Jeroen330's El cheapo

Gestart door Jeroen330, 01 augustus 2015, 11:52:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

micra-hvt

whahah at is inerdaad wel knap ja  ;D

Leo

de marges voor lpg zijn wat groter volgens mij ;D
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

chiba_kun

Ja hoor, de eerste Micra met sjoemelsoftware (op 3 cilinders minder Co2?!! :D ) Een schande is het. ;)

Jeroen330

Lpg is natuurlijk een 'lichtere' brandstof en de uitstoot is hiermee schoner.. Hij blies wel iets CO (logisch op 3 cilinders) maar het viel binnen de marges.. Op benzine had dit nooit gelukt.. om het co binnen de marges te krijgen heb ik wel wat met de bougies en het ontstekingstijdstip lopen sjoemelen

Wat Volkswagen niet kan lukt ons dus wel Hahaha
Sjoemelen sjoemelen en nog eens sjoemelen

Jeroen330

#124
Vanmiddag de Micra APK klaar gemaakt..
Het had iets meer voeten in de aarde dan verwacht maar het resultaat is goed! APK kan niet misgaan

In onze opslag even een set gebruikte maar goede trommelremmen gepakt. Geen nieuw spul nu omdat er toch spoedig schijven achter onder de Micra komen.




Ashoes gehaald





en gemonteerd





Toen begonnen met de remmen.
Eerst natuurlijk zelf inspectie gedaan.. Resultaat:
- Links achter geen handrem
- Rechts achter amper voetrem en slechte handrem

Rechts achter: Voering kapot




Links achter.... Handremkabel kapot gegaan precies op een ophangpunt.. deze even aan de kant geschoven




Handremkabel gedemonteerd, natuurlijk braken er boutjes van het hitteschild af...
Gelukkig had ik thuis nog een setje handremkabels liggen dus direct besloten beide kanten maar te vervangen




Trommeltjes netjes gespoten. Ook binnen in de trommel alles ontvet, gespoten, opnieuw ingevet en uiteraard, het opstelmechanisme van beide remmen goed afgesteld..





En aangezien de banden niks meer zijn, winterbanden geplaatst!
Op de foto zie je naast El Cheapo de LPG km vreter van Marco330 genaamd il Pomodoro.




Helaas even geen remmenbank beschikbaar om alles te checken (schoolvakantie) maar morgen gaan we gewoon APK halen!!

PW-performance

www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

Jeroen330

Blijft een fijn gevoel....


Leo

mooi, tijd voor het echte werk :D
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

nismic

Gefeliciteerd met de APK.
Nissan Micra 1.4 Acenta Plus, automaat, wit, 5-deurs, 2006, 182.000 km.
Nissan Micra 1.2 Acenta, wit, 5-deurs, 2008, 140.000 km.
Nissan Qashqai 1.3 MHEV 158 XTronic, Tekna Plus, Pearle White Metallic, 2022, 31.000 km.

Jeroen330

Al heel veel leuke dingen binnen maar deze is dan toch wel een pareltje..



D2 Racing schroefset!






De kwaliteit spat er vanaf! Ook de beschrijving van hoogte en preload instellingen zijn voor elke malloot begrijpbaar en dat is een plus! nu wachten op de rest van het onderstel wat nu bij de coater ligt.



Direct even een vergelijking tussen BC racing en D2 racing:







Prijs BC Racing: €925,-
Prijs D2 Racing: €949,-

Extra's
Naast de hoogte verstelling waarbij je niet de voorspanning van de veren hoeft aan te passen, hebben beide sets een 36 standen verstelbare demperinstelling voor de hardheid. Elke demper is afzonderlijk in hardheid verstelbaar van comfort tot sportief.

Uiterlijke verschillen:
D2 ziet er op veel punten sterker en robuuster uit. De onderzijde van de achterste veerpoten, de breedte van de achterveren en het gewicht. Ook valt direct op dat de D2 schokbrekers een paar centimeter korter zijn waardoor ze dus ook iets lager kunnen zakken dan BC racing. BC heeft daarentegen meer instel mogelijkheden dan D2.

Zo heeft BC camber platen op de voorste veepoten:


Ik heb D2 gevraagd of zij deze ook kunnen leveren. Deze kosten komen enkel dan nog los van de schroefset er bij op. Daarmee wordt de D2 set wel weer duurder.

BC heeft ook op de fusee brackets de remslang aansluiting vast zitten waar D2 de beugels los mee levert:



Nog wat foto's:






Conclusie:
De beide schroefsets ontlopen elkaar niet enorm en hebben beiden hun pluspunten. Grootste voordeel van de D2 is toch wel de robuuste uitstraling. BC pakt een voordeel met de camber verstelbaarheid. 

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Riesh

Ik ben vooral benieuwd naar het comfort van de D2.
Zelf heb ik Ksport gehad en verkocht welke hetzelfde is als D2 (alleen een ander kleurtje) en dat was behoorlijk stug.
Dit is ondertuseen een jaar of 5 geleden , dus ik ben benieuwd of dit ondertussen veranderd is
Micra Addict

Leo

de dempers van D2 zijn korter dus daar zal hel wel stugger van worden
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Riesh

Citaat van: Leo op 23 oktober 2015, 15:18:41
de dempers van D2 zijn korter dus daar zal hel wel stugger van worden

nee hoor de lengte van de demper zegt niks over de stugheid
Micra Addict

Jeroen330

Citaat van: Riesh op 23 oktober 2015, 15:16:52
Ik ben vooral benieuwd naar het comfort van de D2.
Zelf heb ik Ksport gehad en verkocht welke hetzelfde is als D2 (alleen een ander kleurtje) en dat was behoorlijk stug.
Dit is ondertuseen een jaar of 5 geleden , dus ik ben benieuwd of dit ondertussen veranderd is

Heb ook klaar sport gehad.. die zijn niet in hardheid instelbaar en dat zal wel dik verschil maken