesh

Omdat er een verschil is tussen aftermarket en typegoedkeuring. Ze moeten toch iemand kunnen bekeuren omdat ie niet geheel aan de wetgeving voldoet. Is veel makkelijker dan echte boeven vangen...
Micra Addict

Patjeeee

Achja merk het wel. Bijna alle Honda's hier in Almere hebben het ook.

Kwarkieboy

Ik heb nog geen problemen gehad met politie of APK.

Heel officieel moet je hem opnieuw laten keuren bij rdw zodat je een aantekening krijg op je kenteken dat je dit hebt laten keuren. Dit kan politie en garages opvragen.
K11 '95
K11 Aztek '00

Patjeeee

Vandaag dus even met de schakelaar bezig geweest. Zit allemaal netjes weg gewerkt. Nu heb ik dus de plus voor het lampje in de schakelaar afgetapt van het stel wieltje voor de dashboard verlichting. Nou blijkt dus het draadje wat ik heb afgetapt dat daar alleen 12v op staat als de stekker los is... Dus eindstand werkt het lampje van de schakelaar niet =(

Patjeeee

Zojuist de auto bij piet  (Pw performance) afgeleverd die gaat van ut weekend de dorpels aanpakken. Dan volgende week even de standaard lampjes in het stadslicht doen. En dan maar is een afspraak maken voor de apk!

Conodihno

Ok dan, weer lekkere knappe dorpels straks!

Taxloss

Dan heb je het straks weer goed voor elkaar!
I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

Patjeeee

Vanmiddag bericht gehad dat de auto al klaar is. Morgen de auto halen en verder klaar maken voor de keuring.